PC TFT op sparcstation aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik vroeg mij af,

Ik weet dat het mogenlijk moet zijn om gewone pc monitoren op een sparcstation aan te sluiten door middel van een converter van HD15 naar 13w3 (ofzo).

Maar zou dit lukken met ,stel, en standaard 15 inch TFT'je?

Dat ie niet explodeerd ofzo? (ivm met raar signaal of dat die tft maar op 1 res native draait of whatever)

specs

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:50
Ik heb er geen ervaring mee maar als het met een normale CRT + 13W3->VGA adapter kan zou het toch ook met een TFT + 13W3->VGA adapter moeten werken; 't is niet zo dat de VGA kabel een hoogspaningskabel is of zo :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Frequenties zijn relevant, de meeste Sparc framebuffers zijn niet bepaald multisynch - zeker een dinosaurus als de (Turbo)GX spuwt alleen op bepaalde reso's en bepaalde freqenties, en de kans dat je TFT die ondersteunt is klein- 1280x960@66Hz ozo 8)7

Nieuwere PCI-based framebuffers/accelerators zijn een ander verhaal- de Raptor GFX-P is gewoon een PCI Permedia2-based kaart die gewoon op alles kan synchen wat je in X kunt instellen. Daar zou het wel mee gaan.

Maareh, post eens welk Sparcstation je hebt ;)

Oslik blyat! Oslik!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 12:16
Ik heb dus een ultrasparc 60met dit als vga:
PCI BUS - PGX
UPA BUS - Creator, Creator 3D (Note: System has two UPA slots. Can run Dual Creator Graphics)
Elite3D m3 Elite3D m6

Nu wil ik dus een 17"tft welke 1280x1024 @75hz ondersteund hierop aansluiten.

Kunnen deze op elkaar aangesloten worden en waar vindt ik een schema om een 13w3 van de sparc naar een 15-polige sub-d aansuiting om te zetten

Edit:
Het lijkt dat het om verschillenden vga's gaat, ik kan echter nergens vinden welke wat ondersteund

[ Voor 13% gewijzigd door elgringo op 05-06-2005 20:04 ]

if broken it is, fix it you should