PC -> 5.1 Set

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Hallo,

Ik ben geheel nieuw op dit gebied en heb dus geen enkele ervaring met hoe ik wat aan moet pakken.

Morgen heb ik een feestje en ben ik degene die voor DJ spee. De bedoeling is om mijn pc aan te sluiten op de 5.1 set die zij gebruiken. Echter is dit geen PC set.
Mijn vraag aan jullie is hoe ik dit het beste aan kan pakken. Ik heb een SB Audigy en een Realtek onboard chippie. Van beide chips zijn de nieuwste drivers geinstalleerd.

De software die ik gebruik is BPM Studio 4.8.

Dus:

Hoe kan ik het het beste aanpakken en wat heb ik nodig?

Heel erg bedankt!

• cwppol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-01-2025
welkom op Got!

Dit kun je zelf ook wel vinden op GoT maar ik geef je een hint: de Live en Audigy hebben een aantal kanalen (front, rear, center+sub) en deze kun je met een jack->2 tulp stekker aansluiten op de 6ch input van een 5.1 versterker.
Verder heeft de audigy een optische en coaxiale poort die te verbinden zijn met diezelfde poorten op een versterker. succes!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:09
Wel een beetje érg basic...
Line out --> Line in... Klaaaar :P
5.1 ook geen probleem :P
5.1 uitgangetjes --> 5.1 ingangetjes... Klaaaar :P
Hiervoor gebruik je gewoon simpele jack-tulp kabeltjes.
Ik geen dit topic weinig kans op'n lang leven, maar'k hoop dat ik toch'n béétje geholpen heb :P

[ Voor 11% gewijzigd door Wormaap op 02-04-2004 21:59 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

• LollieStick
is de input van een versterker universeel?
ik heb hier nog een (oude) versterker maar de input daarvan werkt niet met een tulp stekker.

offtopic:
ik ben niet nieuw op GoT ;)

[ Voor 17% gewijzigd door LollieStick op 02-04-2004 22:17 ]

• Wormaap
Op elke moderne 5.1 versterker/receiver zitten tulpjes, heeel misschien jackjes en meestal ook nog wel een optische of coaxiale digitale ingang.

• cwppol
Sorry dat ik je "nieuw" noemde... Je post beginnen met "hallo" en "ik ben nieuw op dit gebied" bracht me tot een snelle conclusie :)

Misschien moet je even bellen met de mensen waarmee je morgen moet draaien? Dan kun je in ieder geval voorbereid ter plaatse komen... Anders moet je morgen op het laatste moment op zoek naar de goede kabeltjes en stekkertjes. Zelf gebruik ik (met een soundblaster Live 5.1) de optie met 3x een jack naar dubbel tulp kabel tussen de kaart en de 6 channel input. Een optische of coaxiale verbinding is misschien beter (digitaal enzo, maar dat is een andere discussie) maar in mijn geval geen optie (afstand). Maar misschien dat jij met een optisch kabeltje een goede kans hebt.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:12
LinuxUser schreef op 02 april 2004 @ 22:17:
is de input van een versterker universeel?
ik heb hier nog een (oude) versterker maar de input daarvan werkt niet met een tulp stekker.
Hoe moeten wij weten of die input universeel is als we geen typenummer ofzo hebben? :+

Het aansluiten opzich is niet zo'n probleem, oftewel coaxiale kabel, oftewel cinch kabeltjes. Ik vraag me alleen af waarom je op een feestje muziek (waarschijnlijk stereo) gaat draaien op een 5.1 set, maar dat terzijde....

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• cwppol
Nou ja... Stereo laat zich prima over 4 kanalen afspelen (voor en achter 2) en bovendien werkt de subwoofer ook nog eens. Dat is al 4.1 (welliswaar zonder "echt" surround, maar wel geluid genoeg) En de gemiddelde stereo heeft meer "feest capaciteit" dan een standaard pc setje, dus zo onlogisch is het niet, toch?

Verwijderd

... of je neemt de logitech z-2200 mee _/-\o_

• LollieStick
Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 00:28:
... of je neemt de logitech z-2200 mee _/-\o_
als jij hem me komt brengen ;)

Ik heb even nagevraagd en de versterker zit ingebouwd in hun DVD-speler. Deze is van panasonic (ik heb geen typenummers, sorry). Ik denk dus dat ik gewoon een jack--> tulp kabel aanschaf en deze er tussen pleur.

Ik hoop dat ik dan de 4.1 mogelijkheden kan gebruiken (de 5e satteliet is een optie maar geen noodzaak).

In ieder geval thanks.
Als iemand me nog wat kan vertellen is dat van harte welkom :)

• Wormaap
Waarschijnlijk kun je dan gewoon met DPL de rest van de speakertjes gebruiken. Ik weet niet hoe het bij die Panasonic zit, maar mijn Philips heeft geen 5.1 inputs (wel digitale outs, maar geen in |:( )
Dan zul je dus gewoon een stereo-signaal erin moeten sturen en DPL de rest laten doen :P

[ Voor 19% gewijzigd door Wormaap op 03-04-2004 14:05 ]

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Er komt waarschijnlijk ook niet zo´n hard geluid uit die DVD speler ;)

• Wormaap
Daar kun je je nog wel eens redelijk in vergissen :P
Veel van die kant en klare home-cinema setjes hebben de receiver en dvd-speler in 1 behuizing (zoals die van mij dus) en dat gaat hier meer dan hard genoeg.

• LollieStick
We hebben het gehad en het was een gigantisch succes. in 3 uur 2x een polonaise gehad.

Gebruikte kabels waren gewoon tulp--jack en het werkte prima :D

Heel erg bedankt allemaal!

[ Voor 3% gewijzigd door LollieStick op 04-04-2004 13:30 ]

Pagina: 1