Zoals in mijn topic naam is aangegeven wil ik 2 resultaten bij elkaar optellen.
Ik heb 2 queries:
Deze query resulteert een gebruiker + score
Deze query resulteert een gebruiker + score 2
Het betreft om een andere score, dus heb ik ze even in aparte querys gezet.
Maar de vraag is hij krijg ik beide scores bij elkaar opgeteld.
Als ik er een union tussen gooi en verder niks verander, klopt het nog niet.
Is het mogelijk ze bij elkaar op te tellen of de 2 uitkomsten naast elkaar te laten zien???
Ik heb 2 queries:
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
| SELECT g.g_gebruikersnaam AS naam1, COUNT(v.v_eind_team1) AS Score1 FROM gebruikers g, voorspelling v, wedstrijden w WHERE v.w_id = w.w_id AND g.g_id = v.g_id AND v.v_ronde = 'poule' AND w.w_ronde = 'poulewedstrijden' AND v.v_eind_team1 = w.w_eind_team1 AND v.v_eind_team2 = w.w_eind_team2 AND w.w_winnaar IN ('1', '2', '3') GROUP BY g.g_gebruikersnaam ORDER BY v.v_eind_team1 |
Deze query resulteert een gebruiker + score
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
| SELECT g.g_gebruikersnaam AS naam, COUNT(v.v_eind_team1) AS Score2 FROM gebruikers g, voorspelling v, wedstrijden w, teams e, teams t WHERE v.w_id = w.w_id AND g.g_id = v.g_id AND v.v_ronde = 'poule' AND w.w_team1 = t.t_pouleteam AND w.w_team2 = e.t_pouleteam AND w.w_ronde = 'kwartfinale' AND v.v_eind_team1 = w.w_eind_team1 AND v.v_eind_team2 = w.w_eind_team2 AND w.w_winnaar IN ('1', '2', '3') GROUP BY g.g_gebruikersnaam ORDER BY v.v_eind_team1 |
Deze query resulteert een gebruiker + score 2
Het betreft om een andere score, dus heb ik ze even in aparte querys gezet.
Maar de vraag is hij krijg ik beide scores bij elkaar opgeteld.
Als ik er een union tussen gooi en verder niks verander, klopt het nog niet.
Is het mogelijk ze bij elkaar op te tellen of de 2 uitkomsten naast elkaar te laten zien???
[ Voor 8% gewijzigd door curry684 op 02-04-2004 22:29 ]