Toon posts:

[WLAN] Problemen bereik-router-AP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal even de situatie uitleggen.

Sweex Router maakt verbinding van ADSL van Planet internet.
Deze router verdeeld het internet draadloos naar 5 pc's.
2 pc's hebben slecht ontvangst, en de verbinding van regelmatig weg.

Om dat probleem op te lossen is mij een sweex access point verkocht. Ik heb deze nu aan de router met de bijgeleverde kabel aangesloten. Ik kan nu met alle pc's naar de router of naar het AP connecten. Maar het signaal lijkt er niet beter op te worden.
Is er misschien een mogelijkheid om de router en het AP draadloos met elkaar te verbinden, en zo het AP tussen de 2 pc's plaatsen die slecht ontvangst hebben?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 20:14 ]

Verwijderd

Volgens mij moet je het access point met een netwerkkabel op je draadloze router/switch aansluiten, en plaatsen in de ruimte/verdieping waar je ontvangst zonder extra "steunpunt" maar matid is.

Wat je ook kunt proberen je access point als wireless repeater te gebruiken (zonder kabel uplink).

Verwijderd

idd, repeater.. zorgt dat je bridgeing aan hebt staan zodat je router kan verbinden naar je AP

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier niet zo heel erg veel verstand van: ik moet deze gegevens van het AP hebben:

Source MAC, Destination MAC en type. Waar kan ik die ergens vinden?

Verwijderd

Topicstarter
de Source en destination weet ik inmiddels al. 8)7

Maar ik heb echt geen flauw idee wat ik bij 'type' moet invullen.
** TYPE is Ethernet type should looks like a5ff
Maar ik kan deze helemaal nergens vinden.

Verwijderd

Topicstarter
zou ik misschien de router en Ap het zelfde ip moeten geven?

Verwijderd

Nope, het access point hóeft om te kunnen werken geeneens een IP-adres te hebben, het is immers een Layer 2 apparaat. Om hem te kunnen beheren heb je uiteraard wel een IP-adres nodig, en dat moet uniek zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat moet ik dan bij TYPE invullen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg het totaal niet aan de gang, zelf niet met een wired.
Pagina: 1