[Slechte Performance] P4/R9500PRO

Pagina: 1
Acties:

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-11-2025
Hoi beste tweakers,

Zit met een klein probleem, nouja eigenlijk groot probleem want het begint nogal irritant te worden!
Zit dus zo, ik heb hier een computertje (jaja :)) Zie mijn topic voor de info.
Dit systeem loopt dus echt niet lekker, bijvoorbeeld als ik BF:V speel haal ik op low instellingen soms zelfs nog een slechte fps, vind ik nogal moeilijk te geloven met zo'n systeem.
Zelfde geld met Farcry, mensen met een systeem dat stukken slechter is kunnen lekker op high spelen, maar ik moet op medium spelen want anders draait het totaal niet.
Dit heb ik dus met de meeste spellen of benchmark tools, klein voorbeeldje is : 1200Punten met 3DMARKS 01 en 3500Punten met 3DMARKS 03, dit vind ik nogal RAMPZALIG voor zo'n systeem, zelfs met mijn oude systeem met een Geforce 4 TI haalde ik nog beteren scores.

Geinstalled/Geprobeerd (Clean WinXP Pro install)

Nieuwste ATI drivers, wxp-w2k-catalyst-7-991-040224m-013831c
Windows update, SP1
Nieuwe geluiddrivers voor me SB Live 5.1
Andere videokaart drivers, die van OMEGA om precies te zijn.

Ik weet niet of iemand met hier mee kan helpen want dit is nogal klote, zit je met zo'n systeem en haal je van die armoedige performance.

Alvast bedankt, blix

Systeem :

P4 "C" 3Ghz @ 3,7Ghz
Asus P4C800 E Deluxe
Corsair DDR3200 512MB @ 242Mhz
Radeon 9500 Pro @ 9700 Pro (Flashed)
2x SATA 120Gig Maxtor 8MB 7200 RPM @ SATA RAID0

[ Voor 14% gewijzigd door blix op 03-04-2004 00:19 ]

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Moederbord chipset drivers? Daar zitten nog wat AGP instellingen bij die misschien kunnen helpen.

Heb je je kaart ook al eens teruggeflashed om te kijken of het niet daar aan ligt?

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Mr_Atheist schreef op 03 april 2004 @ 08:31:
Moederbord chipset drivers? Daar zitten nog wat AGP instellingen bij die misschien kunnen helpen.

Heb je je kaart ook al eens teruggeflashed om te kijken of het niet daar aan ligt?
klinkt misschien stom, maar wat is flashen?
:?

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 09:01:
[...]

klinkt misschien stom, maar wat is flashen?
:?
Radeon 9500 Pro @ 9700 Pro (Flashed)

• blix

Je mag al dankbaar zijn dat mensen hier überhaupt op reply'en...

[ Voor 63% gewijzigd door Laurent op 03-04-2004 14:27 ]

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:04

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Zo, ts is lekker vriendelijk. :/

De optie terugflashen, dus je gehackte kaart weer terug hacken, dat is wat Mr_Atheist aanhaalt. Maar ik geloof dat jij niet gelooft (leuke zin als het over mr_atheist gaatb }) ) dat hij verstand van zaken heeft.

In elk geval, kijk eens naar je moederbord drivers, check je bios instellingen eens (agp??? geheugen settings, ide settings??), flash die kaart eens terug en heb eens respect voor je medetweakers! Is dat raidvolume (??) hard- of software matig?? Dat bord heeft alles onboard dus ik denk dat de drivers daarvoor wel eens het bekijken waard zouden kunnen zijn..

offtopic:
500 posts! (in eh, 4 jaar tijd? :))

ping 127.212.23.124

• blix
Ik heb me moederboard drivers geinstalled.
AGP in bios? hoe bedoel je precies?
RAID is gewoon via Onboard promise controllertje, geinstalled toen WINXP werdt geinstalled. (RAID0)

Nog iets anders waar het maybe aan kan liggen? iig bedankt.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Bij display properties ergens staat een tab SMARTGEAR, daarbij staat de AGB bussnelheid met een slider om het te verzetten. Jouw kaart kan 8x aan, kijk eens of hij daar wel op staat?
Als bijv, 8x grijs is moet je in de bios eens zoeken naar een optie om het in te stellen.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• blix
Hm, ja die staat op 8X inderdaad, dat is het dus ook niet ? :-(
Pagina: 1