Toon posts:

[networking]switches

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijd ben ik niet meer tevreden over de performantie van mijn 3Com OfficeConnect Hub. Toen ik dat ding een aantal jaren geleden kocht, was dat een van de betere hubs voor thuisgebruik. Op zich werkt dat ding nog super stabiel, nooit uitgevallen en ook de voeding is toppie.
Op dit moment heb ik daar 4 computers op aangesloten en ik krijg teveel collisions ed.

Dus ik wil gaan investeren in een switch.
Nu weet ik dat je tegenwoordig een switch kan kopen voor 45€ die waarschijnlijk sneller is dan mijn huidige hub. Maar ik zoek meer een degelijk product. Ik zou dus ook graag de specs weten van de interne transmissie snelheden van dit ding. Ik heb al wat lopen zoeken en heb al een idee (weer 3com) maar misschien komen jullie met betere oplossingen.

Dus wat raden jullie me aan te kopen? - Ik heb er best een paar 100 euro voor over; let wel ik zoek een switch (misschien 10/100/1000 mbit) en eentje die weer een hoop aantal jaren mee kan.

Graag serieuse reacties, ben niet echt op zoek naar een switch die ik voor 50€ bij de pc-boer kan halen. Of raden jullie me aan dit wel te doen?

Bedankt alvast _/-\o_

Verwijderd

Met vier clients die een beetje internet doen en wat filetjes sharen ga je het verschil tussen een Edimax 8-poorts switch van €40 en een 24-poorts 3Com van €375 niet merken.

Zonde van je geld. Investeer dat geld liever in een "goedkopie" 8-poorts Gigabit switch zodat die weer een jaar of 5 mee kan.

Verwijderd

Topicstarter
Oké daar heb je gelijk in, maar wat ik vergeten te vertellen was:
Ik zoek dus gewoon weer een 4 ports bakkie. Het hoeft geen 19" model te zijn. Hij moet op mijn bureau kunnen :)

Welk merk switch raadt je me aan?

Verwijderd

Ik (persoonlijk) kan je Sitecom switches en anders Edimax switches aanbevelen.
Niet echt duur, en doen het echt ontzettend goed. :9

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:30
Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 00:10:
Oké daar heb je gelijk in, maar wat ik vergeten te vertellen was:
Ik zoek dus gewoon weer een 4 ports bakkie. Het hoeft geen 19" model te zijn. Hij moet op mijn bureau kunnen :)

Welk merk switch raadt je me aan?
3com...

http://www.3com.com/produ...pe=purchase&sku=3C1670800

Verwijderd

Dat is verder nogal persoonlijk. Als jij je niet gemakkelijk voelt bij goedkope merken zoals Sitecom, Edimax etc. dan moet je vooral een 3Com nemen.
Maar in principe hoeft dat echt niet.

Het is een beetje de keuze tussen EuroShopper koffie en AH koffie :)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 00:16:
offtopic:
Sweex: Euroshopper;
E-Tech oid: AH;
3ComCisco: DE.

Althans, zo zie ik het een beetje :)

[ Voor 3% gewijzigd door Osiris op 03-04-2004 00:24 . Reden: :* JSS ]

Verwijderd

En Juniper is hofleverancier? ;)

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:35

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik zou ook die 3com OfficeConnect Gigabit switch aanraden.

Jammer genoeg zijn switch benchmarks zeldzaam, lanparties blijven goeie testen. Switches verliezen snelheid als ze zwaar belast worden, crossover-kabel = max, onbelaste switch verliest enkele procentjes tov crossover, belaste switches kunnen door hun knieën gaan (bagger traag draaien tov crossover). Hoeveel verlies van snelheid tov crossover zegt veel over de kwaliteit van een switch.

Ik zou graag eens m'n switch gaan benchen met leechers van m'n klas, waarom niet 20 laptops aansluiten en zo hard leechen als je kan en snelheden meten.

• Weezer-DC
rapture schreef op 03 april 2004 @ 00:44:
Ik zou ook die 3com OfficeConnect Gigabit switch aanraden.

Jammer genoeg zijn switch benchmarks zeldzaam, lanparties blijven goeie testen. Switches verliezen snelheid als ze zwaar belast worden, crossover-kabel = max, onbelaste switch verliest enkele procentjes tov crossover, belaste switches kunnen door hun knieën gaan (bagger traag draaien tov crossover). Hoeveel verlies van snelheid tov crossover zegt veel over de kwaliteit van een switch.

Ik zou graag eens m'n switch gaan benchen met leechers van m'n klas, waarom niet 20 laptops aansluiten en zo hard leechen als je kan en snelheden meten.
De 3com officeconnects switchen zijn niet gemaakt om alle poorten zware load te hebben, alhoewel ik denk dat ze nog aardig rap zijn :)

Sweex/edimax/etc kan je echt niet vergelijken met 3com
3com is gewoon goed spul wat 99 op d 100 keer uit doos gewoon werkt.
En als het niet werkt dan krijg je zonder gezeik een die wel werkt !

En dat is bij sweex/etc heel anders, alleen de doa percentage is al een groot verschil (in dik nadeel voor b merken), en dan heb je bij de b merken ook nog eens support/helpdesk waar je gek van wordt.
Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 00:16:
Dat is verder nogal persoonlijk. Als jij je niet gemakkelijk voelt bij goedkope merken zoals Sitecom, Edimax etc. dan moet je vooral een 3Com nemen.
Maar in principe hoeft dat echt niet.

Ga jij maar weer groentenboer bij de ah spelen :P (nofi)

[ Voor 15% gewijzigd door Weezer-DC op 03-04-2004 00:59 ]

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03 07:39

snooze

kinda busy atm.

klopt ik vindt kanis en gunnink ook veel lekkerder :P

weet iemand nog een leuke signature?

Verwijderd

Topicstarter
Hey bedankt allemaal. Super!!!
Ik heb nu een 3com zoals ik al gezegd heb. Dat was inderdaad super gewoon. Kostte me wat geld, heb dat ding uit de doos gehaals en draait nu al 5 tot 6 jaar (misschien ietsje langer) op dezelfde plaats. Heeft nooit een reboot nodig, doet het altijd, is hooguit 10 keer uitgeweest (tijdens vakantie ;) ) Super spul dus. Ook weet ik dat die transmissie snelheden in deze bakkies redelijk hoog liggen.
Ik zou namelijk wel eens willen testen tussen een goedkope switch en een 3com huppie, die switch is ook maar zo snel als de lijnen intern in dat bakkie. Bij 3com zit dat wel goed.

Maar, nu heb ik een beetje rondgekeken en vond ik deze unmanaged SOHO switch van Linksys/Cisco: http://www.linksys.com/pr...?grid=35&scid=39&prid=559

Wat denken jullie?

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

De 3com officeconnects switchen zijn niet gemaakt om alle poorten zware load te hebben, alhoewel ik denk dat ze nog aardig rap zijn :)
Ik dacht dat er max 16 poorten op een OfficeConnect-switch staan.

Die 20 laptops ga ik op m'n 3com Baseline 24 poorten switch aansluiten, ik ben benieuwd hoe de switch gaat reageren op zware load.

Een Target router met 4 poorten is baggertraag, backups tussen 2 pc's doorsturen tegen 5MB/s. Met een Amigo switch gaat het sneller, 3com nog sneller.

[ Voor 19% gewijzigd door rapture op 03-04-2004 01:13 ]

• Weezer-DC
rapture schreef op 03 april 2004 @ 01:11:
[...]

Ik dacht dat er max 16 poorten op een OfficeConnect-switch staan.

Die 20 laptops ga ik op m'n 3com Baseline 24 poorten switch aansluiten, ik ben benieuwd hoe de switch gaat reageren op zware load.

Een Target router met 4 poorten is baggertraag, backups tussen 2 pc's doorsturen tegen 5MB/s. Met een Amigo switch gaat het sneller, 3com nog sneller.
Boven de 16 poorten is ook niet meer soho vind ik.
Daar is officeconnect wel opgericht .
Die baseline superstacks zijn leuke dingen en in client omgevingen bij mkb zijn ze echt perfect.
Alleen om op alle bijv. 24 poorten servers te hangen en die de heletijd dingen laten kopieren onderling, ik hou me hart vast.

Maarja, als je 24 servers heb kan je ook wel een fatsoenlijke 4000 series switch betalen,
of zo'n dure cisco.
Jupiter en dergelijke zul je zelde tegen komen (meer voor linken van zeer grote netwerken)

[ Voor 5% gewijzigd door Weezer-DC op 03-04-2004 01:29 . Reden: typo ]

• HertogJan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-01 07:49
geen grappen over PERLA (ah) jongens ;)

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Boven de 16 poorten is ook niet meer soho vind ik.
Daar is officeconnect wel opgericht .
Die baseline superstacks zijn leuke dingen en in client omgevingen bij mkb zijn ze echt perfect.
Alleen om op alle bijv. 24 poorten servers te hangen en die de heletijd dingen laten kopieren onderling, ik hou me hart vast.

Maarja, als je 24 servers heb kan je ook wel een fatsoenlijke 4000 series switch betalen,
of zo'n dure cisco.
Jupiter en dergelijke zul je zelde tegen komen (meer voor linken van zeer grote netwerken)
20 laptops is niet gelijk 20 servers, bovendien zijn die laptops niet van mij. Gewoon ergens een lannetje houden en men brengt genoeg laptops mee (studeer een richting met laptopverplichting) .

[ Voor 8% gewijzigd door rapture op 03-04-2004 01:55 ]

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:09
De meeste gigabit soho switches hebben exact dezelfde chipset en geven dus dezelfde prestaties. Deze chipset haalt de volle snelheid, zelfs als alle poorten 100% belast zijn.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• _fm
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

_fm

ooit in een grijs verleden een 3com officeconnect dual speed switch 8 poorts gekocht, voor destijds 100 gulden per poort... maar hij doet het nog altijd prima en is voor mijn databehoefte voorlopig nog altijd toereikend. Geen idee of ie nog steeds verkocht wordt, je kunt voor gbit gaan, maar of dat echt nut heeft is moeilijk te zeggen.

Verwijderd

Voor €19,- heb je een E-tech die gewoon 10mbyte/s haalt :) 8 poorts. 5 poorts kost €15,- :)

Begrijp me niet verkeerd, ik heb een tijdje een 3com 3300XM 24poorts manageble switch gedraaid maar heel veel maakt het niet uit. Ding is geil enzo, maar de clients die ik hier had was het te lawaaiig en prijzig.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 09:10 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Misschien heb je hier ook nog wat aan : FAQ Network Troubleshooting

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 09:09:
Voor €19,- heb je een E-tech die gewoon 10mbyte/s haalt :) 8 poorts. 5 poorts kost €15,- :)

Begrijp me niet verkeerd, ik heb een tijdje een 3com 3300XM 24poorts manageble switch gedraaid maar heel veel maakt het niet uit. Ding is geil enzo, maar de clients die ik hier had was het te lawaaiig en prijzig.
Ik geef in mijn openingspost aan dat ik alleen serieuze comments wil. En dat ik niet opzoek ben naar een E-tech dingetje wat je op de kermiskraam uit de eendjesbak kunt vissen.

Jij vergelijkt een 3com managable switch met een 10mb Etech switch van €19 :+ . En dan dump je dat ding omdat ie teveel lawaai maakt. Zeer goed critische commentaar. Ik zal die zeker meenemen in mijn uiteindelijke beslissing. Toppie ! _/-\o_ Bedankt joh !

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 12:55:
[...]

Ik geef in mijn openingspost aan dat ik alleen serieuze comments wil. En dat ik niet opzoek ben naar een E-tech dingetje wat je op de kermiskraam uit de eendjesbak kunt vissen.

Jij vergelijkt een 3com managable switch met een 10mb Etech switch van €19 :+ . En dan dump je dat ding omdat ie teveel lawaai maakt. Zeer goed critische commentaar. Ik zal die zeker meenemen in mijn uiteindelijke beslissing. Toppie ! _/-\o_ Bedankt joh !
Tjah kijk als je wil managen blijft er weinig keuze over.

Voor het puur bestanden overblazen / gamen / etc heb je dus echt geen 3com nodig. En lees mijn reactie ff goed, 10 megabyte / s haal je op die standaard swtiches ook, sterker nog als je geen hele kleine packets gaan lopen zenden (wat meestal het geval is) dan halen ze vaak ook nog over alle poorten de max snelheid wanneer je tegelijk gaat blazen (iig de 5 poorts hiero , en je hebt maar 4 clients...) Daar heb je geen 3com voor nodig. Dus ga na wat je perse nodig heb, en bespaar jezelf een hoop geld.

Dus wanneer jij een reactie van iemand je indien mogelijk geld wilt besparen niet serieus noemt, tjah dan wens ik je veel plezier verder. Ik zou eerlijk gezegd een wat minder grote bek opzetten als mensen je proberen te helpen. Ook al past het niet in wat je in gedacht had, dan kan je altijd nog anders reageren.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 18:56 ]

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 18:18
is die officeconnect hub niet een switching hub met 3 geswitchte segmenten? Dus als je bijv. een 12 poorts officeconnect hub hebt, heb je feitelijk 3 aan elkaar geknoopte switches van 4 poorten, met voldoende backplane. Als dat zo is, kun je misschien je aansluitingen "eerlijk verdelen" over alle aansluitingen. En als dit allemaal klets is, dan negeer mij maar :P
Ik heb goede ervaring met alle bokkiewokkie-elcheapo switchjes, als je er tenminste vrij simpele dingen van verwacht (dus een netwerkje van hooguit 16 gebruikers bijvoorbeeld).
en ook mijn reactie is als serieus bedoeld. Ik zet het er maar even bij, gezien je commentaar op medeposters tot nu toe....

[ Voor 13% gewijzigd door 0siris op 07-04-2004 13:38 . Reden: aanvulling ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor al die mensen die hier Gigabit roepen: de max 1Gbit doorvoersnelheid van een Gbit NIC haal je nooit of te nimmer met de huidige kaarten, tenzij je nu al over een PCI-X slot beschikt. Doorvoersnelheid van een standaard PCI slot is nl te laag voor een Gbit doorvoer

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• FatalError
Waarom zou je gelijk voor het maximum moeten gaan?
Een prestatieverhoging van 300% ofzo is toch ook al de moeite waard :)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 10:00

killercow

eth0

3com's willen wel eens slecht presteren als ze niet op een helemaal stabiele en geaarde stroom lijn aangesloten zitten (hebben we op campzone ook gezien).

Daarnaast denk ik dat 3com switches toch echt wel een goede kandidaat zijn, maar ook de Baystack switches van Nortel networks presteren erg goed (deze hebben bijna geen last van onstabiele stroom).
Vooral de backplane van 3com's,baystacks,cisco's en andere duurdere merken is veel beter sneller en ruimer.

Daarnaast denk ik dat je vooral niet te veel van cheep ass gigabit switches moet verwachten, het heet gigabit, maar ik denk dat 80% van de gigabit switches die op het moment op de markt zijn die snelheden alleen supporten, maar het niet echt ondersteunen.

Voor gigabit ethernet heb je bijvoorbeeld gewoon erg snelle chips en geheugen nodig, Als de chip in een switch die snelheden ook daadwerkenlijk moet halen, en zich niet alleen maar als gigabit chip bekend maakt aan de andere kant heb je volgens mij toch echt actieve koeling nodig.

openkat.nl al gezien?

• Weezer-DC
The_Eagle schreef op 07 april 2004 @ 13:53:
Voor al die mensen die hier Gigabit roepen: de max 1Gbit doorvoersnelheid van een Gbit NIC haal je nooit of te nimmer met de huidige kaarten, tenzij je nu al over een PCI-X slot beschikt. Doorvoersnelheid van een standaard PCI slot is nl te laag voor een Gbit doorvoer
" let wel ik zoek een switch (misschien 10/100/1000 mbit) en eentje die weer een hoop aantal jaren mee kan."

Daarom dus, als hij nu een fatsoenlijke A merk gigabit switch met 8 pooten koopt dan heeft ie er over 2 jaar als ie een nieuwe pc koopt ook nog plezier van.

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen bedankt voor al jullie commentaar. Ik ben er vrijwel zeker van dat ik voor die 3com ga. Maar heb toch nog een vraagje:

Hebben juliie misschien nog een idee hoe die switches van 3com (office connect serie) presteren tegenover die Office switches van Linksys (merk: Cisco)? Ze zijn namelijk ook even duur.
Bijvoorbeeld de Linksys SD2005 http://www.linksys.com/pr...?grid=35&scid=39&prid=559
of de SD 2008 (met 8 poorten.

Verwijderd

Topicstarter
niemand een antwoord?

• FatalError
Dat zal waarschijnlijk niks uitmaken.
Ik denk dat ze beiden dezelfde chipset hebben.

Verwijderd

FatalError schreef op 10 april 2004 @ 19:34:
Dat zal waarschijnlijk niks uitmaken.
Ik denk dat ze beiden dezelfde chipset hebben.
Hier sluit ik me bij aan.

En ga alsjeblieft niet af op dat "merk: Cisco", Linksys is enkel een divisie van Cisco. In een Linksys switch zit echt niet direct een 2924 verstopt ofzo ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 21:19:
[...]

Hier sluit ik me bij aan.

En ga alsjeblieft niet af op dat "merk: Cisco", Linksys is enkel een divisie van Cisco. In een Linksys switch zit echt niet direct een 2924 verstopt ofzo ;)
Inderdaad, een verstopte 2924, ze zetten er Linksys op en dat ding gaat over de toonbank voor een kleine 150 €. :Y)

Heb net even wat vergelijkend werk gedaan, maar ik kom er eigenlijk niet uit of die twee ezelfde chipsets hebben. Ook heb ik eens gezocht naar reviews van beiden. Ook zonder resultaat. Welke websites gebruiken jullie voor zulke reviews?

Ik begreep ook dat er veel verschil is tussen een netwerkkaartje van 9€ en een van 25 €. Waarschijnlijk zit het verschil in performantie om de aangeboden data om te zetten in pakketten. Klopt dit een beetje?
Ik heb nu hele ouder 3com netwerkkaarten 10/100 (kan ff niet op de naam komen, maar tis die hele bekende reeks), ik zal dus moeten upgraden naar 10/100/1000 mbit. Kan iemand me hierin wat advies geven, welke ik moet nemen... of reviews. Bedankt

Verwijderd

Al gaat het maar 2 of 3 keer zo hard , dan ben je al best tevreden als je een isootje of wat moet overpompen...

Mijn auto kan ook veel harder dan de doorvoersnelheid van de A12 :(

X.

• M14
  • Laatst online: 21-05 11:07

M14

Ik zou eens naar de 'Baseline' serie van 3com gaan kijken. Een 16-poorts 10/100 switch (3C16470) kost rond de 100 euro. De 10/100/1000 (3C16478) versie hiervan kost rond de 550 / 600 euro.

Een 8-poorts 10/100/1000 3com Baseline (3C16477) switch kost rond de 350 euro.

Als je maar 4 pc's ofzow hebt en perse een Gbit netwerk wilt hebben, dan zou ik gaan voor de laatste.

Ik zelf zit te kijken naar een 3C17300. Dit is een 24-poorts 10/100 switch met 2x 10/100/1000 uplink poorten (managed). Dit ding wil ik kopen voor thuisgebruik en om te lannen.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik heb hier een officeconnect switch van 3com met 24 porten, er hangen 15 computers aan, en dat werkt perfect zonder collisions als ze dus allemaal gaan hardwerken..

Hiervoor had ik een Officeconnect Hub 24 ports en dat was een feest van jewelste.. alleen maar collisions e.d

Tussendoor ook een of ander goedkoop merkje gehad, alleen die vertraagde de boel enorm

Verwijderd

Qua collisions hoort er echt geen verschil te zitten tussen een goedkope Edimax switch en een 3Com switch. Bij switches kan je geen collisions hebben, althans niet tussen onderlinge hosts.

Wat betreft de netwerkkaarten; het verschil zit hem grotendeels in de systeembelasting. Een Realtek-chip zal een groot deel van zijn werk delegeren naar de CPU van de betreffende computer, een Intel-chip is gemaakt om zo'n beetje alles zelf te doen.
Dit ga je enerzijds merken in je systeembelasting en anderzijds lichtelijk in de performance; taken delegeren kost nou eenmaal snelheid. Dit laatste is echter haast te verwaarlozen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 13:40 ]

• Kristof
  • Laatst online: 09-04 17:34

Kristof

is een Belgisch product

Nog even vermelden dat je op veel van de hedendaagse moederborden een gigabit NIC zit. Deze hangt niet aan je PCIsloten, en kunnen dus wel de volle snelheid aan.

De beperkende factor wordt hier dan weer de HDs.
Dus om ervan te genieten ga je dan weer richting raid moeten gaan.

Of om te benchmarken kan je op beide pc's een ramdrive aanmaken...

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Verwijderd

Topicstarter
M14 schreef op 12 april 2004 @ 13:26:
Ik zou eens naar de 'Baseline' serie van 3com gaan kijken. Een 16-poorts 10/100 switch (3C16470) kost rond de 100 euro. De 10/100/1000 (3C16478) versie hiervan kost rond de 550 / 600 euro.

Een 8-poorts 10/100/1000 3com Baseline (3C16477) switch kost rond de 350 euro.

Als je maar 4 pc's ofzow hebt en perse een Gbit netwerk wilt hebben, dan zou ik gaan voor de laatste.

Ik zelf zit te kijken naar een 3C17300. Dit is een 24-poorts 10/100 switch met 2x 10/100/1000 uplink poorten (managed). Dit ding wil ik kopen voor thuisgebruik en om te lannen.
Bedankt voor de info omtrent die baseline serie. Ik ga er eens een blikkie op werpen.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

De laatste 3com spullen die ik in mn handen gehad durfden nog wel eens vastlopen. OA office connects 8 ports, maar ook superstack's. Van de superstacks was de reden volgens 3com support "overbelasting", persoonlijk geloof ik er niets van want op dat moment was er haast geen trafiek (nacht). Als 's ochtens dan de ganse stack tegen de grond ligt ben je niet blij natuurlijk. Over HP hoor/lees ik ook veel goeds, echter zelf heb ik er geen ervaaring mee, mischien kan je HP ook eens overwegen?

[ Voor 55% gewijzigd door Yalopa op 12-04-2004 14:37 ]

You don't need eyes to see, you need vision

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 07:42
Kristof schreef op 12 april 2004 @ 13:51:
Nog even vermelden dat je op veel van de hedendaagse moederborden een gigabit NIC zit. Deze hangt niet aan je PCIsloten, en kunnen dus wel de volle snelheid aan.
Da's afhankelijk van de chipset en de implementatie, helaas. Lang niet elk moederbord met onboard gigabit gebruikt die alternatieve bus, ook niet bij de A-merken.

Enige reden voor mij om voor een beter merk te gaan zou compliancy zijn met standaarden, en zelfs dan is het afwachten. Gigabit NICs op 10/100 autodetect poorten is een niet onbekend probleem.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

leffe_blond schreef op 12 april 2004 @ 14:31:
De laatste 3com spullen die ik in mn handen gehad durfden nog wel eens vastlopen. OA office connects 8 ports, maar ook superstack's. Van de superstacks was de reden volgens 3com support "overbelasting", persoonlijk geloof ik er niets van want op dat moment was er haast geen trafiek (nacht). Als 's ochtens dan de ganse stack tegen de grond ligt ben je niet blij natuurlijk. Over HP hoor/lees ik ook veel goeds, echter zelf heb ik er geen ervaaring mee, mischien kan je HP ook eens overwegen?
HP's zijn best aardig inderdaad, maar ze maken afaik geen thuisswitches.

Anyway, je moet je niet blindstaren op het merk. Linksys maakt goeie switches voor thuis, maar dat zegt niet dat een wat minder bekend merk dat niet doet. Vaak kopen die hardware bij een grotere fabrikant en plakken er een eigen sticker op.

Dat zegt helaas niet dat je niet beter voor een A-merk kunt gaan, want helaas is 't niet altijd zo dat B-merk switches even goed zijn. Bij de A-merken (Cisco, Linksys, 3Com, etc.) kun je er tenminste zeker van zijn dat ze werken, en dat de komende tijd ook blijven doen. Bovendien krijg je er over het algemeen wat betere garantie bij.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zit dat eigenlijk met de externe factoren? neem bijvoorbeeld een voeding?
Voedingen zijn redelijk prijzig. Nu kun je voor een paar Euro al een switchje kopen, maar wat betreft de voeding van zo'n ding? Ik neem aan dat de voeding die je bij een 3Com mee krijgt veel beter is.

Ik heb die 3Com hub nu al jaren hier draaien zonder probs.

• FatalError
Laat 3Com nu juist een slechte naam gekregen hebben om slechte voedingen in bepaalde Superstack modellen :)
Ik heb ze massaal zien crashen bij n wat minder nette netspanning.

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 19:14
Ik ben zelf reseller van D-Link producten en ben zelf erg tevreden wat de prestaties betreft. Wellicht schiet het bij sommige in het verkeerde keelgat, maar kijk eens naar het aanbod van D-Link switches :

http://www.dlink.co.uk/pa...witches_hubs_overview.asp

• M14
  • Laatst online: 21-05 11:07

M14

Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 20:40:
Hoe zit dat eigenlijk met de externe factoren? neem bijvoorbeeld een voeding?
Voedingen zijn redelijk prijzig. Nu kun je voor een paar Euro al een switchje kopen, maar wat betreft de voeding van zo'n ding? Ik neem aan dat de voeding die je bij een 3Com mee krijgt veel beter is.

Ik heb die 3Com hub nu al jaren hier draaien zonder probs.
Je krijgt bij 3com switches zowiezo geen voeding mee (bij de 19" behuizingen) :) . Daar duw je gewoon een eurostekker in :) .
FatalError schreef op 13 april 2004 @ 21:21:
Laat 3Com nu juist een slechte naam gekregen hebben om slechte voedingen in bepaalde Superstack modellen :)
Ik heb ze massaal zien crashen bij n wat minder nette netspanning.
Ik neem aan dat 3Com dit ook wel gemerkt heeft en de voeding in die serie(s) heeft aangepast. En ze zullen er ook garantie op geven.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Verwijderd

M14 schreef op 14 april 2004 @ 09:10:
[...]

Je krijgt bij 3com switches zowiezo geen voeding mee (bij de 19" behuizingen) :) . Daar duw je gewoon een eurostekker in :) .
Wat niet betekent dat er geen voeding in zit, hoor ;) Die is gewoon ingebouwd.
Ik neem aan dat 3Com dit ook wel gemerkt heeft en de voeding in die serie(s) heeft aangepast. En ze zullen er ook garantie op geven.
Ja, maar dat doet niets af aan het feit dat je switch uitvalt als er een kleine spanningsdip is. Garantieafwikkeling is een tweede zorg, de eerste is je netwerk in de lucht houden.
Pagina: 1