[Radeon 9700] Tft werkt maar heel even via DVI

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Hallo,

Ik heb vandaag een DVI kabel gekocht voor mijn Iiyama Prolite E431S-B

Nadat ik deze aansloot onder Windows, kreeg ik geen beeld meer, maar wel een out of sync melding. Ik heb nog even zitten rotzooien via de sub-d connector (waar ik wel beeld op krijg) om de refresh rate op 70 of 75 te zetten en dan de sub-d weer los en de DVI er op maar ik krijg dan is out of sync.

Als ik met alleen de DVI kabel aangesloten boot, zie ik niet meer van het bios en / of het opstarten, ik zie alleen 5 seconden Windows aanmelden en dan valt het beeld op zwart en krijg ik no connection of out of sync, na ong. 1 minuut wachten krijg ik dan weer 5 a 7 seconden beeld en daarna valt dat ook weer weg en krijg ik paar keer no connection error en dan 1x out of sync.

Nog 1 note: hij ziet het signaal wel als digitaal, tijdens het booten van xp zegt ie wel Digital ipv analog.

Mijn VGA kaart is een Club-3D radeon 9700@Pro.
En ik gebruik de nieuwste Omega drivers.

Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen.
Ik heb gezocht maar ik kon alleen 2 topics vinden van mensen die ook problemen hadden en daar stond geen oplossing in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:31
Heej RS_003 wanneer kom je weer s cs spelen? :)

maar ontopic, dit probleem komt me gedeeltelijk voor, en heeft met catalyst drivers te maken zover ik weet.

je hebt ongeveer t zelfde als ik, maar ietsjes anders.
ik heb ook een club3d radeon 9700@pro maar een Hercules prophetview 920pro DVI.

ik had het ook ongeveer, maar wel vreemd dat jij geen beeld hebt bij boot want de resolutie en herz staan hetzelfde bij boot als bij het xp boot scherm.

ik raad je aan dit topic op rage3d is door te lezen, staat veel in over problemen met een radeon in combo met DVI.

For those with Flat Panel Monitor Problems. . .

oudere drivers zoals 3.8 schijnen wel perfect te werken, maar bij mij werkt 4.1 prima.

wat je kan proberen is op de DVI je iiyama aan te sluiten en een ouwe CRT monitor op de analoge aansluiting te doen, en dan catalyst installeren.
en dan je instellingen in de catalyst control panel goed zetten ivm monitoren.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Maar als ik hem via SUB-D aansluit dan werkt mijn monitor dus daar voor moet ik toch niet een CRT naar beneden zeulen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Oké iets anders, ik heb net echt iedere optie die mogelijk was via software geprobeerd, maar ik denk toch echt dat dit een Hardware probleem is.

Ik wil beginnen met het terug flashen van mijn 9700@pro naar non pro, maar heeft iemand zon bios voor mij?

Het bertreft een Club 3D 9700. En dan nog het liefst een overclockbare bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:31
RS_003 schreef op 02 april 2004 @ 22:18:
Oké iets anders, ik heb net echt iedere optie die mogelijk was via software geprobeerd, maar ik denk toch echt dat dit een Hardware probleem is.

Ik wil beginnen met het terug flashen van mijn 9700@pro naar non pro, maar heeft iemand zon bios voor mij?

Het bertreft een Club 3D 9700. En dan nog het liefst een overclockbare bios.
ik heb iig nog de originele Club 3D 9700 nonpro bios voor je van me eigen videokaart, maar die's niet overklokbaar. Naar mijn weet zijn er geen overklokbare nonpro biossen, wel pro's.

Ik heb goeie ervaring met me huidige bios sapphire radeon 9700 pro (samsung) ook al heb ik hynix geheugen erop bios datum 09/01/2004 biosversie 008.015.

en de oude mufup radeon 9700 pro bios ook samsung 17/10/2002 versie 008.004 een stuk ouder dus.

als je 1 van die wil of die originele club3d geef je maar een gil.

[ Voor 9% gewijzigd door Turismo op 02-04-2004 23:23 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
UPDATE

Ik heb de TFT ook maar eens aangesloten op mijn andere pc met een Radeon 9600PRO
En tijdens het booten zag ik net zoals bij mijn workstation met 9700pro niets op de TFT, maar de CRT gaf wel beeld weer:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rsaveur/tft/tft+crt.jpg
C/p in browser voor full size

Nadat Win2k op de pc met de 9600pro was geboot was het beeld wel goed onder win2k
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rsaveur/tft/win2k.jpg
C/p in browser voor full size
Maar ook op die pc kon ik niets zien tijdens het booten, behalven via de CRT die dus heel erg verstoord beeld gaf (Heb meer foto's en kan ze dan ook posten als het niet duidelijk genoeg is ;) )

En nu nog even de melding die ik krijg onder XP als ik via DVI boot:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rsaveur/tft/xpmelding.jpg
Note: Ik krijg dus 2x heel even beeld op mijn workstation met XP en de 9700pro, maar dat is onder windows en niet tijdens het booten, dus op de 9700 is het zelfde probleem actief als op de 9600pro

Dus: of mijn kabel is kappot, of mijn TFT is kappot.

Iemand enige idee?

edit:

Net een DVI to VGA convertor op de DVI poort van mijn 9700 gezet en ik kreeg geen beeld via de SUB-D kabel, ik denk dus echt dat mijn TFT problemen heeft met DVI singaal :'(

[ Voor 21% gewijzigd door Roberto op 03-04-2004 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 10:55

Twhomp

Stayin' Alive

Hmm, waar ik toch een tijdje mee heb gestoeid met mijn E431S-B:

Wat is de resolutie?

Want ik draaide 1280*960 (4:3) maar daar kon dat ding (helaas, zeker met spellen is die Iiyama dus WAARDELOOS) niets mee, alleen maar gezeik en voor mijn gevoel zelfde symptomen als jij. Start op in veilige modus, selecteer lage reso, start op met VGA op TFT, zet m op 1280*1024 (5:4 :() en dan overschakelen naar DVI was de truc voor mij. (Lekker handig Iiyama |:()

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Twhomp schreef op 04 april 2004 @ 15:21:
Hmm, waar ik toch een tijdje mee heb gestoeid met mijn E431S-B:

Wat is de resolutie?

Want ik draaide 1280*960 (4:3) maar daar kon dat ding (helaas, zeker met spellen is die Iiyama dus WAARDELOOS) niets mee, alleen maar gezeik en voor mijn gevoel zelfde symptomen als jij. Start op in veilige modus, selecteer lage reso, start op met VGA op TFT, zet m op 1280*1024 (5:4 :() en dan overschakelen naar DVI was de truc voor mij. (Lekker handig Iiyama |:()
Erm, ik heb hem altijd op de max res staan, maar tijdens booten zie ik ook niks, en je ziet dat mijn CRT flipt tijdens het booten als mijn TFT op de vga kaart zit. Dus ik denk gewoon dat hij kappot is :(
Pagina: 1