Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Plexi koel mod.

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11 11:24

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Topicstarter
Ja hallo,

Ik heb een nieuwe plexiglas ingebouwd, en daar een fan ingebouwd (een PAPST 120 X 120 MM) en daar bij een passende vinyl natuurlijk :P en daarop een fangril.
(wat je allemaal wel niet doet voor een goede airflow)

Plaatjes + uitleg:

Afbeeldingslocatie: http://www.peddro.com/pics/plexi/foto1.jpg
zie hier de zijkant van de kast, zonder de plexiglas er in (mn oude er uit gehaald).
Afbeeldingslocatie: http://www.peddro.com/pics/plexi/foto2.jpg
hier is de plexiglas met het vinyl er opgeplakt, wat een sh#t zooi zeg om dat te doen, maar het zit.
Afbeeldingslocatie: http://www.peddro.com/pics/plexi/foto3.jpg
hier heb ik alles er al in zitten, dus ook de PAPST fan zoals te zien.
Afbeeldingslocatie: http://www.peddro.com/pics/plexi/foto4.jpg
ff een zij shot, ziet er wel leuk uit vind ik.
Afbeeldingslocatie: http://www.peddro.com/pics/plexi/foto5.jpg
de PAPST fan van dicht bij, ik zet hem op een hele lage toerental, zodat hij haast geen geluid meer maakt, en toch veel lucht verplaatst.
Afbeeldingslocatie: http://www.peddro.com/pics/plexi/foto6.jpg
weer een zij shot, alleen nu zonder CCFL :P
Afbeeldingslocatie: http://www.peddro.com/pics/plexi/foto7.jpg
toch maar ff weer met CCFL aan...
Afbeeldingslocatie: http://www.peddro.com/pics/plexi/foto8.jpg
nu een zij shot met de hele kast erbij, ziet er wel strak uit, vind ik dan..

nog een paar schroeven vervangen en de fan zelf nog ff wit verven en dan hij hij echt klaar voor de warme zomer :P

Het was leuk om te doen maar toch vrij veel werk aan gehad, gelukkig niets mis gegaan (ff afkloppen :P)
maar toch, ik wil Roeland ff bedanken voor de inspiratie :P en Eric natuurlijk voor zijn ontwerp van het vinyl en Remco voor het meehelpen met uitsnijden van het vinyl, en mn Pa voor de fan _/-\o_

Groeten... als jullie reacties hebben.... graag!

Verwijderd

Ziet er inderdaad best strak uit.

Misschien hoort dit meer in het [rml][ CM] Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 6[/rml] though :)

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-10 14:22

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Ik vind het een mooie, niet allerdaagse mod.. Vooral die ' vlam' vind ik erg mooi gedaan.... Hoe heb je dat voor elkaar gekregen ?

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Verwijderd

all_by_myself schreef op 02 april 2004 @ 22:52:
Ik vind het een mooie, niet allerdaagse mod.. Vooral die ' vlam' vind ik erg mooi gedaan.... Hoe heb je dat voor elkaar gekregen ?
zo te zien een sticker :)

• peddro

peddro

Topicstarter
ja een sticker,
gewoon gekocht bij pipoos (een heel klein winkeltje)
en dan een kameraad van mij gevraagd of hij ff wat wou tekenen
(onder de lessem door :P)
dat over getekend en uitgesneden, vrij simpel toch?

Verwijderd

leuk.. wat heb je betaald voor je plexi?

offtopic:
Loop effe dat eerste stuk tekst na.. niet te lezen gewoon, en dat dan ook nog in combi met alleen onscherpe pics... Komt de presentatie van je mod niet ten goede :X

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-11 15:24
zeer strak, alleen jammer dat die stikker wit is, was em grijs metalic geweest was ie sjieker :) Maar dat is mijn mening maar :D

• peddro

peddro

Topicstarter
de plexi heeft mijn Pa meegenomen van het werk, dus voor mij helemaal gratis.

ik heb eigenlijk helemaal geen idee wat het zou kosten...

• peddro

peddro

Topicstarter
all_by_myself schreef op 02 april 2004 @ 22:52:
het is eigenlijk geen vlam, het is meer water, wat naar achteren glijd.
water = koud, dus heeft het ook nog een gedachte erachter :)

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:02
Mooi gedaan :)

Maar hij krijg je zo'n mooi rond gat in je plexi??

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:31

Exigence

dnkroz

Wietman!!! schreef op 03 april 2004 @ 12:58:
Mooi gedaan :)

Maar hij krijg je zo'n mooi rond gat in je plexi??
Waarschijnlijk met een zevengaten-zaag. :) Of anders netjes uitzagen met een decoupeerzaag.

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-11 22:10
leuk gedaan.. :)
ik zou alleen nog wel ff het stickertje van de fan eraf halen, dat maakt 't geheel weer een beetje strakker.. ;)

• peddro

peddro

Topicstarter
NewbieNeo schreef op 03 april 2004 @ 14:04:
leuk gedaan.. :)
ik zou alleen nog wel ff het stickertje van de fan eraf halen, dat maakt 't geheel weer een beetje strakker.. ;)
Ik ga de de fan nog wit verven dus dat komt allemaal wel goed.
Exigence schreef op 03 april 2004 @ 13:33:
[...]

Waarschijnlijk met een zevengaten-zaag. :) Of anders netjes uitzagen met een decoupeerzaag.
ja met een decopeer zaag, en heel goed schuren (de randjes dan)

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ziet er netjes uit, al ben ik er persoonlijk niet zo'n fan ( :P ) van dat je de drivebays aan de rechterkant kunt zien (laatste foto).

* Bra-Jo dacht bij de eerste foto dat je luxaflex in je kast had gemod... |:(

Nomen nescio

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Brabo-Joossie schreef op 03 april 2004 @ 17:23:
Ziet er netjes uit, al ben ik er persoonlijk niet zo'n fan ( :P ) van dat je de drivebays aan de rechterkant kunt zien (laatste foto).

* Seth_Chaos dacht bij de eerste foto dat je luxaflex in je kast had gemod... |:(
Drivebays moet je ook gewoon kunnen zien. Je maakt een window in je kast om te laten zien wat voor techniek er in zit anders kan je net zo goed je window weg laten.

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:27

UTM

Brabo-Joossie schreef op 03 april 2004 @ 17:23:

* UTM dacht bij de eerste foto dat je luxaflex in je kast had gemod... |:(
Luxaflex is trouwens wel een idee, en dan zon lijntje naar buiten dat je hem kan openen en sluiten >:) Is btw handig voor als je gaat slapen en je comp staan nog aan :9

Verwijderd

Ik kan er niks aan doen maar ik vind het niet mooi, die sticker past niet bij de rest van de case en ook het plexi vastzetten met schroeven is niet mijn ding, maar hee het is altijd nog een een getweakte window mod en niet zo kant en klaar ding.

Verwijderd

vind dat je die sticker geen ronde punten had moeten maken want nu is het een soort water wat er omheen zit en geen vlam. Voor de rest vind ik dat raam een beetje inspiratie loos, maak de volgende keer een originele vorm ruit als je je kast origineel wil maken... Het is voor de rest wel mooi gemaakt.

• peddro

peddro

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 18:05:
vind dat je die sticker geen ronde punten had moeten maken want nu is het een soort water wat er omheen zit en geen vlam. Voor de rest vind ik dat raam een beetje inspiratie loos, maak de volgende keer een originele vorm ruit als je je kast origineel wil maken... Het is voor de rest wel mooi gemaakt.
Het was trouwens ook de bedoeling dat het water was, zoals ik al eerder gezegd heb (er zit een hele gedachte achter, goed nadenken :P).

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Is dit de 55,3 cfm versie?
Ik vind dit namelijk de ideale fan, heb er 2 op mn rad hangen, koelen als een gek! :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• peddro

peddro

Topicstarter
El Snorro schreef op 03 april 2004 @ 18:39:
Is dit de 55,3 cfm versie?
Ik vind dit namelijk de ideale fan, heb er 2 op mn rad hangen, koelen als een gek! :)
Nee, dit is een 94,2 CFM versie

http://www.coolpowersolut...t/Papst%204000%20NjaZ.pdf

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-10 14:22

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 17:37:
Ik kan er niks aan doen maar ik vind het niet mooi, die sticker past niet bij de rest van de case en ook het plexi vastzetten met schroeven is niet mijn ding, maar hee het is altijd nog een een getweakte window mod en niet zo kant en klaar ding.
Ik heb zoiets nog niet eerder gezien... beter dan de bekende standaard ledjes enzo...

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Verwijderd

all_by_myself schreef op 03 april 2004 @ 18:56:
[...]

Ik heb zoiets nog niet eerder gezien... beter dan de bekende standaard ledjes enzo...
neej, vierkant raam heb ik nog nooit eerder gezien.... :s

Verwijderd

Meer iets voor [rml][ CM] Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 6[/rml] - maar resize die plaatjes dan wel eerst (maximaal 600px breed). Zie ook CME policy en forumFaq: plaatjes

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2004 05:34 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.