Toon posts:

[USB-PCI] Edimax 2.0 USB problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK heb sinds een tijdje een USB kaart van Edimax 2.0 USB 2 poorten PCI. Op mijn vorige moederbord werkt ie nogeens, nu heb ik m toch aan de praat gekregen. Echter goed werken zit er nog niet bij. Toen ik een keer een MP3 speler op de USB aansloot connecte en disconnecte ie de hele tijd. Dit zelfde probleem heeft de kaart nu ook met mijn scanner (Canon Canoscan 3000F).

Ik heb al een keer het slot schoongemaakt, dit bleek echter niet te helpen. Verplaatsen van de kaart naar een hoger gelegen slot zorgde er zelfs voor dat het ding helemaal niet meer werkte.

Iemand enig idee waarin dit kan liggen? Ik heb trouwens een Pentium 466 256MB ram (wel een Compaq Deskpro, misschien is dat m wel)

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-05 17:11

Strikie

Athletics

welk os draai je? als je XP draait heb je sp1 geinstalleerd?

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai WinXP Pro ik heb SP1 er bij de installatie al meteen opgezet. Dit kan het probleem dus niet zijn. De installatie van de kaart is echter wel nogal vaag. De bijgeleverde cd geeft alleen maar een sorrt chinese install. Ik heb die van mij dus van het web. Zou ik de originele toch moeten proberen te installeren wil het werken?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Edimax, wat voor chips gebruiken die? Zelf heb ik slechte ervaringen met kaarten met Via chips, die lieten gewoon mijn pc flippen. Nu heb ik een kaart met een NEC chip en die werkt toppie.

specs

• Strikie

Strikie

Athletics

Word de usb kaart wel goed herkend in apparaatbeheer?
Volgens mij hoef je helemaal geen drivers te installeren, ik zou hem een keer verwijderen uit apparaatbeheer en opnieuw laten herkennen. Windows XP zou de rest zelf moeten doen.

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

gladiool schreef op 02 april 2004 @ 21:31:
Edimax, wat voor chips gebruiken die? Zelf heb ik slechte ervaringen met kaarten met Via chips, die lieten gewoon mijn pc flippen. Nu heb ik een kaart met een NEC chip en die werkt toppie.
Ik heb hetzelfde "probleem" (ik ervaar het nu niet echt als probleem) met mijn USB 2.0 usb stickie. En ja, ik heb een VIA chipset.
Ik heb net de drivers gedownload voor XP only . Ben benieuwd. Linkje:
*klik*

[ Voor 16% gewijzigd door _Rayman_ op 02-04-2004 22:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
t zijn inderdaad Via drivers. Ik zal voor de zekerheid het ding een keer uit het apparaatbeheer halen. OP het moment herkent ie zichzelf soms als 4poorts USB 1 kaart. ook niet erg goed.

• Strikie

Strikie

Athletics

Probeer deze drivers eens http://www.xs4all.nl/~strikie/PC%20DRIVER/

Hier pdf mocht je die nodig hebben http://www.xs4all.nl/~strikie/EU-PC2P_M.pdf

Verwijderd

met deze Edimax card bus EU-PC2P had ik ook problemen icm mijn Asus L3800C. Met de Sitecom totaal geen problemen. Of dat voor de PCI kaart ook geldt?
PS: ze bebruiken wel dezelfde driver, want bij het installeren pikte hij de EU-Pc2P driver... in beiden zit een NEC chip maar de een geeft wel de ander geen problemen..
Pagina: 1