SMC7204BRA Portforwarding

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:39
Als eerst; heb de faq gelezen en al gezocht!

Het probleem zit hem in de router. Ik heb geen idee waar ik dat kan instellen. Heb al op google en hier gezocht maar er is gewoon heel weinig over te vinden. Had hier voor een andere SMC router waarbij je dus de virtual server tab had en hier niet meer (moest de een andere nemen omdat de vorige het niet goed deed met 8mbit lijnen).
Ik wil dus de poorten forwarden van onder andere emule. Normaal gesproken piece a cake. Hier dus niet. Ik denk dat het hier in moet:
Afbeeldingslocatie: http://home.concepts.nl/~pc102105/ipfilter.jpg

Maar weet me god niet wat ik moet invullen.
Normaal gesproken gewoon je eigen ip en dan de poort. Maar hier zitten echt 1000 andere dingen.
Iemand die ook de ze router heeft en weet hoe je er mee porten kan forwarden?

Verwijderd

Ik denk niet dat je de juiste hebt. Dit is Stateful Paketinspection, waar je opzich niets mee te maken hebt. Kun je een screenshot geven van welke mogelijkheden je nog meer hebt bij je router? Staat er toevallig NAPT bij?

• PhuSioN
dit bovenste scherm heetje ipfliter wat staat onder de tab services
dit is het hoofdmenu:
Afbeeldingslocatie: http://home.concepts.nl/~pc102105/home.jpg

NAPt nergens te vinden overigens.

ff een soort van sitemap:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
Home:
    Home
    System Mode
    Quick Configuration
LAN:
    LAN config
    DHCP Mode
    DHCP Server
    DHCP Relay
WAN:
    DSL
    ATM VC
    PPP
    EOA
    IPOA
Bridging:
    Bridging
    LAN Config
    DSL
    ATM VC
    RFC 1483 Interface (EoA)
Routing:
    IP Route
    Ip Addr
    LAN Config
    DSL
    ATM VC
    PPP
    EOA
    IPOA
Services:
    NAT
    RIP
    FireWall
    IP Filter
    DNS
    Blocked Protocols
Admin:
    User Config
    Commit & Reboot
    Local Image Upgrade
    Remote Image Upgrade
    Alarm
    Diagnostics
    Port Settings (alleen HTTP, Telnet, FTP poort te wijzigen)
    System Log
    Backup/Restore Config
    Management Control

[ Voor 58% gewijzigd door PhuSioN op 03-04-2004 01:47 ]

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Het scherm uit je topic start is idd voor TCP/IP block/allow rules (Stateful packet inspection idd). Lijkt me niet het juiste scherm om port forwards in stellen, wat zit er onder het knopje 'Services' --> 'NAT'??

Wees consequent, maar niet altijd

• PhuSioN
onder services -> nat heb je dit:

Afbeeldingslocatie: http://home.concepts.nl/~pc102105/nat.jpg

Verwijderd

Dit is het juiste tabblad. Selecteer bij NAT-Options: NAT Rule Entry

• PhuSioN
wou ff zeggen dat het forwarden gelukt is.
maar zit nu wel met een ander probleem; nu poorten geforward zijn, krijg ik vaak last van 'lag'. ik kan dan sites gewoon niet bereiken, downloads die dan gewoon wegvallen en zie gewoon met du meter dat het verkeer gewoon een tijdje stil ligt (circa 30sec a 1min ofzo). is dit op een of andere manier te verhelpen? moet gaan kijken naar die time-out waardes? of ligt er ergens anders aan?

[ Voor 3% gewijzigd door PhuSioN op 06-04-2004 20:58 ]

• PhuSioN
*kick*

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-05 00:47

BHQ

Vraagje; zit jij ook bij 'ipact' ?

• BHQ

BHQ

Mij is het overigens nogsteeds niet gelukt :( Wil jij het nog een keer aan mij uitleggen? En ook hoe ik een DMZ plant.

• PhuSioN
Yapser schreef op 09 april 2004 @ 15:34:
Vraagje; zit jij ook bij 'ipact' ?
ipact? wasda? en wat is je niet gelukt?

• BHQ

BHQ

Hmm ok, nee da's een provider die dat modem levert.

Mij lukt het niet een eenvoudig poortje te mappen, of een DMZ te doen, kan jij het evt. stap voor stap uitleggen?

• PhuSioN
Je gaat dus naar het tabblad "services", daarna klik je op 'NAT', je selecteerd uit het lijstje 'NAT Rule entry'. Daarna druk je op ADD. Je vult daar een ID in (gewoon een volg nr), je ip adres (2x omdat je 'from' en 'to' hebt) en je vult het poort nr in (2x omdat je 'from' en 'to' hebt). En je drukt als laatst op submit. Dit wordt aan het lijstje toegevoegd bij 'NAT rule entry'.

Wil er wel bijzeggen dat ik problemen kreeg nadat ik poorten heb geforward.
Snap verder niet waarom je dit wilt weten als je toch een hele andere modem/router/whatever hebt? Daar is gewoon een FAQ over geschreven.

Heb nu gewoon een andere router met modem+switch gehaald (zo'n e-tech ding). En die werkt gewoon prima.

• BHQ

BHQ

Bedankt voor de info :)

Weet je ook hoe een DMZ moet?

• BHQ

BHQ

Ik heb dit modem hoor btw :) Maar ik wist t niet. :P

Verwijderd

patryk schreef op 09 april 2004 @ 20:16:
Je gaat dus naar het tabblad "services", daarna klik je op 'NAT', je selecteerd uit het lijstje 'NAT Rule entry'. Daarna druk je op ADD. Je vult daar een ID in (gewoon een volg nr), je ip adres (2x omdat je 'from' en 'to' hebt) en je vult het poort nr in (2x omdat je 'from' en 'to' hebt).
Het lijkt me sterk dat je bij inside en outside address hetzelfde in moet vullen. Outside is meestal 'unspecified' of 0.0.0.0

• PhuSioN
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 02:13:
[...]
Het lijkt me sterk dat je bij inside en outside address hetzelfde in moet vullen. Outside is meestal 'unspecified' of 0.0.0.0
from en to zijn een soort van range binnen je lan en niet outside zoals je denkt
maar een buiten connectie hoort idd op 0.0.0.0 te staan

• sandeman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Ik zit wel bij ipact en het poort openen was mij zelf gelukt op de hierboven beschreven manier.
Ik heb er echter ook last van dat hij internet regelmatig dichtgooit als ik in emule mijn aantal verbindingen hoger dan ongeveer 60 zet. Ik denk dat dit met de setting Max Single Host Conn te maken heeft die standaard op 75 staat. Alleen kan ik die niet hoger maar alleen lager zetten. Ik zie in ieder geval in mijn firewall log het IP van mijn PC regelmatig staan.

• BHQ

BHQ

Sandeman684 schreef op 23 april 2004 @ 17:43:
Ik zit wel bij ipact en het poort openen was mij zelf gelukt op de hierboven beschreven manier.
Ik heb er echter ook last van dat hij internet regelmatig dichtgooit als ik in emule mijn aantal verbindingen hoger dan ongeveer 60 zet. Ik denk dat dit met de setting Max Single Host Conn te maken heeft die standaard op 75 staat. Alleen kan ik die niet hoger maar alleen lager zetten. Ik zie in ieder geval in mijn firewall log het IP van mijn PC regelmatig staan.
Wil jij evt. stap voor stap laten zien hoe het maken van een DMZ gaat met screenshots? Naar intern IP 192.168.1.25.

Zit jij bij de TU Delft als werknemer soms?

• sandeman
Wat ik doe om 1 poort (TCP 4662 in het voorbeeld) door te sturen naar de PC met 192.168.1.25:
Eerst naar Services -> NAT
Dan bij NAT Options kiezen voor NAT Rule entry.
Vervolgens Add en het volgende invullen:
Afbeeldingslocatie: http://homepages.ipact.nl/~yandel/Router1.png

Misschien werkt dit ook met alle poorten door de oorspronkelijke waardes voor de poortnummers te laten staan zodat je een echte DMZ hebt, maar dat heb ik niet uitgetest want dan moet ik weer een goede firewall op mijn PC hebben.

Ik werk trouwens niet bij de TUD maar mijn vriendin wel.

Verwijderd

patryk schreef op 03 april 2004 @ 00:05:
Als eerst; heb de faq gelezen en al gezocht!

Het probleem zit hem in de router. Ik heb geen idee waar ik dat kan instellen. Heb al op google en hier gezocht maar er is gewoon heel weinig over te vinden. Had hier voor een andere SMC router waarbij je dus de virtual server tab had en hier niet meer (moest de een andere nemen omdat de vorige het niet goed deed met 8mbit lijnen).
Ik wil dus de poorten forwarden van onder andere emule. Normaal gesproken piece a cake. Hier dus niet. Ik denk dat het hier in moet:

Maar weet me god niet wat ik moet invullen.
Normaal gesproken gewoon je eigen ip en dan de poort. Maar hier zitten echt 1000 andere dingen.
Iemand die ook de ze router heeft en weet hoe je er mee porten kan forwarden?
Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem met dit K*Tmodem. De helpdesk van SMC kon me ook niet helpen (kwamen met allerhande onzin adviezen om max connections in Emule terug te zetten) waardoor het crashen van het overige internetverkeer niet 3 maar 4 minuten duurde ! Tevens kreeg ik het advies om niet zoveel files tegelijk te downen ! Hallo !! waar heb ik dan een 8/1 lijn voor ? Bij mijn oude setup kon ik alle connections op 700 laten staan zonder problemen!

Er loopt kennelijk flink wat vast als er zoveel gemapt moet worden. Ik heb dit kreng dan ook in de aanbieding staan en heb mijn overleden Speedtouch 510 inmiddels vervangen (in bestelling). Daarna weer terug naar mijn oude set-up met een E-tech router ertussen, daarmee kon ik super Emulen. Wat een rotzooi is dat SMC zeg en ook nog zeer slechte support (mensen die alleen maar Steenkolen Engels spreken en die je 4 keer moet uitleggen wat je probleem is)

Je poorten opzetten doe je inderdaad via Services, Nat, Nat options, Nat rule entry. Kijk eens in je manual , daar staat het redelijk duidelijk uitgelegd.

succes ermee,

Als er iemand is die een 'perfecte haast ongebruikte ADSLmodem/router' zoekt: ik heb er vanaf zaterdag nog 1 te koop, met bon, doos en garantie van Mycom... :r

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 22:10 ]

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-05 16:52

JohnD

Bernd

ik vind dit echt goede modems hoor

portmappen was even 5 minuten zoeken maar werkt iig een stuk beter dan bij speedtoch modems. bij speedtouch modems zijn je portmappings gewoon zomaar verdwenen of je router reboot om de 2 uur en knalt allemaal je portmappings eruit.

enige nadeel is dat bij smc modems poort 21, 23 en 80 standaard openstaan. dat kan je verhelpen door deze te mappen naar een niet bestaand IP.

sinds ik SMC heb ben ik van alle problemen af.

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• BHQ

BHQ

Echt niemand die weet hoe je kan DMZ'en? de helpdesk weet het ook al niet }:O }:O }:O

• PostbodeSiemen
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08-2024
Heb dus sinds een paar dagen ook een 7204bra en heb ook het probleem dat bij het doormappen van de e-mule poorten het internet erg instabiel wordt. Het lijkt er op dat hij na een aantal connecties in een korte tijd te hebben gemaakt ff op non actief gaat.

Is er iemand die zijn setup zo heeft dat het wel goed gaat met deze modem. En zo ja hoe heb je het gedaan. Anders ga ik hem maar weer terug brengen naar mycom denk ik :(

Verwijderd

Ik wil graag Age of Empires 2, e.d. spelen over het WWW.
De info van Micro$oft geeft een range van poorten aan die
gebruikt kunnen worden voor DirectPlay.

Nu kan ik WEL instellen dat ik een range van poorten
map naar 1 poort, maar kan ik ook MEERDERE poorten
gewoon doorlaten? Dus in dit geval poorten 2302 t/m 2400
mogen allemaal door naar PC 192.168.0.5 bijvoorbeeld...

Overigens, mijn verbinding met internet is ook behoorlijk
crappy geworden, na ingebruik name van e-Mule.
Volgens mij is e-mule gewoon niet zo vriendelijk ten opzichte
van andere gebruikers (applicaties) van de verbinding...

• sandeman
Er staat inmiddels een nieuwe firmware van de router op de SMC-site (versie 1.01). Ik heb hem nog niet getest want de changelog is niet erg hoopgevend en ik surf nog gelijktijdig via een andere internetverbinding waarover e-mule wel goed werkt.
Link:
http://www.smc-europe.com...manual/broad/7204BRA.html
Wie durft?

Verwijderd

*kick*
Voor Azureus probeer ik poort 6881 open te zetten..
Gedaan op de manier zoals iemand dat hier zei, maar tijdens de configwizard van Azureus blijft ie zeggen dat 6881 niet open is. (NAT error)
In het dropsownmenuutje zijn er een aantal opties.. Alleen kan je bij RDR of FILTER een portnummer invullen, een van die 2 dus, me dunkt..
Maar welke.. Mij lukt het iig niet om hem open te krijgen..
Welk IP adres moet ik trouwens invullen, degene die ik op m'n PC heb (192.XXX.X.X) of waarmee m'n router op het internet zit.. :?.

Verwijderd

Sandeman684 schreef op 22 mei 2004 @ 01:30:
Er staat inmiddels een nieuwe firmware van de router op de SMC-site (versie 1.01). Ik heb hem nog niet getest want de changelog is niet erg hoopgevend en ik surf nog gelijktijdig via een andere internetverbinding waarover e-mule wel goed werkt.
Link:
http://www.smc-europe.com...manual/broad/7204BRA.html
Wie durft?
Ik heb deze er op staan, alleen poorten openen lukt niet echt..
Moet je de modem trouwens ook rebooten nadat je een poort hebt open gezet? :{.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 23:25:
[...]

Moet je de modem trouwens ook rebooten nadat je een poort hebt open gezet? :{.
Voor oudere SMC modems geldt dit iig wel; kan nooit kwaad dus :)

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Ook schreef op 09 juni 2004 @ 06:19:
[...]

Voor oudere SMC modems geldt dit iig wel; kan nooit kwaad dus :)
Ah, nou ik heb het iig gevonden iig.
Je moet behalve de eerder genoemde handelingen ook in het tabje services >> IP Filter Configuration de Private Default Action op accept zetten..
Azureus ging als een speer en m'n verbinding bleef ook gewoon stabiel. 8-).

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-05 06:47
Ik denk dat in dit topic wel mijn vraag goed past.

Hoe krijg ik Soulseek aan de praat op deze modem??

Hij upload en kan connecten maar downlaods lukken niet. Hoe moet ik de modem ervoor instellen?

Verwijderd

Ik denk het niet. Niet echt een vraag om een topic van vier maanden oud mee te kicken ;)

Je moet dus de ports die Soulseek gebruikt mappen met behulp van deze posts: patryk in "SMC7204BRA Portforwarding" en Sandeman684 in "SMC7204BRA Portforwarding".

En dan moet het werken. De poorten die je moet mappen mag je zelf opzoeken op internet :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.