[Toshiba DVD-R] DVD-R gedeelte weg/out of order

Pagina: 1
Acties:

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Tja, so weird.
Ik heb een ASUS A2500H Notebook met een "Toshiba DVD-ROM SD-R6012" DVD-r. CD's branden lukt prima, maar ik wilde een DVD-RW branden (Een Imation DVD-RW version 1.1). Na het automatisch formatteren en beschijven kreeg ik tijdens het schrijven een error (van Nero 6.3.00). :(
Ik denk ik kan de schijf nog eens gaan formatteren en opnieuw schrijven. Het formatteren wilde niet lukken, her-/bij- schijven ook niet.
Ondertussen kon ik nog wel een CDtje branden (ook Imation, maar dan CD-r).

Na een reboot wilde ik nog eens proberen om de DVD te formatteren. Dus DVD-r erin en nero starten en formatteren. Maar dan in het lijstje waar normaal de DVD/CD branders komen te staan stond niks. Ook bij "Recorder Kiezen" stond hij niet bij.
Bij het opstarten van AIDA met die DVD erin kreeg ik een foutmelding van station E (de DVD drive). Met een DVD video deed hij het verder wel.
Als ik met een DVD film in Nero de optie formatteren kies dan staat de DVD driver er ook weer bij. :?

Wat is hier aan de hand? Ik begrijp dat die DVD-RW kapot is, maar hoe kan dat? Hoe kan zo'n DVD nou die drive wegwissen?

Verwijderd

Wis je drive in aparaatbeheer en herstart eens.

Probeer dan je firmware eens te updaten: http://forum.rpc1.org/dl_firmware.php?download_id=750 en probeer dan je DVD-RW nogmaals.

• iAR
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 13:01:
Wis je drive in aparaatbeheer en herstart eens.

Probeer dan je firmware eens te updaten: http://forum.rpc1.org/dl_firmware.php?download_id=750 en probeer dan je DVD-RW nogmaals.
Zijn die daar bovenin de originele ofzo? Deze regel bedoel ik:
Toshiba SD-R6012 - 1031, 1033, 1034 / 1731, 1733, 1734 / 1S32, 1S33, 1S34 / 1332, 1334 / 1F34 / 1N34
Hoe kan ik trouwens de huidige versie van de firmware uitlezn?

Verwijderd

Je moet kijken naar de eerste 2 regels van je huidige firmware 10xx / 17xx / 1Sxx / 13xx / ...
En dan de laatste versie daar van nemen als je zo nog niet hebt.

Je huidige firmwareversie achterhalen kan met nero infotool.

• iAR
  • Niet online
Ja, oke. Ik heb 1733 volgens infotool.
Ik dacht (met driveinfo) dat het nog een verdere specificatie an het type was. Ik kan dus nu gewoon 1734 pakken.

Ik neem aan dat de bovenste rij officiele zijn en die daar onder de gehackte voor RPC-1. (regiovrij).

PS: Ik kon bij toshiba nergens info vinden over deze drive of beschrijvingen van de firmware update... Tss, bij de 1734 ga je direct naar toshiba toe! :)

Nog een probleem, hoe moet ik hem updaten als ik geen floppydrive heb :/ Je moet voor deze updater nog een bootflop hebben...

Updaten is opgelost. Hij wil nu wel het commando geven om te formatteren. Alleen bij deze DVDpRW meld ie dat het geen herschrijfbaar medium is. Komt dat door deze keer of heb ik een instelling fout gezet ofzo!?

Is wel handig te weten voordat ik weer 4 euro vernaggel aan een DVD-RW!

[ Voor 43% gewijzigd door iAR op 04-04-2004 17:00 ]

Verwijderd

Het zou goed kunnen dat die dvd-rw om zeep is, een nieuwe proberen kan je alleen uitsluitsel geven...

• iAR
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 18:24:
Het zou goed kunnen dat die dvd-rw om zeep is, een nieuwe proberen kan je alleen uitsluitsel geven...
Maar het is toch wel raar dat een RW omzeep geholpen is?! 't Lijkt me raar dat je zoiets dan niet kan formatteren... dan moet er iets kapot zijn wat aangeeft dat het een RW is of niet?

• iAR
  • Niet online
Kleine kick...

Ik moest ff wat branden en heb "Sentinel DVD-r" gekocht.. maar dan krijg ik weer het dialoog venster van nero die wacht tot de drive "ready" is.... en dat gebeurt niet :(

Is mijn drive nu aan gort of kan hij de DVD niet aan? Incompatibiliteit?
Waar kan ik compatible DVD's vinden?

• BadBoy18
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-01 11:13
ff een reply van 1 jaar :P
is het gelukt met je drive? ik heb precies hetzelfde type laptop. bij mij is ook een soortgelijke probleem. wel cd maar geen kunnen dvd schrijven. of wel schrijven maar ze worden als lege dvd gezien. zowel voor dvd-r als dvd-RW.

[ Voor 48% gewijzigd door BadBoy18 op 24-04-2005 00:26 ]

Specs

Pagina: 1