Toon posts:

Beste HD en brander van dit moment.......??

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje,
Ik ben op zoek naar de beste IDE brander en HD van rond de 15 Gig.
Suggesties ????

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

Ik heb net de sony crx140 gekocht en ik moet zeggen dat ie gaat as een treintje! Van hardeschijf naar cdwriter in 9 minuten cd'tje vol (8x) en cpubelasting schommelt tussen de 6,5 en 8,5 % op een pentium 2-350.
NIIIIIIIIIET onaardig! Winoncd 3.6 erbij, backup, waveeditor, cubase sequenzer, cdplayer (digitaal)/ripper met lokale database, packetcd, en kost maar 599,- inclusief btw. (btw de hp9100i en hp9110i ide writer van HP is van binnen een sony crx140)

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ik zou persoonlijk gewoon voor een SCSI brander gaan. Heb nu 1,5 jaar een IDE en ben er toch wel een beetje flauw van dat ik niets kan doen als ik aan het burnen ben.

/me gaat voor een SCSI Plextor 8(12?)/4/32

Skoezie

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

scsi roelt. Ik had een p233 met een 2 speed fikkertje. Ik raakte m'n pc echt niet aan onder het fikken.
Nu heb ik een celeron500@563 met een scsi yamaha 6x4x16 en plex40. Ook nog een ide cd-rom spelertje eraan hangen omdat ik tijdens het (on-the-fly data en audio) branden ook wel een spelletje unreal wil doen.
Trouwens..ik ging een keer proberen om een bufferunderrun te maken en het lukte me dit keer wel! Eerst photoshop openen en toen 3d studio max.....dat vond hij net ietsje teveel :)

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:18
Aan RdB:
met wat voor een controllerkaartje???

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

Ik ben flink op onderzoek uitgegaan op het internet, de ene site laat zien dat je met scsi meer cpu over hebt, de andere site zegt het tegenovergestelde. Als je de tests van verschillende cdromspelers en branders bekijkt en daarbij let op de cpu belasting zit er tegenwoordig door het udma protocol wat betreft cpu belasting vrijwel geen verschil meer tussen scsi en ide. Het enigste verschil tussen scsi en ide op dit moment is dat je bij scsi meer apparaten kunt besturen en dat deze tegelijkertijd aangesproken kunnen worden. Bij ide kun je maar 2 tegelijkertijd aanspreken de primaire (master of slave) en de secundaire (master of slave). Ik zelf heb mijn cdromspeler en writer op de secundaire zitten en dat gaan prima. Het enigste wat je niet moet doen is dan tijdens het branden de secundaire ide poort gaan aanspreken want dan kom je het nadeel van ide t.o.v. scsi tegen. Bij de hardeschijf maakt dat niets uit aangezien deze toch tig keer sneller is dan je writer en die zit ook nog eens op de andere ide poort (de primaire). Het enigste verschil zou waar je je winst uit kunt halen met scsi is multitasking wat betreft je randapparatuur. Ook bij scsi is het niet verstandig om de cdromspeler te gaan gebruiken op het moment dat je diezelfde cd aan het copieren bent. Verder kan ik met mijn pentium 2-350 en mijn 32x 8x 4x writer gerust naast het branden surfen, worddocumenten schrijven, mp3 encoden (tegelijkertijd!!). Bij mij gaat dat prima..
Dus als mensen denken dat je voordeel hebt wat betreft cpu belasting, dan heb je toch niet helemaal begrepen wat het verschil is tussen scsi en ide. Ga maar eens naar tests kijken van een scsi cdrom en ide cdrom. bij 1x 2x en 4x en fullspeed heb ik voorbeelden gezien waarbij de ide minder cpu verbruikte dan de scsi versie. (dat was die nieuwe pioneer dvd 10x 40x ide vergeleken met zijn iets oudere broertje pioneer dvd 6x 32x, de scsi verbruikte een factor 3x zoveel cpu)

Concluderend moet je je afvragen of dat beetje meer multitasken je 300 gulden waard is, vooral omdat een cd writen tegenwoordig nog maar 9 minuten duurt en je bij ide je computer nog steeds kunt blijven gebruiken. Ik persoonlijk ben van mening dat er veel meer winst te halen is door op te letten welke merken en type cdrom/writer je in je systeem duwt. Kijk bij tests ook naar de cpu belasting i.p.v. de snelheid aangezien dat meestal alleen wat extra tijd kost, geen 300 piek voor scsi!!

Als je al een scsi kaartje in je systeem hebt zitten, dan zou ik voor scsi kiezen aangezien dat een klein voordeel oplevert t.o.v. vrijwel geen prijsverschil bij de writer (meestal maar 25 tot 50 piek verschil).

Als je een scsi kaart moet aanschaffen moet je eerst even nadenken of het dat geld wel waard is. Ik ga er een abit hotrod ide kaartje inzetten voor mijn toekomstige matrox 40 plus (die gaat te snel voor u-ata33 van mijn bx board, leest namelijk over de 30 mb/sec). Dat kaartje kost maar 80 piek en dan heb ik 4 ide controllers, 2x primair en 2x secundair. Daarmee is dan het verschil tussen scsi en ide ook opgelost (2 hardeschijven elk op een apparte controller, en de cdrom en cdwriter op apparte ide poorten op mijn moederbord!) winst: 220 piek en ondersteuning van u-ata66!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gelezen dat die Plextor PX-W8432TI voor een IDE brander wel de moeite waard is, zowiezo is Plextor een van de weinigen die kan overburnen (is mij gezegd). Ik heb geen scsi-controller, dus ga ik toch maar voor een IDE.... Hoe zit dat trouwens met die Yamaha branders, is dat ook de moeite van het overwegen waard ??? (ze zijn ongeveer even duur als die van Plextor)

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:52
hmmmmmz ik zelf heb een rimax ide en een ricoh scsi
en de ide is VEEL beter ik kan on the fly en spelletjes en zo allemaal spelen
het is van binnen een yamaha en heeft 2 Mb buffer de ricoh wordt te heet en daarbij moet je dan wel van je systeem afblijven wil je geen fouten krijgen

Maar toch wordt mijn volgende een plextor scsi

.

Verwijderd

Mooi gesproken Cyberdeck!

Verwijderd

hmmmm gewoon plextor 8/4/32 ide
maar als je het echt goed wil doen neem je net zo als mij een plextor 12/4/32 dat ding is hardstikke goed alleen ik heb nog geen cd's gevonden die op 12 speed kunnen fikken
Pagina: 1