Toon posts:

Duron of mobo naar de vuilnisbak?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was vandaag met de duron van mijn broertje bezig, het is een Duron 600 op een MSI KT7 PRO 2. Hij draaide al 1,5 op 750 en nu wilde ik hem op 800 zetten, dat werkte niet, hij postte helemaal niet.

Ik dacht dat zal wel aan de L1 bridges liggen, ik opnieuw inkleuren. Toen ging ik mijn heatsink eraf halen (coolermaster DP5-5H51) en dat ging heel zwaar toen hij eraf was zag ik dat mijn mobo beschadigd was, voor zover ik het kon zien zitten daar geen sporen waar het beschadigd is.
Ik dus duron er weer opdoen en niet booten :(
De leds van het mobo geven aan dat mijn cpu niet meer leeft :(

Heeft iemand dit al vaker gehad en zou het mijn mobo of duron zijn? Ik kan binnenkort die duron even bij iemand anders testen, dan weet ik het zeker. Is er misschien nog wat aan te doen?

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 15:35
Ik heb een soortgelijk probleem gehad. Bij mij gebeurde het tijdens het rebooten van de pc nadat ik APM in Win2k had aangezet.
De oplossing is als volgt:
- Zet de pc uit.
- Jumper JBAT1 in de stand 2-3 zetten.
- Jumper JBAT1 terugzetten in de stand 1-2.
- Opstarten en op DEL drukken.
- BIOS opnieuw configureren.
- Laat de processorspanning (Vcpu) en de -multiplier in de stand Default staan (dit is belangrijk).
- Alles opslaan en de pc laten doorstarten.
- Als het operating system helemaal opgestart is, kun je beginnen met overclocken.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik al gedaan, dat is gewoon je bios resetten. Hij heeft echt geen zin meer volgens mij :(

Verwijderd

Wel doen dus, niet eigenwijs zijn.
Als dat niet gaat, als laatste redmiddel: batterij erui, stroom eraf, nog keertje op aan/uit knop drukken, batterij er in, stroom eraan op opstarten. Moet je wel weer je bios upgraden. Als het dan nog niet werkt weet ik het ook niet meer. Probeer andere proc of mobo als test

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 december 2000 17:03 schreef Cugel het volgende:
Wel doen dus, niet eigenwijs zijn.
Als dat niet gaat, als laatste redmiddel: batterij erui, stroom eraf, nog keertje op aan/uit knop drukken, batterij er in, stroom eraan op opstarten. Moet je wel weer je bios upgraden. Als het dan nog niet werkt weet ik het ook niet meer. Probeer andere proc of mobo als test
Wat is er eigenwijs? Bios had ik al gerest, maar vergeten in het bericht te zetten.

Wat bedoel je met bios upgraden? Hij wist je complete bios dan toch niet?

Verwijderd

hoe upgrade je je mobo zonder dat ie werkt?
:?:?:?:?:?:

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 10:36
de leds geven aan dat je cpu niet meer leeft. nou? dan weet het je het toch nu?
volgens mij heb je je core gesloopt (netzoals ik bijdeweg)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dus die pc aanzet en hij zegt dat hij het niet meer doet (dmv leds) wordt de heatsink wel warm, dat vind ik zo raar.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:39
Dan krijgt je CPU nog wel stroom, daardoor wordt ie warm lijkt me.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het weer! Ik heb die Duron (waar trouwens een miniscuul hoekje vanaf is gebroken) getest bij iemand en daar deed hij het. Hij gaf ook de tip mijn voedingsstekker er even 30 sec. uit te halen, dat heeft blijkbaar geholpen!

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

Ik zou hem ff naar de reparatie sturen...

McFraGG de gekste !!

Verwijderd

Mweeeuuuu,
Zei zoiets toch al, trouwens als je je batterij eruit haalt en weer terug zet komt ie automatisch weer in factory settings. Moet je heus wel je upgrade van je bios opnieuw doen. Hoeft natuurlijk niet als je je bios niet ge-upgraded hebt (lijkt me logisch)
Mooi dat het weer werkt, beetje geluk mag ook wel eens.
bye

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:02
Cugel..

als je de batterij er ff uit haalt heeft dat hetzelfde effect als het jumpertje van je bios ff omzetten.. je bios gaat dat terug naar factory defaults zoals je al zei..

het is alleen bullshit dat je bios weer terug gaat naar zijn 'ouwe' versie, en dat je hem weer opnieuw moet updaten (flashen)..

als je een bios-versie 1.44 had (zoals mijn bp6) en je knikkert je batterijtje er ff uit, zal ie echt niet terug springen naar 1.2 (de originele bios)..

Have a wheelie good weekend!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat leek me al sterm. Bios is gewoon een geheugenchipje dat zijn data niet verliest. Als je er een nieuw bios inflasht is je oude bios helemaal weg.

• Theguide
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2025
Ik stel derhalve ook voor dat cugel z'n nick verandert in clueless ;)
(wat betreft mobo's en bios dan).
Dus.

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

Verwijderd

Op maandag 18 december 2000 10:11 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Nee, dat leek me al sterm. Bios is gewoon een geheugenchipje dat zijn data niet verliest. Als je er een nieuw bios inflasht is je oude bios helemaal weg.
tijd voor een nieuwe icoon wellicht? :)

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
Een beetje flauw om Cugel nu te gaan afzeiken terwijl ie jou probeerde te helpen. Dat jij je bios niet eens fatsoenlijk kunt resetten, betekent ook dat jij er niet veel kaas van hebt gegeten.... Ik bedoel als je je mobo reset haal je standaard je stroomkabel eraf. ( niet alleen het knopje omzetten dus.) Je maakt je kast open ( als ie niet al open is.) En dan ga je je jumpertje verplaatsen om je mobo te resetten. Even geduld hebben en hem dan weer terug zetten. Als je nu je stroomkabel weer aansluit ben je geheid 30 sec verder. ( had je niet hoeven wachten op die TIP van iemand anders. :P ) Wat ik hiermee dus wil zeggen... Zeik iemand niet af omdat ie minder weet dan jij, jij weet ook niet alles >:)

Verwijderd

Tnx Helldesker,

Nobody is perfect, dacht echt dat je bios dan terug ging, nou ja, kan niet alles weten. Dat van die stekker, dat wist ik dan ff wel. *D
Enneeeeh, zeiken? Ja je hebt van die lui, de kift zal ik maar zeggen :Z

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb goed nieuws :( hij doet het niet meer, weet hetzelfde probleem :( :(

Verwijderd

Ik zeg nix

Verwijderd

Ik ook wel kijk maar <---- 8-)

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 14:30

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Trouwens, je hoeft je bios toch niet elke keer te resetten, bij mij is alles weer standaard als je voordat je je pc aandoet insert ingedrukt houdt.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Verwijderd

jaja, dat weten we nu wel weer
Gewoon foutje, mist in the boll snappie
(ik doe ook die 8-) )
Pagina: 1