Toon posts:

Generatoren

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dit heeft niet veel te maken met computers, maar ik heb de indruk dat er onder jullie wel een aantal breinen zijn die mij met het volgende kunnen helpen.

Al lang tracht ik zelf een generator te maken. Kan ik hiervoor een enkelfasige synchrone motor gebruiken, aangedreven door vb een benzinemotor. Ik weet dat zo een synchrone motor opgestart kan worden, door hem te laten functioneren als generator, maar kan ik er werkelijk een lamp of een radio mee doen werken.
Waar vind ik trouwens zo'n synchrone motor. Men heeft mij verteld dat in een wasmachine een synchrone motor zit. Is dat waar?

Alvast bedankt

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Hey Daminus,

Je hebt er misschien wel gelijk in dat er hier mensen rondlopen die er verstand van hebben, maar we hebben toch liever dat de topics op GoT met computers e.d. te maken hebben. We hebben wel een algemeen forum waar een vraag zoals die van jou terecht zou kunnen, Stuffis Generalis, maar kan je na het registreren nog niet direct in. Je krijgt automatisch toegang na 30 dagen geregistreerd te zijn en meer dan 50 posts gemaakt te hebben. Zodra je die toegang hebt, kun je je vraag daar stellen.

Ik doe dit topic dus dicht.

Dit topic is gesloten.