[Suse] Usb Netwerkkaart werkt niet en onder Redhat wel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:49
Ik heb vorige week Redhat 9.0 geïnstalleerd op mijn laptop. Omdat deze in een netwerk hangt heb ik er een usb netwerkkaart van sitecom ingeplugd (usb to fast ethernet). Dit werkte prima en ik kon internetten en zo. Nu heb ik vandaag eens Suse erop gezet en hierbij werkt gewoon niks. Het is de laatste versie van Suse en het enige wat ik heb gedaan is de usb netwerkkaart ingestoken en hem toegevoegd bij netwerken als usb netwerkkaart. Het lampje van Active brand ook niet, alleen het lampje dat er een verbinding met mijn switch is. Heeft iemand een idee hoe ik dit aan het werken krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een beetje het gevoel dat je nog niet zoveel van Linux weet, maar dat wel graag zou willen. Nou kun je twee dingen doen:

1: uitzoeken wat voor chipset er in die USB netwerkkaart zit (dat vertel je namelijk niet bij), op zoek gaan naar de sources van die driver, en deze compileren. Voor dat compileren heb je waarschijnlijk een geconfigureerde kernel source nodig. Dus die ga je ook even bouwen.

2: Je installeert weer RedHat 9 (of Fedora Core 1), en gaat met een Linux distributie de wereld verkennen waarmee de beschikbare hardware direkt werkt.

Lijkt me in jouw geval (en om de Linux drmepel niet al meteen te hoog te maken) betern om voor keuze 2 te gaan. Als je dan wat handiger bent geworden kun je altijd nog een andere distributie uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:49
Ik zal dan maar eens beginnen met Red Hat. Toch nog bedankt :> . Ik ga overigens toch eens kijken als ik nergens drivers vind.