geen 700MB CDs?

Pagina: 1
Acties:

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Hallo allemaal: Mijn probleem is als volgt. Ik heb de volgende computer:

Dual PIII-733Mhz(133FSB)
128MB RAM (133Mhz)
MSI-694D Pro
Philips CDD3610 CD-RW
36* Aopen
20GB WD HD

Als brandprogramma's heb ik Nero5 en CloneCD. Als ik probeer een 700MB CD te branden, dan brandt hij heel even in het begin en kapt er dan mee. op die manier heb ik al 3 700MB CDs vern**kt!

Kan iemand me vertellen of dit een Software of een Hardware probleem is? Een buurjongen heeft de zelfde brander en daar doet hij wel gewoon 700MB CDs branden. Aan het merk kan het denk ik niet liggen, want ik gebruik van het zelfde merk (FUJIFILM) de 650MB versie zonder enig probleem.

- Ligt dit aan Windows 2000?
- Ligt dit aan de Brander
- Kan ik hier wat aan doen
- Kan ik beter een nieuwe brander kopen
-Zit zelf aan PLEXTOR te denken, is dit ok?

Ik hoop dat het probleem op te lossen is :(

• r00tie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik had die philips ook en die slikte bij mij alles, maar koop toch maar een plextor, die nieuwe (16 speed)

• Bart B
Ik moet toch nog een tijdje met dit apparaat leven want ik heb niet zomaar geld voor een nieuwe :(

Verwijderd

Dan is je fikker aan het kapotgaan, dat had ik ook met mijn 3610.

Verwijderd

Volgens mij ligt het aan win 2000....had van iemand gehoord at hij geen cds kon branden door win 2000....hij draait nu win me.......en alles draait perfect en hij kan nu branden....het is maar een suggestie...het is het proberen waard.
Aan nero zal het niet liggen...........je hebt toch wel de laatste update 5.24?

Ray

• _Hades_
  • Laatst online: 08-05 06:47
Of probeer ff een nieuwe firmware op je brander te zetten, ik had dat ook met mijn hp fikker..

• Bart B
ik denk niet dat het kan liggen aan de software, omdat een vriend van met de zelfde software + brander heeft. Hij doet het ook niet in ClondeCD en EasyCDCreator.

Firmware kan het ook niet aan liggen. Die is nat als die vriend het zelfde.

Ik heb al een keer de brander moeten openschroeven voor reparatie.

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

De ene pc met os werkt anders dan een andere pc met os. Je moet gewoon ff checken welke versie het beste doet met jou os en brander... heb ik namelijk ook gehad met me oude p2-266 en hp writer en nu doet ie het goed zelfs...

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

• Bart B
Wat vraag je me nu te doen :? Moet ik een andere computer proberen met ander OS? ik heb maar 1 computer van mijzelf waar ik mee kan rommelen. De andere heb ik tot server omgetoverd en er is nog een computer van mijn ouders (sleutelen ho maar).

Ik zal het nog eens met die buurjongen checken.

• Bart B
geen hulp meer? :'(

Verwijderd

misschien heb je wel 2 devices op 1 ide kbael aangesloten...dat werkt vaak niet
anders weet ik het ook niet

Verwijderd

Ik ken het probleem..
Die van mij wil ook niet meer werken met Nero, CloneCD, Easy CD Creator etc... Hij begint wel te branden, maar stopt er na een tijdje gewoon mee en loopt gewoon vast. Het enige programma waar 'ie nog mee wil werken is CDRWIN.

Op een of andere manier wordt dat kutding na een tijdje erg kieskeurig kwa programma's en CD-R's. Die van mij wil alleen nog maar That's Write en MMore CD's vreten, duurdere merken als Mitsui sluit hij niet meer gewoon af of pakt 'ie helemaal niet meer.

Probeer CDRWIN eens.

p.s. als iemand nog tips heeft hoe ik die aspi-sjit onder Win2K aan de gang krijg...

Verwijderd

Mijn brander slikte ook opeens een pakje cd's niet.. probeer eens wat anders

• R-Jean
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
ik heb nu dus ongeveer hetzelfde probleem. Ik heb met mijn CDD3610 altijd CDR-80 kunnen branden. Nu heb ik pas Philips Silver Premium CDR-80 gekocht en die doen het niet! :( Het is toch te gek voor woorden dat philips cd's het niet doen op een philips cdwriter :?

• Bart B
Ik denk dat ik eens een andere cd-r van een vriend leen. Kijken of dat werkt
Pagina: 1