[2003] Account wil niet roamen*

Pagina: 1
Acties:

• mvandek2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-11-2025
Ik heb een erg irritant probleem.
Ik gebruik roaming profiles op Win2003, dat gaat prima op 2 accounts na, deze roamen niet. De hele tijd een melding dat het zwervende profiel niet gevonden kan worden en dat het lokale profiel geladen wordt enz.

Waar moet ik dit zoeken?
Kan het ermee te maken hebben dat het account eerder heeft bestaan, iets met ID's en rechten enzo?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

SID en rechten, ja.
rename/delete de oude userdirs en laat vanuit dsa.msc de nieuwe zelf aanmaken (profile data even opnieuw invoeren)

[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 02-04-2004 23:15 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

mvandek2 - post even je precieze foutmeldingen en je precieze eventid's en dergelijke - 'ongeveer' meldingen hebben we niet zo veel aan :)

Verder - ik pas je topic titel even aan zodat het os in je topic titel staat cfr. de Windows Operated Systems Policy :)

• mvandek2
rename/delete de oude userdirs en laat vanuit dsa.msc de nieuwe zelf aanmaken (profile data even opnieuw invoeren)
Ik heb hetzelfde al meerdere malen geprobeerd maar dan vanuit de Server Manager (ik heb SBS2003), dat helpt allemaal nix.

Verwijderd

klinkt als een eventid1000 source: userenv !
controleer dit even.
als er build 2195 bij de event staat dan weet je zeker dat het dus het probleem is wat ik denk.

even User Hive Cleanup downloaden (patch van microsoft) en dan opnieuw proberen

• mvandek2
als er build 2195 bij de event staat dan weet je zeker dat het dus het probleem is wat ik denk.
Het is deze melding:
Your roaming profile is not available. You are logged on with the locally stored profile. Changes to the profile wil not be copied to the server possible causes of this erros include network problems or insufficient security rights.
If this problem persists, contact your network administrator.

En Elevator bedankt voor de betere subject, zal wel helpen ja.

[ Voor 8% gewijzigd door mvandek2 op 03-04-2004 01:37 ]

• mvandek2
Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 01:07:
klinkt als een eventid1000 source: userenv !
controleer dit even.

even User Hive Cleanup downloaden (patch van microsoft) en dan opnieuw proberen
Ik log aan met een account met niet roamend profile, krijg de bewuste melding maar zie geen event in de Win03 eventviewer.

Verwijderd

wie is de owner van het profile op de server?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Computer ook toegevoegt in domain, kan anders nog voor veel probz veroorzaken :P

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

Share permissions moeten Full Control zijn > Everyone
NTFS permissions moeten Full Control > Everyone
Eventueel policy nog toevoegen dat administrators in profiles mogen kijken.

Zet auditing even aan bij account logon system events logon events.. anders zie je inderdaad geen foutmeldingen voorbij komen in je eventviewer omdat alles default op succes staat |:(
Pagina: 1