Toon posts:

Corel Linux uninstall

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,
Ik heb gisteren op me compie Corel Linux 1.0 geinstalleerd.
Heel erg leuk en snel allemaal :) maar 1 vraagje:
hoe uninstall ik Linux?
Linux maakt van je hdd een soort van map en mappen die erin staan worden zo weergeven: \[mapnaam] .
Ik heb al geprobeerd met een Win98 opstart diskette om me C:/ schijf te formateren maar dat gaat dus niet omdat de hdd geen C meer heet maar dus bij wijze van spreken een map is geworden!
Iemand een idee om die hdd te formateren? BVD Jeroen

P.S: ik wil het ervan af omdat het mijn soundcard niet support en nog meer hardware van mij.

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Wat vind je ervan om gewoon je windows CD te pakken en daarvan te booten? verder is het niet zo verstandig geweest om je windows installatie helemaal weg te gooien als je nog niet zoveel van linux weet. Je had beter een dual-boot kunnen maken.

Ik weet trouwens wel vrij zeker dat jij met een beetje moeite je geluidskaart aan de praat kunt krijgen, maar dat moet je zelf weten...

It sounds like it could be either bad hardware or software

• 68657469736d69
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-12-2025
op die 98 boot flop moet je ff fdisk starten vervolgens alle partities verwijderen en een nieuwe aanmaken

(Zo heb ik mijn netbsd installatie ongedaan gemaakt)

[ Voor 3% gewijzigd door 68657469736d69 op 02-04-2004 20:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
sadar schreef op 02 april 2004 @ 20:00:
op die 98 boot flop moet je ff fdisk starten vervolgens alle partities verwijderen en een nieuwe aanmaken

(Zo heb ik mijn netbsd installatie ongedaan gemaakt)
bedankt maar ik heb Linux dus niet op een partitie geinstald maar gewoon direct op C:

edit: misschien praat ik een beetje dom maar ik ben ook een nieuwe in computers.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 20:03 ]

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Corel Linux is een beetje oud (uit 1998 dacht ik, weet niet zeker), en je zult best betere ervaringen krijgen met bijvoorbeeld SuSE of Fedora.

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Wat denk je dan wat C:\ is?

Juist ... de Windows benaming voor een partitie ...

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

Topicstarter
GlowMouse schreef op 02 april 2004 @ 20:03:
Corel Linux is een beetje oud (uit 1998 dacht ik, weet niet zeker), en je zult best betere ervaringen krijgen met bijvoorbeeld SuSE of Fedora.
we hadden het toevallig nog liggen dus ik d8 zo van: ff proberen

edit:
dom dom dom

edit 2:
het wil ook geen i-net binnen krijgen van de computer die i-net doorzuilt.
er staat wel op de doos en in de handleiding: volledig compitabel met Windows netwerken.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 20:06 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gewoon een bootflop of bootable CD (van windows) en dan fdisk /mbr doen ;)

Is gewoon FAQ-werk / zoekertje

Verwijderd

Topicstarter
GJ-tje schreef op 02 april 2004 @ 20:08:
Gewoon een bootflop of bootable CD (van windows) en dan fdisk /mbr doen ;)

Is gewoon FAQ-werk / zoekertje
wat id /mbr? ik werk nl niet zo veel met partities

Verwijderd

Topicstarter
smokalot schreef op 02 april 2004 @ 20:00:
Wat vind je ervan om gewoon je windows CD te pakken en daarvan te booten? verder is het niet zo verstandig geweest om je windows installatie helemaal weg te gooien als je nog niet zoveel van linux weet. Je had beter een dual-boot kunnen maken.

Ik weet trouwens wel vrij zeker dat jij met een beetje moeite je geluidskaart aan de praat kunt krijgen, maar dat moet je zelf weten...
dat zou idd kunnen maar heb ook maar een 10gb schijf maar wordt binnenkort wel geupgraded
anders w8 ik tot dan en dan gewoon lekker daarop windows weer installen.
[ik ben lui]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 20:09:
[...]

wat id /mbr? ik werk nl niet zo veel met partities
fdisk /mbr repareerd of vernieuwd een MBR (MasterBoot Record) waar dus je bootgegevens in staan... En verwijderd dus ook je Linux MBR zeg maar... Waardoor je later weer FDISK zelf kan draaien ;)

Verwijderd

Topicstarter
smokalot schreef op 02 april 2004 @ 20:00:
hoe?

Verwijderd

Topicstarter
GJ-tje schreef op 02 april 2004 @ 20:15:
[...]
fdisk /mbr repareerd of vernieuwd een MBR (MasterBoot Record) waar dus je bootgegevens in staan... En verwijderd dus ook je Linux MBR zeg maar... Waardoor je later weer FDISK zelf kan draaien ;)
kijk ben ik ook weer een afkorting wijzer

edit:
moet ik dan als ik de boot disk op heb staan gewoon: "fdisk /mbr" intypen?
enuh over die bootdisk: ik ben hem ff kwijt.
weet iemand waar ik een bootdisk kan dl'en?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 20:20 ]

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 20:17:
[...]

kijk ben ik ook weer een afkorting wijzer

edit:
moet ik dan als ik de boot disk op heb staan gewoon: "fdisk /mbr" intypen?
enuh over die bootdisk: ik ben hem ff kwijt.
weet iemand waar ik een bootdisk kan dl'en?
www.bootdisk.com :P

C:\>_

• RemcoDelft
  • Laatst online: 28-01 18:26
Probeer eens een knoppix-CDtje: LIVE!-CD, dus draaien zonder installeren, met zeer goede hardware detectie, zodat je vrijwel meteen zeker weel of iets wel of niet gaat werken!
Zo kan je, zonder installatie, toch "kennismaken" met Linux!

En "Corel Linux" is natuurlijk helemaal niet iets om mee te beginnen.......

Verwijderd

Topicstarter
hehe ben ik al geweest en volgens mij geen Win98 bootflop te vinden

Verwijderd

Topicstarter
RemcoDelft schreef op 02 april 2004 @ 20:21:
Probeer eens een knoppix-CDtje: LIVE!-CD, dus draaien zonder installeren, met zeer goede hardware detectie, zodat je vrijwel meteen zeker weel of iets wel of niet gaat werken!
Zo kan je, zonder installatie, toch "kennismaken" met Linux!

En "Corel Linux" is natuurlijk helemaal niet iets om mee te beginnen.......
uuuh ok.
1) Knoppix?
2) LIVE!-CD?
3) Zeer goede hardware detectie? waar ken ik dat instellen

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 20:23:
hehe ben ik al geweest en volgens mij geen Win98 bootflop te vinden
Hier geloof ik dus echt geen flikker van, op de beginpagina staat er zelfs:

DOS - Windows 9X/Me/NT/2K/XP Excellent Bootdisks

:{

[ Voor 14% gewijzigd door Vinnie op 02-04-2004 20:29 ]

C:\>_

Verwijderd

Topicstarter
huhu zoals ik al zei: ben niet echt ervaren met comps.
wist dus ook niet dat 9X windows 98 is

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-02 16:02

bonzz.netninja

Niente baffi

9x, x als in whateverr, dus 95/98/98se

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-02 16:02

bonzz.netninja

Niente baffi

maar goed, win98 opstart disk starten
in dos: fdisk
alle partities wegflikkeren (dus ook c: (c is een partitie).
nieuwe maken
formateren

excuses, verkeerde knop, moest edit zijn

[ Voor 14% gewijzigd door bonzz.netninja op 02-04-2004 20:36 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Beste bonzz,

de vragen die je stelt zijn (ahemm) nogal basic en met een paar eenvoudige zoekacties in zowel de search op deze site, als ook op Google zeer eenvoudig terug te vinden.

Wellicht doe je er verstandig zèlf een beetje speurwerk te verrichten. Die CD van Corel Linux (die inderdaad alweer aardig gedateerd is, jaartje of 4) ging ongetwijfeld vergezeld van een boekje. Heb je dat al eens aandachtig bestudeerd.

Ik ben namelijk bang dat wanneer je Corel Linux eenmaal aan de gang hebt, de volgende vraag zich weer vanzelf aandient. Hoe kan ik dit, hoe doe ik dat, etc.

• sebas
Hm, als je niet weet wat hoe je met partities omgaat, Win9X niet als Win98 / 95 herkent, fdisk /mbr je niets zegt en voor de rest ook nog niet zoveel van computers afweet is volgens mij www.beginnersweb.nl een betere plek voor je. Over het algemeen verwachten we hier toch iets geavanceerdere dingen.

Op dit niveau schiet het hier niet zo op. Begrijp me niet mis, ik wil je niet persoonlijk aanvallen of iets dergelijks, maar dit is eigenlijk als forum bedoeld voor mensen met wat meer ervaring, op zijn minst algemeen met computers. Topics zoals deze worden eigenlijk alleen geaccepteerd als blijkt dat je zelf wel je best doet, en dat je dus ook al de nodige dingen hebt gelezen en je eigen gemaakt. Ik kan je aanraden om even de FAQ en sticky topics van een aantal subfora hier door te nemen.

Het punt is zo'n beetje, dat "Hoe je Linux uninstalled" toch echt als bekend verondersteld wordt hier. Anderen krijgen met zo'n vraag meestal in no-time een slotje toegediend, dus tot nu toe heb je nog mazzel gehad eigenlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 20:46:
Beste bonzz,

de vragen die je stelt zijn (ahemm) nogal basic en met een paar eenvoudige zoekacties in zowel de search op deze site, als ook op Google zeer eenvoudig terug te vinden.

Wellicht doe je er verstandig zèlf een beetje speurwerk te verrichten. Die CD van Corel Linux (die inderdaad alweer aardig gedateerd is, jaartje of 4) ging ongetwijfeld vergezeld van een boekje. Heb je dat al eens aandachtig bestudeerd.

Ik ben namelijk bang dat wanneer je Corel Linux eenmaal aan de gang hebt, de volgende vraag zich weer vanzelf aandient. Hoe kan ik dit, hoe doe ik dat, etc.
ja kweet het zoals ik al eerder zei: ik ben lui.
er zat idd een dikke handleiding bij maar er stond echt niet duidelijk in hoe linux te uninstallen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 20:25:
1) Knoppix?
2) LIVE!-CD?
3) Zeer goede hardware detectie? waar ken ik dat instellen
Knoppix is een Linux distributie (distro) die volledig vanaf een CD draait. Dit komt de snelheid nou niet bepaald ten goede, maar je kunt er in ieder geval wel op vertrouwen dat er niets met je harde schijf gebeurt. Je kunt hem hier downloaden. Dit is een ISO die je met bijvoorbeeld Nero op een CD kunt branden. Eenmaal gedaan kun je van die CD opstarten.

Verwijderd

er zat idd een dikke handleiding bij maar er stond echt niet duidelijk in hoe linux te uninstallen.
"niet duidelijk" of "niet" of "niet goed gezocht in boekje"

:+

/edit
En we gaan ook nog zitten uitleggen wat Knoppix is. Kom op man, Google eens een keer.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 20:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
joa ik ga dat met die partities es proberen en dan horen jullie wel!
tot zo ver zeg ik: gedag!

• sebas
Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 20:49:
[...]
Dan heb je hier niets te zoeken. Dit forum ist niet bedoeld om dingen voor je op te lossen waar je zelf te lui voor bent.

Verwijderd

Topicstarter
ok hoiuh.
hoe kan i me account subscriben?latehn verlopen of op de 1 of andere manier verwijderen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 21:03:
ok hoiuh.
hoe kan i me account subscriben?latehn verlopen of op de 1 of andere manier verwijderen?
Hoeft niet. Ga gewoon een beetje de FAQ's van de diverse fora lezen (heel leerzaam), gebruik de zoekmachine en Google. Zodra je een keer wat specifiekere problemen hebt, kun je dat uiteraard met ons delen, en denken we mee. Maar je moet wel een beetje laten zien dat je zelf gezocht hebt.

Zal je zien dat het hier best wel ok kan zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ja zeker dat weet ik.
heb van deze fora en van de search eerder al heel veel geleerd

Verwijderd

Topicstarter
maja ik ga morgen dat met die partities uitproberen (heb het genoteerd) en jullie horen het resultaat wel.
bedankt nogmaals

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Goed nu is het wel genoeg geweest. Dit topic loopt naar mijn idee een beetje te hard voor een topic wat eigenlijk nergens over gaat. Dit kan je zelf makkelijk uitvinden via allerlei sites etc.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.