Toon posts:

Is mijn nieuwe 9800 pro kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag m'n nieuwe sapphire 9800 pro atlantis opgehaald bij de tpg en thuisgekomen heb ik 'm enthousiast geinstalleerd. Alles ging prima. Oude drivers gedeinstalleerd, kaartje erin, windows opnieuw opstarten en toen de drivers (catalyst 4.3) opnieuw geinstalleerd. Alles leek prima te werken, dus dacht ik: laat ik 'ns een benchmark (aquamark) op m'n nieuwe kaarte loslaten. Dit ging prima, had ook prima framerates, maar op een gegeven moment viel het signaal naar m'n monitor uit...ik schrok me kapot! Wat is dit nu.

Na nog paar keer drivers eraf (ook met drivercleaner van driverheaven.net) en d'r opnieuw op, maar dat gaf nog steeds hetzelfde resultaat.

Dus ik windows opnieuw installeren (misschien toch iets achtergebleven van oude drivers) maar dat hielp ook niet.

Het gebeurd telkens (moment verschilt wel) wanneer 't kaartje wat veel te verwerken krijgt lijkt het, dus als 't druk wordt in 't scherm. Desktopwerk lukt wel gewoon.

En 't is bijvoorbeeld ook niet mijn monitor, want mijn oude videokaart (9600 pro van gecube) doet het wel gewoon prima.

Zit zelf beetje te denken aan de koeling van dat ding, maar als 't gebeurd is en heb dan mijn computer uit en voel dan aan 't kaartje is ie niet overdreven warm ofzo.

Systeemspecs:
2,66 Ghz intel
asus p4s8x-x met nieuwste bios en agp driver
1 gb standaard intern (getest met SIsoft Sandra en dat deed het daar prima)
Windows XP prof met alle updates geinstalleerd
sapphire 9800 pro atlantis
Soundblaster audigy 2 ZS

Wie kan mij helpen???? Als ik trouwens nog info vergeten ben, vraag 't gewoon. Zet ik 't er zo bij. Alvast bedankt!!!!

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-08 14:52
Zal wel vaker geroepen gaan worden maar hoe zit het met je voeding?

Verwijderd

wat zijn je voltlijnen en kun je je vga kaart nog vasthouden{niet te warm?}
draait je fan wel van de kaart.
temps van cpu/nb/sb

Verwijderd

Topicstarter
Heb 550 wat voeding, en als ik m'n bios check vlak nadat 't gebeurd zijn de temperaturen normaal (zoals ze voor m'n nieuwe kaart waren).

Kaartje zelf kan ik dan gewoon vasthouden en als ik fan van kaartje probeer draait ie gewoon soepel en volgens mij doet ie het ook gewoon als de computer aan is.

• Boely
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 22:00

Boely

ja van die sneeuwpop ja..

Pobeer hem eens in een ander systeem. Is het dan hetzelfde...RMA'n die hap. En erbij vermelden dat ze hem moeten benchen.

Welk?

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
Eenmaal raden: je 550W voeding is van q-tec?

Als ik goed heb gegokt, zoek dan even mbv de search naar q-tec of sla mijn posthistory er eens op na.

• Xeo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-07 08:05

Xeo

Herr Muller schreef op 02 april 2004 @ 18:59:
Eenmaal raden: je 550W voeding is van q-tec?

Als ik goed heb gegokt, zoek dan even mbv de search naar q-tec of sla mijn posthistory er eens op na.
Als t q-tec is...... mijn qtec gaf mijn radeon 9700 ook te weinig stroom een paar dagen daarna blies hij me mobo ook nog ff op....
heb nog nooit zo'n @#$Q%#$%$@% voeding gehad

Verwijderd

Topicstarter
Zelfs de 550 watt dual fan? heb aantal post gelezen en DIE wordt vaak als de niet slechte q-tec aangeduidt.

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03:57
Heb je niet iets als smartdoctor of een andere monitor prog draaien? Zoja, zet eens uit.....

[ Voor 18% gewijzigd door MrJT op 02-04-2004 19:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nope, helemaal niet van dat soort dingen geinstalleerd

• DJrDJ666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-06 13:47
ik had een qtec 400.. deze was echt brak. :r even een spelletje spelen was er niet bij slaat de hele pc uit!

omgeruild voor een ander... zelfde probleem.. weer terug naar de winkel

toen heb ik een 550W meegekregen voor hetzelfde geld ..(allemaal in een tijdsbestek van 4 uur :*) :9 tot op heden geen problemen mee gehad (alleen de voltages die ik af en toe zie laten me wel schrikken)

(dit was ongeveer 3/4 jaar geleden)
3kwart ---------------^

[ Voor 3% gewijzigd door DJrDJ666 op 02-04-2004 19:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb dus zo'n 550 watt q-tec en heb die eigenlijk net nieuw gekocht. Ben beetje huiverig om een nieuwe te moeten kopen. Zou het daar echt aan liggen?

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 19:45 ]

• DJrDJ666
Boely schreef op 02 april 2004 @ 18:43:
Pobeer hem eens in een ander systeem. Is het dan hetzelfde...RMA'n die hap. En erbij vermelden dat ze hem moeten benchen.
als je dit probeert... en hij doet het dan wel goed op de andere pc..
/omslachtig mode/
videokaart weer in je eigen pc proppen samen met de voeding van de andere pc. doet ie ut dan wel goed dan weet je zeker dat het aan de voeding ligt
/einde omslachtig mode/

Verwijderd

Topicstarter
probeer dat later vanavond wel. Thanx in ieder geval!

Verwijderd

9800 in ander systeem testen is het 1e wat ik zou doen,
werkt ie daar goed is het je voeding.. (q-tec :X )

• Burner13
  • Laatst online: 09-10-2024
dat q-tec niet geweldig is is nu wel duidelijk hoor, niet elk topic waar de ts een q-tec heeft hoeft vol te staan met q-tec is prut e.d.

• Herr Muller
  • Laatst online: 02-12-2023
Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 19:42:
Heb dus zo'n 550 watt q-tec en heb die eigenlijk net nieuw gekocht. Ben beetje huiverig om een nieuwe te moeten kopen. Zou het daar echt aan liggen?
Als ik kan GOKKEN welke voeding jij gebruikt aan de hand van jouw probleemomschrijving (zonder dat jij het woord q-tec had genoemd). Denk je dan niet bij jezelf ook dat het toch wel de voeding is :?

Koop een betere voeding, btw: als je de search had gebruikt was je ook tot de conclusie gekomen dat het aan je voeding ligt: Je bent al de 5e persoon dit jaar, wie ik wijs op zijn slechte q-tec voeding!!!

Verwijderd

Topicstarter
Heb in andere computer geprobeerd waar dus ook een andere voeding in zat en dat gaf 't zelfde probleem. Dus 't ligt niet aan m'n q-tec. Zal pczaak maandag wel ff opbellen

• DJrDJ666
_/-\o_ :Y) :)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

qtec? ... ummm... zelfs een Enermax 350 Watt trekt die qtec-tjes er uit in hoelang ze stabiel blijven....

De 9800 Pro is een kaart die behoorlijk wat stroom nodig heeft... verwacht iets van 40W, ja... je videokaart gebruikt zoiets van een normale lamp in je kamer!

( zoekt in geheugen )

Ah yes, de Qtec 550W heeft 10A op de 12 volt lijn....dat is als je een topkaart als een 9800 Pro hebt ... veels te weinig! Pas bij 20A op die lijn kun je stabiliteit verwachten!

Nu ja..het kan ook aan de kaart zelf liggen..dat is waar... RMA doet wonderen zegt men...

[ Voor 37% gewijzigd door swampy op 03-04-2004 00:38 ]

There is no place like ::1

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:54

rapture

Zelfs daar netwerken?

Veel 500-watters kunnen maar 200W geven op de hoofdlijnen, zelfs Enermax heeft last van 200W-grens.

Antec Truepower heeft dit probleem niet, het is mogelijk dat er te weinig vermogen is. Check voor de spanningen eens, ze mogen niet meer dan 5 procent afwijken.
http://www.antec-inc.com/pdf/PSU_comparisontable.pdf

[ Voor 10% gewijzigd door rapture op 03-04-2004 01:04 ]

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 14:52
Q-tec's zijn zo slecht nog niet: Ik kon mijn systeem draaien met 4(!) hdd's(7200 rpm) + 3 casefans en CCFL draaien op een 300Watt Q-tec.
Het systeem:
(AthlonXp1800+ @ 1800Mhz(air), Radeon 9600XT 256mb @ 520/630(air), Gigabyte GA-7VAX KT400(Bus @ 175Mhz & AGP @ 70Mhz), 512Mb PC2700 DDR-Ram @ 350Mhz)

Ik moest wel flink terug klokken door instabilieteit. Maar wat verw8 je ook et een 300W voeding...

Ik heb nu een 400 w dual-fan q-tec en geen problemen.... Jullie hangen gewoon alles aan de verkeerde lijntjes :P

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Ik heb ook een ati radeon 9800 pro en het probleem wat jij hebt lijkt verdacht veel op wat ik had toen ik hem net had geinstalleerd.
De truuk is om de agp snelheid op 4x i.p.v 8x te zetten. Het snelheidsverschil zul je echt niet merken.
Ik hoop dat dit je probleem oplost.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08 18:58

gws24

Thinking is hard!

Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 22:41:
Heb in andere computer geprobeerd waar dus ook een andere voeding in zat en dat gaf 't zelfde probleem. Dus 't ligt niet aan m'n q-tec. Zal pczaak maandag wel ff opbellen
Je videokaart is dus waarschijnlijk gewoon gaar :'( . Mijn videokaart had hetzelfde probleem: gewoon desktop deed ie alles prima maar zodra er ook maar iets zwaars (lees 3D Spellen) gedaan moest worden hing de computer. Kaart RMA gestuurd en een nieuwe gehad ==> alles werkt als een zonnetje :*)

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• TheRealXistence
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-08 18:13
Ik had toen zo een probleem met me Geforce 2. Hij draaide gewoon maar zodra er iets zwaars op draaide hing hij. Dat kwam dan wel door het oud moederbord.

Verwijderd

swampy schreef op 03 april 2004 @ 00:26:
qtec? ... ummm... zelfs een Enermax 350 Watt trekt die qtec-tjes er uit in hoelang ze stabiel blijven....

De 9800 Pro is een kaart die behoorlijk wat stroom nodig heeft... verwacht iets van 40W, ja... je videokaart gebruikt zoiets van een normale lamp in je kamer!

( zoekt in geheugen )

Ah yes, de Qtec 550W heeft 10A op de 12 volt lijn....dat is als je een topkaart als een 9800 Pro hebt ... veels te weinig! Pas bij 20A op die lijn kun je stabiliteit verwachten!

Nu ja..het kan ook aan de kaart zelf liggen..dat is waar... RMA doet wonderen zegt men...
Lijkt me onzin. Eerst heb je het over wattage, daarna over amperage. Dat zijn twee verschillende dingen, ik zeg het maar even. Los van wat er zij van Q-Tec voedingen, er draait hier een 9700 Pro op een lownoise 350 watt Q-Tec en ook bij een jaargenootje loopt zijn 9800 Pro perfect op de dualfan 400 watt. Beide in systemen met meerdere schijven, zware cpu en veel geheugen.

Als je wat verder kijkt op internet en dit forum zie je dat er net zo goed mensen zijn die met superdeluxe Zalmans en Enermax-voedingen problemen hebben met videokaarten en instabiliteit, meteen maar gaan roepen dat het 'dan wel aan die klote Q-Tec' zal liggen vind ik niet echt getuigen van een wetenschappelijke instelling.
Pagina: 1