Vandaag m'n nieuwe sapphire 9800 pro atlantis opgehaald bij de tpg en thuisgekomen heb ik 'm enthousiast geinstalleerd. Alles ging prima. Oude drivers gedeinstalleerd, kaartje erin, windows opnieuw opstarten en toen de drivers (catalyst 4.3) opnieuw geinstalleerd. Alles leek prima te werken, dus dacht ik: laat ik 'ns een benchmark (aquamark) op m'n nieuwe kaarte loslaten. Dit ging prima, had ook prima framerates, maar op een gegeven moment viel het signaal naar m'n monitor uit...ik schrok me kapot! Wat is dit nu.
Na nog paar keer drivers eraf (ook met drivercleaner van driverheaven.net) en d'r opnieuw op, maar dat gaf nog steeds hetzelfde resultaat.
Dus ik windows opnieuw installeren (misschien toch iets achtergebleven van oude drivers) maar dat hielp ook niet.
Het gebeurd telkens (moment verschilt wel) wanneer 't kaartje wat veel te verwerken krijgt lijkt het, dus als 't druk wordt in 't scherm. Desktopwerk lukt wel gewoon.
En 't is bijvoorbeeld ook niet mijn monitor, want mijn oude videokaart (9600 pro van gecube) doet het wel gewoon prima.
Zit zelf beetje te denken aan de koeling van dat ding, maar als 't gebeurd is en heb dan mijn computer uit en voel dan aan 't kaartje is ie niet overdreven warm ofzo.
Systeemspecs:
2,66 Ghz intel
asus p4s8x-x met nieuwste bios en agp driver
1 gb standaard intern (getest met SIsoft Sandra en dat deed het daar prima)
Windows XP prof met alle updates geinstalleerd
sapphire 9800 pro atlantis
Soundblaster audigy 2 ZS
Wie kan mij helpen???? Als ik trouwens nog info vergeten ben, vraag 't gewoon. Zet ik 't er zo bij. Alvast bedankt!!!!
Na nog paar keer drivers eraf (ook met drivercleaner van driverheaven.net) en d'r opnieuw op, maar dat gaf nog steeds hetzelfde resultaat.
Dus ik windows opnieuw installeren (misschien toch iets achtergebleven van oude drivers) maar dat hielp ook niet.
Het gebeurd telkens (moment verschilt wel) wanneer 't kaartje wat veel te verwerken krijgt lijkt het, dus als 't druk wordt in 't scherm. Desktopwerk lukt wel gewoon.
En 't is bijvoorbeeld ook niet mijn monitor, want mijn oude videokaart (9600 pro van gecube) doet het wel gewoon prima.
Zit zelf beetje te denken aan de koeling van dat ding, maar als 't gebeurd is en heb dan mijn computer uit en voel dan aan 't kaartje is ie niet overdreven warm ofzo.
Systeemspecs:
2,66 Ghz intel
asus p4s8x-x met nieuwste bios en agp driver
1 gb standaard intern (getest met SIsoft Sandra en dat deed het daar prima)
Windows XP prof met alle updates geinstalleerd
sapphire 9800 pro atlantis
Soundblaster audigy 2 ZS
Wie kan mij helpen???? Als ik trouwens nog info vergeten ben, vraag 't gewoon. Zet ik 't er zo bij. Alvast bedankt!!!!