Toon posts:

Goeden pc maar toch langzaam

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik heb hier een pc met een AMD ATHLON XP 2800+, Asus A7V8X-X, Ati radeon 9800PRO, Maxtor 2B020H1 20GB en 256MB geheugen.

Maar dus als ik bijvoorbeeld Mafia of BF:vietnam speel dan kan ik het maar op low en heele laage resolutie spelen anders gaat die haperen. :(
Dan heb ik een vriend die heeft een slechter systeem als mij (AMD ATHLON XP 2000+, de rest hetzelfde) alleen wel 512MB en een hardeschrijp met meer RPM (120GB) bij hem gaat BF:vietnam heel goed op hoogst.

Dan heb ik het vermoeden dat het aan me harddisk of geheugen licht want ik krijg ook soms meldingen met 'virtual memory too low' nadat ik een speletje uit doe maar dan vindt ik het toch raar dat het dan zo langzaam gaat. Ik bedoel mafia is best oud dus zal wel goed moeten werken met mijn systeem of niet dan?

Oke ik verheug me op jullie antwoorden. :)

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 13:13
Heb je de laatste Direct X versie en catalyst drivers :?
Kijk ook eens naar je swapfile aangezien hij een error geeft over je virtual memory.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:19

Sjaak_Afhaak

Bleh!

256 MB is wel een tikkeltje aan de weinige kant. Het dubbele is al een stuk beter. De hardeschijf heeft verder niet zoveel te maken met de performance. Heb je bijvoorbeeld al chipset drivers geinstalleerd?

Hier staat tekst

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de nieuwe directX, Cathalyst drivers en via drivers en hoe bekijk ik me swap file?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-05 06:47
Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 22:33:
ik heb de nieuwe directX, Cathalyst drivers en via drivers en hoe bekijk ik me swap file?
Tis hier wel de bedoeling, op dit forum, om ff zelf onderzoek te doen naar je probleem. Lees daarom goed de verschillende FAQ's door, en het postbeleid etc :z

Je swapfile staat bij Systeemeigenschappen, Instellingen voor Prestaties.
In Win2k iig :D

Verwijderd

Kan iemand dan uitleggen hoe het precies met je swapfile zit. Hoor daar de laatste tijd opeens dingen over.

Verwijderd

Topicstarter
sry maar hij staat op 384MB

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-05 06:47
Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 22:36:
Kan iemand dan uitleggen hoe het precies met je swapfile zit. Hoor daar de laatste tijd opeens dingen over.
Pagefile Tweaking

The pagefile in Win2K isn't dynamic like the swapfile in Win9x, so it is even more important to optimize your virtual memory settings for this OS than it ever was for Win9x. With that said, there are a few guidelines you should follow when optimizing your virtual memory.

- Unlike Win9x, you can split your pagefile over several hard drives. It generally isn't recommended to split up your pagefile over separate partitions, but if you have two similar speed hard drives (you could use a 5400 and a 7200 rpm drive together, but you would want to stay away from a jump of more than about 2000 rpm), splitting your pagefile over the two drives is a great way to improve performance.
- Your pagefile should almost always be larger than your system memory. If you have less than 96 MB of ram, I recommend having at least 1.5 times your physical ram size in your pagefile, and you might even benefit from 2x. If you have between 96 and 256 MB of RAM, the Microsoft recommendation of RAM +30 MB appears to work well -- but if you are at the lower range of that spectrum and do a lot of multitasking you might benefit from a setting like 1.5x RAM. If you have 256 MB of RAM, you probably only need 256 MB of swapfile space. Unless you have your computer set to full dump in case of crash mode, any more would be a waste.

To set your pagefile, go into the advanced tab of the System applet and click on the Performance Options button. At the bottom of the dialogue box that pops up, there will be a button that says change. Click that to go into the Virtual Memory screen. From within this sub-applet you can set your virtual memory settings, and Windows even gives its own recommendation for pagefile size.

Hier nog meer info:
http://snakefoot.fateback.com/tweak/windows/tweak.html

[ Voor 3% gewijzigd door Hoyden op 02-04-2004 22:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai trouwens win2000

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

512Mb of meer geheugen in je pc proppen should do the trick. (Wat al was gezegd)

[ Voor 15% gewijzigd door Illegal_Alien op 03-04-2004 12:02 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
ja maar er staat bij recuirments voor mafia dat 256 goed is op hoogst
Trouwens ook best wel lage 3Dmark2001SE scoren:14594 terwijl dat rond de 17000 zal moeten zijn
Enig idee hoe ik me computer kan tweaken zonder wat te kopen

O ja en twinmos geheugen goed? Moet ik PC3200 halen?
En moet mij pc op 333Mhz draaien of 400Mhz?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 12:08 ]

Verwijderd

zonder te kopen? jah, doe een format *zucht* en alle overbodige zooi druit gooien. Hoeveel RPM is je hdd? btw; als je slim bent betaal je WEL wat, en koop je meer RAM. 256 is gewoon mager... dus ff niet zo zuinig zijn en zeuren.

(en s.v.p. even je spelling checken voor het posten)

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

lol je wilt gewoon niet luisteren he?

Ik heb ook in het begin alleen met 256mb gespeeld en computer werd zo traag na quitten van een game dat ik bijna gek van werd.

Toen heb ik maar meteen 512mb extra gehaald en toen was het meteen over.

En ja nog een ding jouw HDD is misschien aan crappy kant. Ik weet niet hoeveel vrij ruimte je heeft maar ik installeer bijna nooit op mijn c partitie die al alleen 20 gb heeft...(ik heb 160gb)

Lucky Goldstar

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zeker wel een crappy HD 20GB, kan je in windows ergens zien wat de RPM is van je HD zonder dat ik hem eruit moet halen?

Ik heb trouwens net me pc opnieuw geinstaleert...
Nou ja dan zal ik maar nieuw geheugen moeten kopen.
hoeveel is het goedkoopste voor 512MB DDR 400Mhz(moet ik dat wel hebben 400?)

Verwijderd

ik gok dat je 20 gb op 5400 draait. openmaken is toch zo gedaan? :D zoek onder app. beheer ff het type op en kijk op internet zou ik zeggen. je kan ook nog een 7200 rmp hdd kopen (doe dan maar gelijk 8 mb cache :D ) geheugen prijs... let ook een heel klein beetje op het merk... ^_~

Verwijderd

Topicstarter
Ehmm het goedkoopste merk dat ik heb gevonden is twinmos is dat goed?
' TwinMos 512 MB PC3200 DDR Geheugen (M-Tec) '

BTW me HD is idd 5400RPM

Dit is dan wat ik wil halen meschien, goed?
-DiamondMax Plus 9 (80 Gig, 8mb cache)
-TakeMS 512MB DDR-RAM/400 PC3200 CL 3,0

Wat is dat CL?

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 12:41 ]

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-05 13:40
tip neem geen twinmos pc 3200 als je op 400mhz wilt draaien

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

Topicstarter
ThaKiller schreef op 03 april 2004 @ 12:45:
tip neem geen twinmos pc 3200 als je op 400mhz wilt draaien
TakeMS dan?

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:15
Tip; Probeer eens te zoeken voordat je met al die vragen komt?

Swap File
Hoeveel RAM?

Ik zie veeeel te veel vraagtekens in je posts staan, allemaal vragen die je MAKKELIJK via de search kan vinden. :Z
DJkim schreef op 03 april 2004 @ 12:14:
lol je wilt gewoon niet luisteren he?

Ik heb ook in het begin alleen met 256mb gespeeld en computer werd zo traag na quitten van een game dat ik bijna gek van werd.

Toen heb ik maar meteen 512mb extra gehaald en toen was het meteen over.

En ja nog een ding jouw HDD is misschien aan crappy kant. Ik weet niet hoeveel vrij ruimte je heeft maar ik installeer bijna nooit op mijn c partitie die al alleen 20 gb heeft...(ik heb 160gb)
Precies hetzelfde hier.. TS wilt niet echt luisteren lijkt het :)

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-05 17:11

Strikie

Athletics

Even een offtopic vraag, waar heb jij die pc gekocht?
Of zijn de hdd en geheugen over van een vorige
systeem :?

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Verwijderd

Topicstarter
Nog iets als ik in de BIOS hem zet op 400Mhz dan start die niet meer op heel raar want er staat dat me cpu daar op zal moeten werken.
enig idee?

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:15
Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 12:52:
Nog iets als ik in de BIOS hem zet op 400Mhz dan start die niet meer op heel raar want er staat dat me cpu daar op zal moeten werken.
enig idee?
TakeMS

En LEES AUB de posts |:(

ALLES ja, ALLES wat je tot nu toe hebt gevraagd is in de search te vinden :/ en desnoods op google :/

Verwijderd

Topicstarter
GreenthumB schreef op 03 april 2004 @ 12:52:
Even een offtopic vraag, waar heb jij die pc gekocht?
Of zijn de hdd en geheugen over van een vorige
systeem :?
Ik heb het bij SaskPC gekocht en de geheugen zijn nieuw want ik had eerst SD-RAM en geen DDR

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-05 00:10
@Iedereen die zich opwindt over mensen die te lui zijn om zelf enig zoekwerk te doen: je kunt je wel boos maken om ieder wissewasje dat langs komt, maar gewoon ff een simpel antwoordje tikken/betreffende url copy-pasten is toch echt een stuk beter voor je bloeddruk ;)

@CoenMX cl is je caslatency, je timing. Zeker wat amd's betreft is lager beter. En als je niet voor ieder nieuw spel dat je wilt spelen opnieuw wilt hoeven upgraden kan t geen kwaad om iets meer uit te geven aan (als je een héle dikke portemonnee hebt) Corsair geheugen. En tot slot: de S-ATA versie van de maxtor schijf die je in gedachten had kost maar een paar euri meer hoor.

Toch?

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

maar ik snap het iets niet..

Jij hebt nieuwe computer gehaald en je hebt verder goeie componenten maar alleen waarom die ouwe 20gb 5400rpm? Misschien is dit wel je eerste computer hoor maar je zei iets van dat je eerst met SDRAM werkte daarna DDR... dus je hebt bepaalde hardware overgenomen?

Ik wil nog iets zeggen

Maxtor 160GB kost nu rond 96euro en 6 euro verzendkost.

Maak er meteen aantal partities op je nieuwe hdd.

20 gb voor C: (Windows en alle andere programmas)
40 GB voor D: (Games)
40 GB voor E: (Data/Films)
60 GB voor F: (junks )

zoiets?

Lucky Goldstar

• 3xhaas
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09-2024
Maar zijn mobo heeft geen sata dacht ik zo. EN ja je HDD draait op 5400 toeren.
Btw dat zijn behoorlijk crappy schijven die 2b0 serie van maxtor. Gaan ook vaak stuk. Plonk er dus 512MB bij bv corsair value serie of kingston value serie. Dat zijn goede merken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waar gaat dit allemaal over :?

CoenMX, welkom op GoT :)

GoT is geen helpdesk maar een community. We gaan er dan ook vanuit dat je zelf een beetje op zoek gaat naar antwoorden. Als mensen dingen noemen die je niet direct snapt, eerst zelf zoeken, dan pas in een topic vragen.

En mbt meer geheugen: er is maar een plek waar je kunt zien wat goed geheugen is voor jouw systeem en dat is op de Asus site. Zorg ervoor dat je een van de recommended DIMMs haalt en je mag zeker zijn dat het gaat werken. Alleen een merknaam, of dat nou Kingston, Corsair, TwinMOS of voor mijn part V-Tec is zegt geen donder, het gaat erom of de chips met de mem controller samenwerken.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.