[z680] kortsluiting

Pagina: 1
Acties:

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-02 10:05
Het verhaal: vanmiddag kwam ik thuis, ff geinternet en muziek geluisterd en vervolgens weer weggegaan. Ik kom net thuis, toen bleek dat mijn moeder zo aardig was geweest om mijn kamer te poetsen. Ik zet mijn pc aan en het geluid op en niets meer. (set is iets meer dan een jaar oud) Bij navragen bleek dat mijn moeder mogelijk met een vochtig (zeg maar liever natte) doek de woofer had gepoetst. Zij dacht dat het gewoon een box was, niet wetend dat de versterker erachter hangt. :'( Aangezien de woofer nooit helemaal uitstaat (control pod staat nog altijd onder stroom), vermoed ik dat er kortsluiting is opgetreden. Dat is dus een dure schoonmaak geworden. :( Nu heb ik maar besloten om een paar dagen te wachten net zoals bij een natte monitor. Maar ik ben doodverdrietig. Nu heeft mijn moeder wel gezegd dat ze een nieuwe z680 zal vergoeden. Maar als er nog tips zijn, dan hoor ik het graag. Want mijn ook voor mijn ouders is het toch een hap geld om een nieuwe z680 aan te schaffen. Ik vrees eerlijk gezegd dat het leed al geleden is, omdat ik niet weet hoelaat de woofer is gepoetst. In de tussentijd heeft ie nog aan de stroom gehangen. (ik was er niet)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Als er sluiting is geweest door vocht, is er normaal gesproken meer aan de hand, vaak schiet er dan wel een stop of iets dergelijks uit. Met een beetje mazzel heeft die Z680 een glaszekering in de versterker zitten. Misschien is alleen die kapot. FF bij een electroboer langs in dat geval, nieuwe zekering halen, en verder knallen...

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-02 06:03
laten drogen en aan sluiten.
Doet ie het dan niet, even naar zekering kijken in de woofer

• Trunksmd
Hmm, ja ik heb hem nog niet opengemaakt. (ik ben nog in shock van de gebeurtenis) Ik zou ook niet weten of er een zekering inzit. Het is nu niet meteen een hifi versterker. Misschien de woofer eens meenemen naar de elektoboer. Ik zal hem ook eens doormeten. (misschien is het de pod wel, want die is ook "gepoetst")

[ Voor 28% gewijzigd door Trunksmd op 02-04-2004 18:51 ]

• Brede P
Nou, giet maar eens een glas water in je TV.
Beetje netjes electranetwerk klapt er dan uit om ernstigere schade (aan bijvoorbeeld andere apparatuur) te voorkomen.
Tenminste, als er geen beveiliging in de versterker van je Z680 zit. Vandaar mijn opmerking over die zekering. Best kans van lijkt me.

Verwijderd

BredeP schreef op 02 april 2004 @ 18:51:
ik weet niet wat jij je hierbij voorsteld, maar tv's zijn geen wereldwonders en kun je dus egt wel weggooien als je dit doet terwijl hij aanstaat!!

• Trunksmd
BredeP schreef op 02 april 2004 @ 18:51:
Beetje netjes electranetwerk klapt er dan uit om ernstigere schade (aan bijvoorbeeld andere apparatuur) te voorkomen.
Tenminste, als er geen beveiliging in de versterker van je Z680 zit. Vandaar mijn opmerking over die zekering. Best kans van lijkt me.
Bedankt, ik zal vanavond eens kijken. Maar ik ben niet onder de indruk van het electrawerk in dit appartement: statische shocks a volonte bij contact met elk metaaldeel van het huis en geen geaarde stopcontacten (shocks zijn niet weersafhankelijk en elke dag opnieuw gebeurt het; ja het went)

• Brede P
Mhh, dat klinkt inderdaad niet echt lekker.
Vooral het niet geaarde stopcontact, zou mijn PC er niet graag op aansluiten zonder UPS er tussen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou idd gewoon ff w88 en laten drogen. Langs de electroboer kan altijd nog...en dikke kans dat er nog garantie op zit, dus dan kan je hem gewoon laten fixen...zou hem ook niet openmaken dus als ie het niet meer doet want dan vervalt de garantie sowieso.
overigens: je hebt nu wel een mooi excuus om dat ding goed open te draaien...moeder ff terugpakken voor de gelegen schade >:)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Trunksmd
update: Na het drogen deed ie nog steeds niks. Aangezien ik toch denk dat er een zekering door kan zijn, heb ik vandaag de woofer naar een elektromonteur gebracht. De hoofdzekering was intact, maar er schijnen volgens de monteur nog zeker 2 kleinere zekeringen in de box te zitten. Hij zou er morgen naar kijken.
Ik hou jullie op de hoogte...

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:51

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
BredeP schreef op 02 april 2004 @ 18:56:
Mhh, dat klinkt inderdaad niet echt lekker.
Vooral het niet geaarde stopcontact, zou mijn PC er niet graag op aansluiten zonder UPS er tussen.
is een niet geaard stopcontact zo slecht dan? want ik heb alleen geaarde stopcontacten in de keuken |:( , mijn pc heeft n AOpen 300 Watt voeding, heeft die zo'n filter oid. erin? bij mn andere pc heb ik zo'n speciaal stroomding die de pieken eruit filtert...

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

Heb je niet nog gewoon fabrieksgarantie van Logitech?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:44

Shunt

Boe

hmmz ik vrees het ergste.
moeder + kamer + schoon maken = altijd iets kapot. vandaar dat ik mijn moeder actief weer van mijn kamer ;).

offtopic:
als je setje echt defekt blijkt heb ik er wel intresse in (wil dual sub op mijn z-680 maken O-) in tegen fase )

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:45

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 23:13:
Heb je niet nog gewoon fabrieksgarantie van Logitech?
Dit is wel een erg laat antwoord, laatste post (die voor die van jou is van 6 april) :Z Bovendien zegt de TS al dat het ding al meer dan een jaar oud is (zit er niet 2 jaar garantie op :?).

Anyway, ik ben nu eigenlijk wel benieuwd of de elektroboer de zaak weer werkend heeft gekregen :?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Die hoofdzekering is een trage zekering, aangezien het een versterker betreft (die moet af en toe gewoon ff wat harder trekken dan ie nominaal gerate is :) ) Deze kan dus idd heel zijn terwijl andere onderdelen redelijk gefrituurd zijn. Er zitten overigens nog zeker 6 zekeringen in, elke eindtrap heeft er eentje. probleem is echter dat je die niet zo heel makkelijk vervangt. Volgens mij zit er echter ook nog een zekering tussen de stroomvoorziening van de control pod. Wat doet je setje momenteel eigenlijk, gaan er überhaupt nog lampjes branden, of doet ie echt helemaal niks meer?

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Ik heb dit bij een Z560 ook wel eens iets dergelijks gehad, alleen zonder dat er sprake was van sluiting. Het was een soort slechte communicatie tussen de POD en de Sub, waardoor deze niks meer wou verwerken. Maar ik neem aan dat je alle bekabeling al hebt gechecked?

Al een update van de elektroman?
Pagina: 1