Toon posts:

Traag afdrukken via netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

We hebben hier een HP ColorLaserJet 2500n staan. Deze printer was altijd parallel aangesloten, op een client als gedeelde printer ivm speciaal programma maar nu via netwerk aangesloten (via de ingebouwde JetDirect Card) Toen de printer nog via de client stond geconfigureerd en ik bijv. vanuit Word een printjob van meerdere pagina's gaf, dan was dit geen probleem en 'spuugde' hij deze er zo uit. Nu de printer rechtstreeks via het netwerk staat aangesloten duurt het printen van documenten van meerdere pagina veel langer. Hij 'spuugt'ze er niet meer uit maar het lijkt wel of hij bij elke pagina even na moet denken. Na elke pagina duurt het ong. 25 sec. voordat de volgende pagina geprint wordt. Dit lijkt me niet normaal. Het netwerk is trouwens 100 mbit. De printer wordt ook gebruikt in een boekhoudkundigpakket, daar is het printen van meerdere pagina's geen probleem en zijn deze zo afgedrukt.

Wie weet een oplossing voor dit probleem. Nu moet ik op een document van bijv. 20 pag. 'superlang' wachten terwijl dit eerst zo gepiept was. Bvd.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:12

Dido

heforshe

Hoeveel geheugen zit er in je printer?
Ik begrijp net uit een andere topic dat het raadzaam is om in het geval van een netwerkpriunter te zorgen voor een geheugenupgrade :)

[rml]WFvN in "[ vergelijking]Laser/inktjetprinters"[/rml]

[ Voor 17% gewijzigd door Dido op 02-04-2004 21:45 ]

Wat betekent mijn avatar?

Verwijderd

Als je windows gebruikt kan je eens proberen spelen met een instelling bij je printer. Je gaat naar de settings van de printer (meestal config ppanel -> printers -> rechtermuisknop op printernaam en properties). Daar kan je bij 'Advanced' kiezen hoe gespooled wordt. Probeer wat met die settings te spelen en kijk of het iets uitmaakt.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 21:06
is dat niet zo'n ding met een web-interface? daar kun je ook eens in rondneuzen...

Verwijderd

Topicstarter
Dido schreef op 02 april 2004 @ 21:44:
Hoeveel geheugen zit er in je printer?
Ik begrijp net uit een andere topic dat het raadzaam is om in het geval van een netwerkpriunter te zorgen voor een geheugenupgrade :)

[rml]WFvN in "[ vergelijking]Laser/inktjetprinters"[/rml]
Er zit 64 Mb in. Dit moet toch wel voldoende zijn? Het gaat niet om extreem grote bestanden hooguit tot ong. 30 pagina's.

Verwijderd

Topicstarter
Heb inderdaad ook Web JetAdmin draaien, maar zie zo gauw niet wat ik daar in zou kunnen stellen wat dit probleem oplost. Ga zeker verder kijken of ik daar wat kan vinden.

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
OK ik had dit probleem dus ook, en ik ben weken lang aan het kloten geweest met drivers etc. Uiteindelijk kreeg ik met grote pdfjes regelmatig fouten (printte op een gegeven moment niet meer en gaf dan als eindpagina: PCL XL ERROR Insufficientmemory) en daarop heb ik de HP 2100 series PCL6 driver vervangen door de standaarddriver van winXP, die weliswaar minder mogelijkheden biedt, maar wel zijn werk goed doet.

Ik schop deze ouwe koe omhoog zodat een ander er in de toekomst misschien wat aan heeft.
Pagina: 1