[html]onmouse event bij een table

Pagina: 1
Acties:

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Ik ben bezig met wat leuke effecten in een table met plaatjes, nu wil ik dus wat plaatjes resetten als je met de muis uit de table gaat.

ik gebruik:
code:
1
<table border=0 *codes* onmouseout="plaatje1.src='default.gif';plaatje2.src='default.gif'">

de plaatjes krijgen een andere .src door op een plaatje(item) in de table te klikken, dat werkt goed.
code:
1
<a href=# onclick="plaatje1.src='ander.gif';plaatje2.src='ander.gif'">[img]default.gif></a[/img]

Maar ga ik nu van het plaatje(item) af wordt meteen de plaatje1.src en plaatje2.src gereset naar 'default.gif', terwijl ik nog niet uit die table ben geweest.

(nb table bestaat uit 4 rijen, elke rij 2 plaatjes, waar de onderste rij dus kan veranderen en de bovenste 3 de plaatjes in rij 4 kunnen laten wisselen).

Ik heb al geprobeerd een <div> te gebruiken om de table met die onmouseout code, maar dit resulteerd in hetzelfde. Iemand een goede oplossing?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

dat heet eventbubbling; een mouseout op een willekeurig element bubbled vanuit z'n parents omhoog naar het uiteindelijke element waarop de mouseout plaatsvond; daarbij komt hij dus ook de table tegen hoewel dat niet het source element is ;)

Intentionally left blank