FX5900 en D-link DWL-520+ probleem

Pagina: 1
Acties:

• Vipermania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 09:37
Ik zit een beetje met m'n handen in 't haar met m'n volgende probleem.
Ik heb zonet een Creative labs FX5900 gekocht en in m'n pctje gestoken.
Drivers geinstalleerd en ik krijg zoals ik verwacht een mooi beeld. Er is ook geen enkel conflict te bespeuren in device manager (ik gebruik windows xp btw).
Maar dan werkt m'n internet niet meer. Ik heb Draadloos netwerkt met een DWL-G520+. als ik ping naar m'n AP dan krijg ik veel time-out's en als er een ping terugkomt is het rond de 3000ms. Veel te traag dus om iets mee aan te vangen.
Vanaf het moment dat m'n schermkaartdrivers ge-uninstalled worden werkt m'n internet perfect en zitten al m'n pings onder de 1ms !
Beide drivers zijn de laatste die ik kon vinden op het web (die van creative zelf en ook die van nvidia al geprobeerd).
Het lijkt me overduidelijk een driverprobleem maar misschien dat er iemand hier toch nog 'n tip heeft over wat ik kan doen om verder te werken ?
Momenteel werk ik met de native drivers van WinXP maar dat is maar al te belachelijk...

• Vipermania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 09:37
Niemand een idee ???
Zou het misschien ook kunnen zijn dat er niet genoeg volt naar m'n pci/agp bus loopt ? Dat als die schermkaart op full power loopt dat m'n wireless lan niet meer genoeg voltage krijgt om een degelijk signaal uit te zenden ?
bijkomende vraag dan, hoe schroef ik het voltage naar m'n pci bus op ?
Ik heb een ASUS P4C800 Deluxe moederbord...

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 23:09

GreyGhost

Het is een spook

Heb je wel de extra power connector van je videokaart aangesloten?

In welk pci slot heb je je Wlan kaart? Sommige sloten hebben een shared IRQ (vaak de onderste) en dat geeft soms rare problemen.

For I am grey, between the darkness and the light