Voor zo ver ik weet is de Prescott langzamer (op dezelfde snelheid) en heter, je pakt dan dus een langzamere CPU en een langzamer model (2.8 ghz ipv 3 ghz) die nog eens heter wordt ook.
Ik heb in mijn barebone een 3.2 Celeron zitten (een 2.4 @ 3.2, omdat ie goedkoop is) en dat geeft ongeveer de performance van een XP 1800+
Dat lijkt weinig, maar is in feite meer als zat, je kan dan prima hoge resolutie Div-X en xvid kijken enz.
Als je per se een P4 ipv een Celeron wil (liever natuurlijk een AMD, hoewel niet van elke barebone AMD versies te krijgen zijn) pak dan een 2.4. Dan heb je meer als genoeg performance voor een barebone, blijft de tempratuur binnen de perken en ben je redelijk goedkoop uit.
De Prescott wordt pas interessant vanaf de 3.4 ghz denk ik.
Edit:
Ik lees dat je de barebone dus als gewone PC wil gebruiken en dus wel wat performance nodig hebt. Pak dan nog steeds een Northwood omdat deze sneller en koeler is.
Voor een review van Prescott versus Northwood op 3.4 ghz
klik hier
Overigens zijn de multimedia, iSSE2 en PCMark benchmarks niet helemaal in orde, de multimedia zijn geoptimaliseerd voor Intel door de compiler, SSE2 is van Intel dus die is daar beter in en PCMark klopt van geen kanten wat blijkt als ie het aantal ghz verkeerd inschat komt er een hele andere score uit. Terwijl een benchmark en het aantal ghz dus niets met elkaar te maken hebben. De A64 3400+ is dus een klap sneller als de P4 3.4 (zowel Northwood en Prescott) alleen is dat lastig te zien in de slechte benchmark. Kijk je naar Super PI, PiFast, 3Dmark, game benchmarks dan zie je hoe snel de A64 dus echt is.
De site waar die review op staat is gesponsored door Intel, vandaar dat de A64 in een slechter licht wordt gezet. Ze gebruiken Intel optimised benchmarks en benchmarks die goed gaan met HTT.
[
Voor 49% gewijzigd door
Verwijderd op 03-04-2004 18:11
]