Toon posts:

computer valt spontaan uit

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb dus vorige week een nieuw moederbord( asus p4c800 ) processor( p4 3.2 ghz) en geheugen(a-data ddr 400 ) gekocht.

Later nog een zalman alcu 7000 koeler.

Na een tijdje alles te hebben geinstalleerd en ermee gewerkt te hebben viel hij ineens spontaan uit. Ik dacht, kan gebeuren.

Dus ik druk op de aan/uit knop en hij start vrolijk weer op maarja na een tijdje viel hij weer uit en voelde ik toch dat er iets mis was. Dus ik Memtest86 gedraaid, maar neehoor geen fouten. Ook cpu burn( om te kijken of hij het niet aankon ) en een

reeks test in sisoft sandra leverde niks op. Het is dus echt spontaan dat alles uitvalt. Ook heb ik de temperaturen in de gaten gehouden en de voltages. Alles is constant, de cpu komt stressed op ongeveer 40-45 graden. De ene keer is het na 15 minuten de andere keer is het na een paar uren.

Ik heb 3 voedingen geprobeerd: een naamloze, een q-tec ( ja tis geen topmerk ), en een aopen. Maar bij alle 3 heb ik hetzelfde probleem.

Mijn videokaart ( ati radeon 9700 pro ) staat ook in het boekje als een probleem geval dus die heb ik tijdelijk door een hercules geforce 2 mx vervangen maar ook exact hetzelfde probleem.

Het geheugen is dus getest door memtest86 maar ook geen fouten daarin.

De geluidskaart heb ik verwijderd maar dat hielp ook niet.

Alle specs dus

Asus p4c800 deluxe
intel p4 3.2 ghz
a-data ddr 400mhz
voeding : aopen 300W, naamloos 300W, q-tec big fan 500W
videokaarten: ati radeon 9700 pro, hercules geforce 2mx

en voor de rest het standaard zwikje van diskdrive en 1 cd-rom drive en brander en een maxtor 200 gig 7200 rpm hdd.

Nou denk ik dus dat het moederbord kapot is. Dus die had ik naar de winkel gebracht en na 1 uur testen ( burn test ) hadden ze al geconstateerd dat het moederbord goed was terwijl ik duidelijk had gezegd dat het soms pas na enkele uren gebeurde.

Nou denk ik dus dat het moederbord wel kapot is.

Weet iemand hier een oplossing voor of denken jullie ook dat het moederbord kapot en dat de winkel deze gewoon moet omruilen

of is het misschien wat anders?

Alvast bedankt want ik word hier aardig pissed van. Ik hoop dat alle info erbij zit die nodig is.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 21:53 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Met welk OS komt de foutmelding, XP of W2K? Zijn er evt. foutmeldingen te vinden in de logfiles?

ARME AOW’er

• magic_japie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-03 20:35
Zoals ik lees heb je al heel veel geprobeerd. Dat is al heel goed. Ook ik kom tot de conclusie dat alleen je moederbord stuk kan zijn. Misschien nog andere reepjes geheugen gebruiken, maar als dat ook geen uitkomst bied, dan moet je moederbordje wel aan gort zijn.

Succes.

Fritzbox 7490, 1x Netgear GS108E, 2x TP-Link SG105E, HP2520-8G-POE

Verwijderd

Topicstarter
@GuardianAngel

Nope geen foutmeldingen en ik heb beide Os's erop staan.

@magic_japie

Ik voel er inderdaad ook veel voor om gewoon een nieuw moederbord te eisen

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 22:05 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Het geheugen kan desalnietemin toch een probleem zijn. A-Data staat niet op de lijst van compatible geheugen.

Jouw probleem is ook elders bekend, op dit forum vond ik i.i.g. een thread. De link leidt er naar toe, of de oplossing er staat weet ik niet, ik heb geen Intel en ook niet dit MB dus daar mag je zelf even neuzen.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
er staat wel leuke informatie inderdaad in ja, maar niet helemaal mijn situatie volgens mij

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

after each update though..the system would run for a couple of hours and then...freeze. After the intial bout I'd power off and running the culprit program would cause the system to freeze almost immediatly
lijkt er toch verdacht veel op. Maar goed, het is jouw probleem :)

ARME AOW’er

Verwijderd

Klinkt misschien raar, maar misschien heb je beetje rare stroom in huis? Nooit last gehad met andere electronice in huis? Of je voeding mayb?

Verwijderd

Topicstarter
Onder freez versta ik vastslaan. Mijnes slaat niet vast maar valt gewoon helemaal uit

Verwijderd

Topicstarter
nope het is pas sinds ik die nieuwe troep heb. Maar het begint er steeds meer op te dagen dat als hij lekker wat aan het doen is ( cpu tests enzo ) hij niet uitvalt. Dat zou kunnen duiden op slechte verbindingen op het mobo

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 00:22:
Onder freez versta ik vastslaan. Mijnes slaat niet vast maar valt gewoon helemaal uit
Wat het eindresultaat is doet misschien wel niet terzake. De oorzaak destemeer. Maar goed... it's your monkey that shouldn't climb my shoulder.

[ Voor 3% gewijzigd door Guardian Angel op 03-04-2004 00:25 ]

ARME AOW’er

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
memory errors geven meestal een BSOD.
ik heb dit zelfde probleem ook al 2x gehad. alle 2 de keren was de HDD waar mn OS op staat brak. viel om de paar uur uit.

geen probleem als er alleen data opstaat. maar als je OS erop staat reboot je PC zichzelf...

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

je hebt verschillende merken voedingen gebruikt.

maar steeds 300 W?
Zo ja, probeer es 350 W of desnoods 400 W

Nee, moederbordje ruilen en opnieuw beginnen

Succes

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Heb weer even zitten zoeken en weer een zwik forums kort en snel nagelopen. Kun je niet op het bord je maximale temperatuur instellen waarbij het systeem zichzelf uitschakelt?

Is het systeem overclockt? Al eens underclocking geprobeerd?

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
de temps zijn echt prima idle iets rond de 30 graden en stressed 41-45 graden dat is dus netjes, niks over/underclocked. ik ga het nog even met zo'n hdd diagnostics proberen

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Dit is ook wel een aardige.

ARME AOW’er

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:36

rapture

Zelfs daar netwerken?

Memtest en Cpuburn zeggen pas iets als je ze urenlang laat draaien.

Mijn test-reeks bestaat uit 24uren-Memtest, 3*24uren-Cpuburn en 24uren-3DMark. Als die deze testen overleefd is het redelijk oncrashbaar in win2k, tenzij als je ze laat crashen.

Zo'n degelijk burnin-test zouden ze met alle computers moeten doen, in praktijk gebeurt dat alleen met militaire computers. Vooral bij Toshiba moeten ze dat doen, m'n laptop heeft DeadOnArrival + 4 RMA's + schikking.

Check dan ook de spanningen @ load.

[ Voor 7% gewijzigd door rapture op 03-04-2004 01:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
spanningen zijn mooi constant, ik heb ook nog een hd test gedaan en volges powermax is mijn hd certified passed.

Het vreemde is alleen dat hij soms na een kwartier uitvalt en hij heeft nu al een 8 uren gedraaid, daarom is het ook zo moeilijk om die winkel te overtuigen dat hij stuk is.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 07:30 ]

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

1 ding valt me hier op:
niemand lijkt hier te denken aan een virus en dat terwijl ik wel enge overeenkomsten zie met bijv. msblaster...

M.a.w. welke processen lopen er?
Heb je je pc al gescanned?
Denk ook aan trojans etc. Laat ook hier op scannen (nee, je virusscanner zal ze niet allemaal aankunnen, dus iets van The Cleaner (moosoft)).
etc.?

We have just one world, but we live in different ones...

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 09:53

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Nulnulnix schreef op 03 april 2004 @ 08:01:
1 ding valt me hier op:
niemand lijkt hier te denken aan een virus en dat terwijl ik wel enge overeenkomsten zie met bijv. msblaster.
msblaster werkt niet om de zoveel uur hoor..en helemaal niet zo ..(het onregelmatig uitvallen pc lijkt zowiezo niet echt op een virus probleem, hooguit een trojan maar als iemand graag met zn pc speelt, waarom zet ie m dan uit :P)
Ik heb zelf niet toe te voegen aan ts op 1 ding na: dat het me opvalt dat niet iedereen echt de ts post leest..een paar mensen praten constant over freezes en reboots terwijl de ts zijn pc UIT gaat.

lijkt mij trouwens ook een gaar mobo..

[ Voor 24% gewijzigd door Max|Burn op 03-04-2004 08:13 ]

ma ma ma ma ma macron one

Verwijderd

Ik heb niet jou mobo en setup maar ik had ook dat mijn pc spontaan uitviel.
Heb wel een asus mobo.

Bij mij was het probleem dat de voltage op mijn gehugen standaard te laag stond ingesteld,dit is bij mijn mobo met een jumper in te stellen.

Dit vond ik in een post van een poster met de naam Dark....?

Nou zou het kunnen dat dat op jou mobo ook kan.

Zoals ik al zei als je lekker bezig was dan leek alles goed maar dan zonder waarschuwing of iets dergelijks,zelfs geen bsod gewoon spontaan uit of reboot.

Misschien heb jij hier ook iets aan.

ps Ik bedoel met de voltage dan niet de 3.3 voltlijn die is bij mij ook constant.Maar iets met jumper j1 en j2 of zoiets vddr stond op 2.65 terwijl die op 2.8 of zoiets nooit meer spontaan uitviel.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 08:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 08:16:
ps Ik bedoel met de voltage dan niet de 3.3 voltlijn die is bij mij ook constant.Maar iets met jumper j1 en j2 of zoiets vddr stond op 2.65 terwijl die op 2.8 of zoiets nooit meer spontaan uitviel.
Ik zal even de datasheet van de strips doorlezen kijken of daar wat instaat over het voltage

• Dentheman
  • Laatst online: 14-08 07:50

Dentheman

Zie signature

Wat ook nog kan dat is dat je pc elektrische lading opspaart en dat afgeeft aan een bepaald onderdeel waardoor er kortsluiting komt, of preventief afsluit. Is je computer aangesloten op een geaard stopcontact, dit wil nog wel eens helpen, dan word de elektrische lading aan de grond afgegeven en niet aan je kast of hardware.

IK hoop dat dit de oplossing is

Zie ondertitel

• MOL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Hmm ik heb deze week een 4 weken oude computer met ASUS a7v8x-x moederbord teruggebracht naar de winkel omdat hij ook spontaan uitviel. Dit gebeurde altijd binnen 5 minuten nadat de computer was aangezet. Moederbord bleek stuk.

Memtest vond geen bij mij toen ook geen fouten en Sisoft sandra draaide de hele nacht zonder problemen.

[ Voor 20% gewijzigd door MOL op 03-04-2004 11:19 ]

Verwijderd

MOL schreef op 03 april 2004 @ 11:16:
Hmm ik heb deze week een 4 weken oude computer met ASUS a7v8x-x moederbord teruggebracht naar de winkel omdat hij ook spontaan uitviel. Dit gebeurde altijd binnen 5 minuten nadat de computer was aangezet. Moederbord bleek stuk.

Memtest vond geen bij mij toen ook geen fouten en Sisoft sandra draaide de hele nacht zonder problemen.
Hoe heb je dan met sisoft de hele nacht kunnen testen? Als ie maar 5 minuten deed..

Verwijderd

Topicstarter

Bij mij is het de ene keer na 15 minuten en de andere keer pas na 10 uren, dus een beetje variabel

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag een nieuw moederbord opgehaald en ik hoop dat hij het nu beter uithoud.

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-08 14:21

Ik heb dit ook. Veelal bij games dat ie direct reboot. Ik dacht dat het aan mijn videokaart lag, heb een nieuwe gehaald. Geen resultaat. Toen voeding vervangen. Aanvankelijk ging het beter (een paar uur). Nu heb ik ook gewoon als ik alleen ie opstart ofzo dat ie blijft hangen. Games lijken het wel beter te doen, maar ook daar reboot is soms direct). Het vreemd is bij heet 'freezen' in win xp is dat mijn pc het opzich nog wel doet, alleen alle input apparaten doen het niet meer. Zo blijf ik bijv wel downloaden en zie ik nog msn popupjes etc.
Als ik op de uit knop druk sluit xp ook netjes af.

Mijn harde schijf bevat wel wat bad sectors. Het diagnostiek programma van maxtor (powermax) geeft aan dat mijn hd 'is failing'. Alles werkt op zich nog wel. Ik heb wel last dat ik sommige bestanden niet kan openen / verplaatsen oid. ALs ik dat in windows verkenner probeer loopt het cpu gebruik ook op tot 100%, waarvan 100 - de procenten van andere progs voor explorer.exe voor rekening komen. De hd maakt de laatste tijd (sinds nieuwe voeidng lijkt het wel) ook vage geluiden. Soms lijkt het dat ie zomaar 'aanslaat'. En soort tik, niet echt vervelend geluid ofzo, maar het lijkt dan of dat ie opeens in werking wordt gezet (wat niet zo is). Ook blijft die hd soms hangen, voor een seconde of 10 maakt ie dan een dik kabaal, dat is ook pas sinds kort. Het vreemde is dat de bad sector fouten, de mislukte tests in norton van mijn hd, en de vastlopers al vanaf het moment dat ik mijn pc had gekocht zich voordoen. Toen was het vooral (bijna alleen kan je beter zeggen) in games.

Aangezien ik bijv bij knoppix geen beeld had, en in het begin bij gta vc ook een melding van mijn monitor kreeg dat het input signal niet klopte (werd gefixt na upgrade detonator), dacht ik dat het dus aan mijn videokaart lag.

Als ik bijv een test als 3dmark doe scoort mijn systeem ook vrij laag in vergelijking met gelijkwaardig systemen. Ik ben nu dus vrij wanhopig wat er nou fout is.

Opties die nog kunnen:

- harde schijf
- geheugen
- moederboard
- besturingssysteem
- cpu
- fluctuaties stroomlevering ??

- harde schijf

Tests geven aan dat ie niet goed meer is. De geluiden ondersteunen dat. De badsector fouten zijn alleen pas later gekomen, de problemen waren er eerst al. De problemen zijn nu wel ietsie anders. Harde schijven zijn alleen niet echte ingewikkelde dingen. Ze doen het of ze doen het niet. Het kan wel zijn dat er misschien af en toen geen bestanden kunnen worden gelezen en dat daarom programma's problemen onder vinden :?

- geheugen

Is nog een goede optie. Ik heb nog niet memtest gedaan, ga ik zo nog doen. Toch is het vreemd dat ie het de ene keer wel en de andere keer niet doet. Soms draait er nauwelijks wat en loopt ie vast, en soms wordt ie helemaal gebruikt en werkt het wel goed...
- moederboard

Moeilijk om te achterhalen. Zou kunnen waarschijnlijke. Voltages zijn wel goed. Ik zou niet weten wat er mee aan de hand is.

- besturingssysteem

Ik heb windows wel een paar keer opnieuw geinstalleerd. Het was alleen wel steeds dezelfde (win xp nl). Lijkt me erg stug dat er gewoon een fout in de kale windows zit die mijn systeem doet crashen. Bios en driver van moederboard en driver van videokaart heb ik ook geupgrade. Ik heb zo'n 5 stuks detonators (forceware) gebruikt. Virussen heb ik ook niet, en op kale systeem kunnen die niet staan.

-CPU

Onwaarschijnlijk. Cpu moet zich vaker inspannen en dan wil alles goed. Voltages en temp zijn ook goed. In windows loopt ie ook vaak vast terwijl de cpu nauwelijks wat hoeft te doen.

- Fluctuaties stroomlevering

Aangezien de voeding een vd grootste verzakers is van vastlopers dacht ik dat het daaraan lag. Na vervanging dacht ik ook dat dat zo was. Alles leek in orde. Toch niet. Wel was de ruis uit mijn radio verdwenen, die klaarblijkelijk door de oude voeding werd veroorzaakt. Als je echter nog dieper kijkt, kan het ook aan de stroom levering liggen. Ik heb twee stopcontacten waaraan aardig wat dingen hangen (tv,radio,lamp,pc,printer). Op het stopcontact waar mijn pc op zit zit alleen een tft , de pc en een burealampje. Dat is dus niet zo veel. De tv etc staan trouwens vaak helemaal niet tegelijk met mijn pc aan.
Ik heb getest met alleen mijn pc en tft, hielp niks. Ik heb ook een andere groep geprobeerd, hielp dacht ik ook weinig. Toch ben ik nog niet helemaal zeker, is het wel mogelijk?? Zo ja, hoe kan ik dat controleren?

:O :O
Zo een heel verhaal. Ik ben bang dat er weinig mensen de hele post hebben doorgelezen. Bedankt als je het toch hebt gedaan. Heb je ook nog tips wat het nog meer zou kunnen zijn, of welke van de opties het meest waarschijnlijk is, hoe je erachter kan komen, en hoe je het op kan lossen? HELP ME DAN O+
Kom JIJ met de oplossing, dan ben ik je eeuwing dankbaar _/-\o_

Mijn specs nu:

AMD XP 2600+ 333+ (cpu)
Chieftec 420 Watt (psu)
POV GeForce FX5900 XT (videokaart)
Asus A7V8X-X LAN / VIA KT400 (moederbord)
512 MB DDR/333 PC2700 Kingston (ram)
MAXTOR 80G 7200RPM (DiamondMax Plus 9 6Y080PO ) 8MB Cache (hd)
Arctic Slim Silent TC (cpu cooler)
Q-Tec HDD Cooler 3,5" Electronic (hd cooler)
LiteOn 16x/48x IDE (dvd speler)
LiteOn LTR-52246S 52/24/52 (cdrw)
TFT 15" IIYAMA AX3817UT (monitor)
3,5" Floppy 1,44 MB Samsung (diskette station)
Creative SB live Player 5.1 bulk (geluidskaart)
Sweek 56K PCI intern Intel Ambient (modem)
Alcatel Speedtouch (usb adsl modem)

Verwijderd

Topicstarter
Probeer in ieder geval zoveel mogelijk onderdelen te vervangen die je eenvoudig kan omwisselen, zo kan je wel bepaalde onderdelen uitsluiten dat ze stuk zijn. Daarnaast kan je nog software gebruiken om te testen zoals hier al is gezegd:

memtest86, sisoft sandra

Maar ook programma's als cpu burn en hot cpu tester ( test eigenlijk ieder aspect van je processor + extra ) kijk ook of je geen irq conflicten hebt.

Wat mij opvalt is dat je zegt dat hij de ene keer zonder belasting uitvalt/reboot en soms ook bij volle belasting. Dit lijkt zeer veel op mijn probleem. Ik heb nu mijn moederbord vervangen en voor zover ik nu kan zien heeft dit mijn probleem opgelost

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

Je HDD kan heel goed schuldige zijn voor je crashes, zoiets had ik ook met een Quantum waar welgeteld 1 bad sector op stond. Ondanks de markering bleef het daar een zwakke plek. Wat je nodig hebt is of een low-level format of nog beter hdd regenerator, zodat je verlost wordt van je "slechte" disk. Schrijf dit bericht op de pc met een "geredde" HDD van 20 GIG, die ik als bootdisk gebruik. Maxtors Powermax kon er niks mee, maar HDD regenerator deed wat de naam belooft; niet alleen doet ie het weer, alle bad sectors zijn weggepoetst.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Bargemanos
  • Laatst online: 18-12-2025
haal MaxBlast is over je hd heen (maak wel eerst een volledige backup omdat deze alles format en checked) als deze een fout geeft kun je um (meestal) opsturen of naar je leverancier of naar de fabriek. ligt aan de gerantie termijnen

[ Voor 8% gewijzigd door Bargemanos op 04-04-2004 04:16 ]

uhuuummm

• chielsen
"Mijn harde schijf bevat wel wat bad sectors. Het diagnostiek programma van maxtor (powermax) geeft aan dat mijn hd 'is failing'"

Zoals ik al zei gaf het test programma van maxtor aan dat ie niet lekker meer is. Ik ga hem deze week terug sturen. Ik hou jullie op de hoogte..

@War Lord, waren de voltages bij jou wel goed? Ik ga mijn geheugen ook nog ff testen, maar aangezien het moederboard alles met elkaar verbindt zou het heel goed ook dat kunnen zijn. Maar bij jou werkt het nu weer na vervanging van het moederboard??

Waarschijnlijk lag het in eerste instantie wel aan mijn voeding, en heeft die dus misschien andere onderdelen verneukt. Die storing die er nu niet meer is zou best wel andere onderdelen hebben kunnen aangetast lijkt me... Of dat sommigen zijn overbelast / onderbelast.

• meelmark
  • Laatst online: 10-08 20:09
ik kom vanaf het andere topic , waar ik zoals je omschreef hetzelfde heb als jij...

wat wij overeen hebben is dat we allebei een Ati Radeon kaart hebben, that's all.

Heb je toevallig ook een logitech usb muis?

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Verwijderd

Topicstarter
wie is jij?

• chielsen
jij != ik (chielsen)

Ik heb net memtest gedaan en geen fouten. Zal dan toch mobo of hd zijn... Ik ga vandaag nog een nieuwe hd erin zetten.

• meelmark
  • Laatst online: 10-08 20:09
chielsen schreef op 05 april 2004 @ 18:38:
jij != ik (chielsen)

Ik heb net memtest gedaan en geen fouten. Zal dan toch mobo of hd zijn... Ik ga vandaag nog een nieuwe hd erin zetten.
weet niet wat voor mobo je hebt, maar heb je al je USB dingen goed geinstalleerd? Ik bedoel dan de usb-controllers...

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Ff iets heel anders, aangezien het niet lijkt dat het aan je pc ligt, maar hoe zit het met je stroomvoorziening in huis? Probeer eens een piekspanningsbeveiliging en zit je wel op een geaard stoptcontact?

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus weer een zelfde moederbord meegekregen en nu na 10 dagen weer exact hetzelfde probleem. Maar het vreemde is dat het nu pas na 10 dagen is, dus dat nieuwe moederbord heeft 10 dagen stabiel gedraaid zonder problemen en vandaag begon het ineens weer. Zou het kunnen dat mijn videokaart ( die bekend staat om problemen bij de asus mobo's) dit toch veroorzaakt?

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Zerora

Ik Henk 'm!

Ik heb soms dat ik gewoon aan het werken ben ik winXP en dan krijg ik een spontane reboot. Ik heb niks bijzonders draaien. Alleen wat standaard software.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Topicstarter
en wat voor merk moederbord + videokaart heb je?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 16:37:
Ik heb dus weer een zelfde moederbord meegekregen en nu na 10 dagen weer exact hetzelfde probleem. Maar het vreemde is dat het nu pas na 10 dagen is, dus dat nieuwe moederbord heeft 10 dagen stabiel gedraaid zonder problemen en vandaag begon het ineens weer. Zou het kunnen dat mijn videokaart ( die bekend staat om problemen bij de asus mobo's) dit toch veroorzaakt?
it heb ik ook gehad toen ik nieuwe mobo, cpu, geheugen heb gekocht, ik draaide toen met 250W voeding en pas naar een paar dagen viel hij voor het eerst uit. sindsdien heb ik nog een q-tec (bah..) 550W geprobeert, en nu net nieuwe Aopen 350W, maar ik heb nog steeds die zelfde problemen.

als ik hem underclock (1200 mhz ofzo) dan heb ik nergens last van

mijn specs:
CPU: athlon xp 2800
mobo: asus a7v8x-x
geheugen: 512 OEM
videokaart: Geforce FX 5200 128 MB
Voeding: Aopen 350W

En dan heb ik 2 hd's, 1 cd, 1 cdrw

ik heb ook nog memtest gedaan, maar die gaf geen fouten

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 17:52 ]

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 21:30
Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 17:51:
[...]

als ik hem underclock (1200 mhz ofzo) dan heb ik nergens last van

mijn specs:
CPU: athlon xp 2800
mobo: asus a7v8x-x
geheugen: 512 OEM
videokaart: Geforce FX 5200 128 MB
Voeding: Aopen 350W
Hier zelfde moederbord, een AMD 2700+je en de zelfde problemen, op 2700+ rating valt ie ech vaak uit, nu draait ie op 1833 mhz en valt nog af e toe uit. heel onregelmatig, me broertje kan uren generals spelen, zonder uit te vallen, maar soms valt ie uit bij normale werkzaamheden, surfen, mailen, etc...

Het lijkt me vooralsnog geen hitte probleem, want dingetje is idle 39 graden en used 55 ofzo... ook niet echt extreem, heb er een hele topic aan geweid, maar het is nooit opgelost.

/dev/null

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Misschien vergezocht... maar controleer je 220V aansluiting eens op pieken en onregelmatigheden...

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Aetje schreef op 14 april 2004 @ 19:36:
Misschien vergezocht... maar controleer je 220V aansluiting eens op pieken en onregelmatigheden...
m'n nieuwe computer draait op het zelfde stopcontact als de oude en die heeft nergens last van. En de hitte kan het haast niet wezen, gebruik een zalman alcu 7000, stressed ergens bij de 41-44 graden dus dat valt wel mee denk ik.

Maar het vreemde is alsnog dat het nu pas weer na 10 dagen gebeurde. Ik dacht dat alles goed was en ineens is het weer mis :(

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 20:39 ]

• KiNgSiZZe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-07-2022
vorige week had ik hier ook last van. Niet installeren van ATI software (dus wel drivers) helpt bij mij.

ter info: Ik heb zelfde moederbord, videokaart

As finishing touch god created the Dutch

Verwijderd

Topicstarter
KiNgSiZZe schreef op 14 april 2004 @ 23:23:
vorige week had ik hier ook last van. Niet installeren van ATI software (dus wel drivers) helpt bij mij.

ter info: Ik heb zelfde moederbord, videokaart
welke software? et zijn toch alleen maar drivers?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Mijn oog valt ineens op de Soundblaster Live. Die wil vaker voor problemen zorgen. Zet die eens in een ander slot.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen soundblaster dus dat is niet mijn probleem

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03

Soggy

vroemmmm

Heb je nagekeken of je powerswitch toevallig sluiting maakt? Ik heb ook eens zoiets meegemaakt dat een pc op willekeurige momenten spontaan uitviel. Bleek een minieme sluiting in de powerswitch te zijn die er voor zorgde dat het boeltje afsloot.

If it works, tweak it

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 08:22:
ik heb geen soundblaster dus dat is niet mijn probleem
Oeps, komt door die topickaping. Onbegrijpelijk dat anderen hun probleem denken te moeten oplossen in een andermans topic. |:(

Probeer toch eens een ander merk geheugen te krijgen.
Vervelend dat jij ook een probleem hebt, maar post dat a.u.b. in een nieuw topic. Het is vreselijk verwarrend als iemand in een topic inbreekt (dus kaapt) met een soortgelijk probleem maar met een 100% andere configuratie.

Zo komt de TS nooit aan een oplossing tenzij je wilt dat wij elk probleem dat met een PC kunnen ontstaan in één groot topic gaan neerzetten.

[ Voor 51% gewijzigd door Guardian Angel op 15-04-2004 08:56 ]

ARME AOW’er

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Als je na het installeren van een nieuw moederbord problemen ondervindt met het uitvallen van de pc en je hebt alle bekabeling e.d. gecontrolleerd, dan lijkt het er zeer sterk op dat het mobo de boosdoender is.

Constatering:
- voor installatie nieuw moederbord -> geen problemen
- na installatie nieuw moederbord -> problemen

Conclusie:
Asus-bordje voor een ander (merk) mobo omruilen

Case closed

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Een 'case' is pas dan 'closed' als de TS meldt dat het is opgelost. :)

ARME AOW’er

• djengizz
  • Niet online
Ik heb zelf een p4c800-e deluxe en had een soort gelijk probleem (alleen bij sommige spellen). Bij mij was het probleem dat de Performance Acceleration Mode (staat aan bij jou?) van m'n chipset ervoor zorgde dat mijn geheugen timings op 2,5-3-3-6 gezet werden. Ik heb TwinMos sticks die niet op de compliancy lijst staan. Dit was iets te strak voor mijn geheugen --> reboots. Oplossing bij mij was Performance mode aan laten en handmatig de timings op 2,5-3-3-7 zetten. Loopt weer als een zonnetje.

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Was ook meer 'figuurlijk' bedoeld. ;)

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

Verwijderd

Topicstarter
djengizz schreef op 15 april 2004 @ 08:48:
Ik heb zelf een p4c800-e deluxe en had een soort gelijk probleem (alleen bij sommige spellen). Bij mij was het probleem dat de Performance Acceleration Mode (staat aan bij jou?) van m'n chipset ervoor zorgde dat mijn geheugen timings op 2,5-3-3-6 gezet werden. Ik heb TwinMos sticks die niet op de compliancy lijst staan. Dit was iets te strak voor mijn geheugen --> reboots. Oplossing bij mij was Performance mode aan laten en handmatig de timings op 2,5-3-3-7 zetten. Loopt weer als een zonnetje.
goed id ja, ik kan van m'n broer ( heeft p4c800 niet deluxe ) zijn geheugen wel even lenen ( kingston valueram ) die draait wel goed

Verwijderd

Topicstarter
alleen het is zo onvoorspelbaar wanneer hij uitvalt, maar het lijkt er iedere keer op dat als hij weinig te doen heeft ( idle staat ) hij uitvalt, als ik bijvoorbeeld seti laat draaien lijkt het erop dat er niks aan de hand is. Maar ik kan me niet voorstellen dat het nu het moederbord weer is vanwege het feit dat ik er al een nieuwe voor heb gekregen

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand mij vertellen hoe het met die timings zit? ik heb de datasheet met alle gegevens wel maar ik ben niet zo thuis in die settings

http://www.adata.com.tw/download/pdf/ADBGB1916.pdf

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Is er geen mogelijkheid de timings op default te zetten? Anders staat er in de FAQ een lijst wat de settings doen.

ARME AOW’er

• djengizz
  • Niet online
Als je PAM uitzet en Configure DRAM timings by SPD op Enabled zet zou je geheugen op default timings moeten draaien. Je kan altiijd even checken met bv. Cpuz wat het verschil in timings is tussen PAM aan of uit.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga het even proberen

Verwijderd

Topicstarter
djengizz schreef op 15 april 2004 @ 11:27:
Als je PAM uitzet en Configure DRAM timings by SPD op Enabled zet zou je geheugen op default timings moeten draaien. Je kan altiijd even checken met bv. Cpuz wat het verschil in timings is tussen PAM aan of uit.
pam staat op auto ( kan niet op disabled, alleen maar op auto en enabled ) en configure dram bla staat ook al op enabled,
zet ik die op disabled dan krijg je die hele instellingsreut van dat geheugen en die staat dan wel anders als dat hij op enabled staan )

• djengizz
  • Niet online
Stomme vraag misschien maar heb je toevallig niet een busje teveel op de plaat van je case geschroefd --> zou ook verklaren waarom beide mobo's het niet doen.

Verwijderd

Topicstarter
nope heb ik op gelet

edit: in de winkel waar ze hem getest hebben is hij er ook nog afgeweest

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 13:58 ]

• Dentheman
  • Laatst online: 14-08 07:50

Dentheman

Zie signature

Hoe is het nou eigenlijk afgelopen ???
Is het verholpen, zo ja......... hoe dan :7

Zie ondertitel

Verwijderd

Topicstarter
ik wacht nogsteeds op ander geheugen maar als ik nu mijn pc een beetje belast ( seti laten draaien ) is er niks aan de hand. een heel erg maf probleem dus

• KiNgSiZZe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-07-2022
ben ff tijdje niet in de buurt van dit topic geweest. (zie vorige post)

Het probleem zat bij mij in Ati smart nogiets. Als ik alleen de drivers installeer werkt alles goed, en zie ik bij beeldschermeigenschappen geen ATI tabbladen. Zodra ik die ATI meuk installeer gaat het weer fout. Ik hou het dus voorlopig bij de drivers alleen en voortaan gewoon weer een nVidia kaartje voor mij.

As finishing touch god created the Dutch

Pagina: 1