Toon posts:

[Casema] Nieuw modem aangevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb per e-Mail een nieuw modem aangevraagd voor mijn Wanadoo/Casema Internet Abonnement, en heb hiervan ook een bevestiging gehad.
Geachte mevrouw/heer,

Wij ontvingen een e-mail van u op 28-03-2004. In antwoord hierop informeren wij u als volgt.

Wij hebben uw abonnement omgezet van premium com 21 naar een premium Eurodocsis abonnement.

Er zijn hier geen kosten aan verbonden.

U ontvangt binnenkort van ons een bevestiging toegestuurd waar de afspraakdatum in staat.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

N.V. Casema
Afdeling Klantenservice
Nu is mijn vraag. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze migratie, en hoe gaat deze procedure in zijn werk? Graag hoor ik hoe deze overgang bij anderen is verlopen.

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
ik ben nogal benieuwd of de bekabeling weer helemaal wordt aangepast, of dat eigenlijk gewoon modem loskoppelen en nieuwe modem weer vastmaken is>

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Verwijderd

Topicstarter
meelmark schreef op 02 april 2004 @ 18:55:
ik ben nogal benieuwd of de bekabeling weer helemaal wordt aangepast, of dat eigenlijk gewoon modem loskoppelen en nieuwe modem weer vastmaken is>
Ja dat vraag ik me ook af. Volgens mij kun je die coax kabel in je huis gewoon lekker laten liggen. Beter gezegd, ik weet het wel 100% zeker. Maar ik vraag me dus af ofdat je ook een nieuwe versterker krijgt.

Verwijderd

Het hangt er vanaf hoelang je originele coax kabel is. Vroeger had ik nog zo'n oud witte modem en we hadden de coax kabel van beneden naar mijn kamer gesluisd. Toen Casema het Motorola modem kwamen installeren zei hij dat met het Motorola modem je een coax kabel (van versterker -> modem) van max. 1 meter mag hebben. Volgens hem zou je echt signaalverlies krijgen... En wat betreft een nieuwe versterker, bij ons was de oude kapot dus kregen we al een nieuwe. Zou heel goed kunnen dat je bij het Motorola modem ook een nieuwe krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 12:51:
Het hangt er vanaf hoelang je originele coax kabel is. Vroeger had ik nog zo'n oud witte modem en we hadden de coax kabel van beneden naar mijn kamer gesluisd. Toen Casema het Motorola modem kwamen installeren zei hij dat met het Motorola modem je een coax kabel (van versterker -> modem) van max. 1 meter mag hebben. Volgens hem zou je echt signaalverlies krijgen... En wat betreft een nieuwe versterker, bij ons was de oude kapot dus kregen we al een nieuwe. Zou heel goed kunnen dat je bij het Motorola modem ook een nieuwe krijgt.
Ik heb ongeveer 4 a 5 meter coax van versterker --> modem, en niets geen dataverlies ofzo. maar ja. die casema monteurs kramen wel vaker onzin uit. die versterkers gaan idd snel kapot. als je er kabeltjes in plugt terwijl de versterker aanstaat kan je de versterker op één of andere manier opblazen. ik heb toen in 2 jaar tijd al 3 nieuwe versterkers gehad omdat ze zonder reden ineens kapte.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 13:05:
[...]

Ik heb ongeveer 4 a 5 meter coax van versterker --> modem, en niets geen dataverlies ofzo. maar ja. die casema monteurs kramen wel vaker onzin uit. die versterkers gaan idd snel kapot. als je er kabeltjes in plugt terwijl de versterker aanstaat kan je de versterker op één of andere manier opblazen. ik heb toen in 2 jaar tijd al 3 nieuwe versterkers gehad omdat ze zonder reden ineens kapte.
Wellicht is de max niet 1 meter maar wat langer :) De Casema monteur vond 20 meter die wij hadden liggen wel iets te lang :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 18:53:
Beste mensen,

Ik heb per e-Mail een nieuw modem aangevraagd voor mijn Wanadoo/Casema Internet Abonnement, en heb hiervan ook een bevestiging gehad.

[...]

Nu is mijn vraag. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze migratie, en hoe gaat deze procedure in zijn werk? Graag hoor ik hoe deze overgang bij anderen is verlopen.
Waar heb jij naartoe gemailed?! Want ik heb vd week een klein uur aan de tel gehangen maar niemand van welke helpdesk dan ook kon me helpen. Heb 8 keer de menustructuur van de klantenservice doorlopen.
Ik heb het dringend nodig ivm DHCP. Heb nu ook nog een COM21 en wil zelf ook zsm overstappen.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 17:47:
[...]

Waar heb jij naartoe gemailed?! Want ik heb vd week een klein uur aan de tel gehangen maar niemand van welke helpdesk dan ook kon me helpen. Heb 8 keer de menustructuur van de klantenservice doorlopen.
Ik heb het dringend nodig ivm DHCP. Heb nu ook nog een COM21 en wil zelf ook zsm overstappen.

Alvast bedankt!
backoffice@office.casema.nl :+

Ik heb overigens zojuist de brief ontvangen waarin staat dat op 19 april ergens 's avonds de BroadbandBox wordt afgeleverd met daarin het modem. Er stond ook netjes een activatiecode in de brief en een korte uitleg over de installatie (heb gekozen voor doe het zelf)... Dus afwachten maar :Y)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 17:54 ]

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:00
Die 1 meter klopt
Als de monteur zich aan de regels houd word dus je coax kabel korter gemaakt

Verwijderd

Mail onderweg. Ben benieuwd.
Pagina: 1