Toon posts:

Werkt een Thoroughbred op een A7M266 Asus moederbord?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Een tijdje terug wilde ik mijn oude pc een beetje sneller maken door er een nieuwe processor in te plaatsen. Na het checken van de gegevens van mijn Asus moederbord, zie: http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx voor de gegevens besloot ik een 2100+ aan te schaffen.

Na zoeken(in mijn omgeving) bleken er alleen nog 2000+ processoren beschikbaar te zijn. Na veel ge-ei kwam ik er echter achter dat dit dus allemaal Thoroughbred's waren.

Dit zou volgens de leveranciers in kwestie geen probleem zijn. Ik heb ook contact met Asus opgenomen en daar werd mij verteld dat het onmogelijk was om een Thoroughbred op dit moederbord te draaien.

Ik heb uiteindelijk toen niets meer met deze computer gedaan maar de vraag staat nog steeds. Geen van beide partijen heeft mij kunnen uitleggen waarom het niet zou kunnen of wel. Leveranciers zeiden, zelfde aantal pinnen, zelfde Mhz, wat is het probleem? Asus zei andere core dus niet bruikbaar maar dat was dan ook alles.

Mijn vraag is nu of iemand dit ooit wel heeft uitgeprobeert of mij kan uitleggen waarom het wel of niet zou werken.

Groeten,

Dennis.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Het moet werken, ik heb ook een k7t266 pro2 bordje gehad met daarop een barton2500!, Het enige waarom het niet zou werken is omdat de vcore lager ligt, maar ik denk dat de cpu gewoon zijn default vcore zal nemen en het bios dat wel zal pikken! Je zit alleen vast aan een 266FSB cpu, ik zou zeggen proberen, en als je hem koopt zeg je er bij dat als het niet werkt dat je hem dan terug komt brengen en je geld terug zou willen! Als ze gaan bitchen zeg je gewoon dat je niet wist dat die cpu op je bord niet zou werken :). Waar ik werk word daar niet zo moeilijk over gedaan.