Duron PC kopen & OC'en: 100Mhz of 133 Mhz geheugen

Pagina: 1
Acties:

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Topicstarter
Misschien een beetje domme vraag... maar ik ga dus een leuk systeempje in elkaar zetten met een Duronnetje 700 Mhz die ik dan lekker wil gaan OC'en. Ik dacht dat ik 256 MB Kingston 133 Mhz wel zal gaan werken (bij graficall).... :9
Maar na die post van al die OC gegevens (zie gathering.tweakers.net/showtopic/88496 ), zie ik dat die bus snelheid niet hoger zal komen dan 108 Mhz gemiddeld....:?

Kan ik nu net zo goed een goedkopere 100 Mhz geheugen reep van 256MB kopen?
Of wat voor geheugen zou ik moeten kopen volgens jullie... om lekker snel systeempje te hebben (uiteraard CAS-2)? (als ik de search functie gebruik vind ik niks hierover..:?)

Verwijderd

Ik heb net mijn geheugen 64 MB 100Mhz cas2 (infinion) vervangen door 128MB 133 Mhz. (m'tek) Welliswaar geen Cas2 maar met spd draait ie wel rapper (207 op memtest tegen 170 eerst. Draai AMD650@850 8,5*100 standaard voltage. (soms wat hoger) Mobo is MSI k7tpro2a
In spellentest q1,q2 en q3 maakt dat 133Mhz geheugen geen biet uit 1 frampie hoger of zo.
Loopt wel een stuk soepeler als eerst, das mooi meegenomen. Sisoft is er wel een stuk op vooruit gegaan, verder merk ik er niet echt veel van. Dus: volgens mij is duur geheugen niet veel sneller in spellen enzo. beter goeie videokaart kopen. (Geforce staat nog op mijn lijstje, heb nu,humhum, Savage4)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Dus ik kan net zo goed naar 100 Mhz geheugen zoeken??

Iemand nog wat andere tips voor een reep 256MB CAS-2 geheugen?

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-08 18:17
zie pricewatch
133 is nu goedkoper dan 100 MHz. :)
en bovendien ben je dan beter op de toekomst voorbereidt...

:) hmm klinkt ergens bekend...

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Verwijderd

Neem 133Mhz geheugen, cas 3 of 2 boeit niet, het draait allebei cas2 bij overklokken tot 110 mhz FSB. De ViaKT chipset kan gewoon niet hoger, dan wordt ie instabiel.
Bezuinig niet op geheugen want anders kan je systeem instabiel zijn

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
mmm 133 Mhz geodkoper...Ik weet genoeg..

thanks all :)

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 05:22

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

bij amd kan de geheugenbus op 133mhz draaien als je de fsb gewoon op 100mhz laat lopen

dus 133mhz geheugen is zeker beter, het liefst cas2. als je gaat proberen om je fsb omhoog te krijgen moet je je geheugen misschien terugschakelen naar 100mhz. (bij een fsb van 105 zijn de geheugensnelheden 105 en 138mhz)

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
cosmoOo... dus jij zegt dat de geheugen bus op 33 Mhz meer kan draaien dan de FSB?? Goh.. dat wist ik niet...

Anyone.. klopt dat.. wat cosmoOo zegt?

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Cosmo0o heeft 100% gelijk

Verwijderd

Yep, klopt, daarom ook alleen maar 133 MHz kopen en als je dan cas 2 koopt heb je nog als voordeel dat dit op 133 kunt laten lopen terwijl je daarbij ook nog je fsb verhoogt bijvoorbeeld 110, je geheugen loopt dan al op 143, en dat gaat met pc100 geheugen niet.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Mooi.. weer wat bij geleerd.. sluit deze draad maar!

Verwijderd

2x128 pc133 en dan in bios op interleaved zetten is sneller dan een reepje van 256

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Dirkster: :? Asjemenou... wat doet dat interleave dan?

Ik dacht dat zo'n 256 reep wel sneller zou zijn..
en een ander groot voordeel is dat je dan een bankje of 2 overhoudt voor de toekomstige uitbreidingen..dacht ik zo

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
dirkster> je kunt me dus niks vertellen over wat interleave doet?
Pagina: 1