Betere Bass Bij Huidige Setup

Pagina: 1
Acties:
  • 678 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:24
Ik ben opzoek naar betere bass bij me huidige systeempje. Ik weet neit of dat uberhaubt mogelijk is maar ik heb nog 2x stereo aansluiting over op me reciever.
Huidige Setup:
Reciever:Pioneer SX-209RDS

Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/0/842AD7CE5F2602B3C1256AEB005A5A9F/$file/842AD7CE5F2602B3C1256AEB005A5A9F.jpg

Speakers: Magnat 3Way Bass-Reflex 30-20000Hz 75/150W

Omdat deze maar tot 30Hz gaan wou ik er wat meer bass in daarom ben ik opzoek naar een niet al te dure sub of andere uitbreiding. Ik heb hier en daar wat rondgekeken op het inet en kwam bij een Marquant RedAlert boombox, maar hier heb ik nou niet echt super dingen over gelezen ;)
Red Alert:
Afbeeldingslocatie: http://www.kijkshop.nl/online/images/catalog/KS87681g.gif
Nou ik wel opzoek ben naar bass bij mijn huidige setup, wie kan mij adviseren?
Liefst niet zo duur maar wel iets dat een beetje klinkt zeg maar :)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Je wil een Red Alert gebruiken om in je huiskamer bas te toveren? Voor huiskamergebruik kan je betereen echte home hifi woofer uitzoeken en die in een MDF kistje schroeven. Dat geeft waarschijnlijk betere resultaten dan een enigszins lompe oplossing van de Red Alert.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:25

Sick Nick

Drop the top!

Weinig kans dat die tube onder de 30 Hz gaat zitten en als ie er al komt dan zal het bij belaberde volume's zijn die je niet echt hoort. Bovendien zul je er een extra amp bij moeten gooien wil je hier effectief iets mee doen.

• Xiqum
Nou jah het is dus voor me slaap/pc kamer zeg maar. Zodat me muziek wat beter klinkt met wat meer bass (8>

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 17:18

Boekster

Naimoholic

Je zou Tom Swinnen eens kunnen proberen te contacteren, om te vragen of hij z'n Magnat sub nog heeft. Dat was naar mijn weten een fijn ding en zeker beter dan de Marquant. Het ging om een Magnat Alpha sub (ik dacht een 30).

Music Addicted

Verwijderd

30Hz is hartstikke laag maar no-way dat die zuilen van je dat met een redelijke SPL redden. Een versterking van de bas in het gebied van 50-30hz is het beste in jouw situatie.

Daarvoor kun je een actieve subwoofer kopen en deze via de high-power ingangen aansluiten, dat is de makkelijkste maar ook duurste oplossing. Het goedkoopst is denk ik om op zoek te gaan naar een 2e hands Bandpass subwoofer. Deze hebben een natuurlijke afval en alles wat er qua hoog nog uitkomt wordt toch overstemd door je Magnat's. Beluister die subwoofer dan nog wel even voordat je hem aanschaft.

Blijf in ieder geval ver weg van budget car-sub oplossingen. Van die Red Alert wordt je echt niet beter.

• Xiqum
Boekster schreef op 02 april 2004 @ 17:21:
Je zou Tom Swinnen eens kunnen proberen te contacteren, om te vragen of hij z'n Magnat sub nog heeft. Dat was naar mijn weten een fijn ding en zeker beter dan de Marquant. Het ging om een Magnat Alpha sub (ik dacht een 30).
Kan ik deze ook goed aansluiten bij het huidige?

• Xiqum
Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 17:23:

Daarvoor kun je een actieve subwoofer kopen en deze via de high-power ingangen aansluiten, dat is de makkelijkste maar ook duurste oplossing.
Opzich wil ik er best wel wat aan uitgeven, maar wat versta je onder duur?

Verwijderd

Nou duurder dan een passive bandbass dus :)

Actieve subwoofers zijn er vanaf €125 (Magnat bij Correct) tot wat jij wilt. Misschien kun je inderdaad wat regelen met TomSwimmen, maar dan buiten het forum om aub.

• Xiqum
Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 17:27:
Nou duurder dan een passive bandbass dus :)

Actieve subwoofers zijn er vanaf €125 (Magnat bij Correct) tot wat jij wilt. Misschien kun je inderdaad wat regelen met TomSwimmen, maar dan buiten het forum om aub.
Aha bedankt dan zal ik eens opezoek gaan naar een actieve subwoofer. Verkopen ze deze ook bij mediamarkt toevallig?

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Ja, bij de Mediamarkt verkopen ze ook actieve subs. En die Magnat sluit wel lekker aan bij die van jou denk ik :) . Zal niet zo'n punt zijn. En ik ben bang dat Play wel een beetje gelijk heeft. 30Hz is erg laag...

Music Addicted

Verwijderd

30Hz redden de Magnats ook niet. Een actieve subwoofer om de bas te versterken merk je echt wel, zelfs al gaat hij niet lager dan je fronts.

Bij de MM verkopen ze ook subwoofers, al denk ik dat ze daar net even wat duurdere modellen hebben staan.

• Xiqum
Nou bedankt iig voor alle tips ik ga morgen even in de pauze van me werktijd kijken :)
Toch wel handig mediamarkt om de hoek van je werk :P

• guidooo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-01 02:17

guidooo

Amd-64 ownage

Neem een eigen ceedeetje mee dat je kent dan weet je wat je kan verwachten.

Waar wil je zitten in het hiernamaals?............Rokers of niet-rokers

• Xiqum
Bedankt voor de tip ;)

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 17:23: Blijf in ieder geval ver weg van budget car-sub oplossingen. Van die Red Alert wordt je echt niet beter.
Heb jij em thuis staan dan :? , nou ikke wel en ik zeg EERLIJK wat ik ervan vind. :)

Ik heb em destijds voor €60 gekocht bij de Kijkshop, gewoon voor de grap, ik dacht altijd al een redelijke bass te hebben met mijn Visaton W200 NG (20cm) speakers van 75/115Watt, maarja ik wou gewoon een grote woofer erbij, om mijn ogen ook wat te gunnen ;).

Gelijk die box maar gehaald dus, aangesloten enne...ik sta er nog van te kijken, WAT EEN POWER uit dat low-budget bla-bla-bla ding zeg !! 8) , lekkere bass strakke tonen, (ik raad wel aan om er een lage tonen filter in te plaatsen ong. €10).

Maar waar ik al helemaal van stond te kijken, hij vervormd totaal NIET !!, waar mijn Visatons vervormen beukt deze lekker verder !! :? , op mijn Pioneer A-209-R (2x60W @4Ohm & 2x45W @8Ohm)

P.S De speaker is 12'' (30cm) 8)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

Ik heb hem ook gekocht echt mega realext geluid even een filtertje ertussen zetten. Ik heb al heel veel zuil sprekers gehoord maar deze baspijp komt echt super laag zeer strak 8)

• Barry|IA
Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 10:25:
Ik heb hem ook gekocht echt mega realext geluid even een filtertje ertussen zetten. Ik heb al heel veel zuil sprekers gehoord maar deze baspijp komt echt super laag zeer strak 8)
Beste Vieux, ;)

Ik kan me herinneren dat ik al een keer een menigsverschil had met jou over deze woofer, we gaven allebei onze mening hierover en volgens de moderator's (en nader inzicht ook door mij) bleek dit niet op een al te aardige manier gebeurd zijn door mij, mijn excuses daarvoor :)

Ben trouwens zeer blij dat je de baspijp achteraf toch nog wat vond 8)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:34

voodooless

Sound is no voodoo!

Tja, de discussie of dit subje goed of slecht klinkt kan natuurlijk nog eeuwig door gaan, conclusie: we komen er toch nooit uit. Voor het geld moet je natuurlijk niet teveel verwachten, maar als mensen het mooi en goed vinden klinken, dan is dat toch prima. Wil je wat beters, moet je gewoon in een andere prijsklasse gaan kijken...

En Barry_Loef: Logisch dat je de Visaton W200NG niet goed vind. Het is echt een budget woofer van Visaton, en deze is absuluut niet geschikt om te gebruiken als een subwoofer. Logisch dat dan de Red Alert beter lijkt te zijn (dat is die dan ook in de subwoofer disciline).

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Barry|IA
die w200 dingen van mij zijn idd echt klote, ik wist niet dat visaton zulke troep leverde !!!!, het vervormd al bij een volume dat het net leuk begint te worden.

Nu wil ik andere die ten eerste een heel groot vermogen aankan, en ten twede ook een beetje bass kan weergeven, het moet dan een speaker van 8''(20cm) zijn, iemand ideeen?

PS ik heb nog wel een stel NIEUWE RTO speakertjes liggen 75/115Watt ofzo, alleen de bass vind ik een beetje aan de magere kant, maar kan ook aan de kast liggen natuurlijk Skania 65-LD (zit namelijk maar een piepklein basgaatje in die nog es gedempt word met een soort van stof)

Die skania box vind ik opzich wel aardig klinken lekker zuivere hoge tonen, de box is al meer dan 20 jaar oud, maar ziet er nog modern uit met 2 ledjes eentje voor 30% load, en eentje voor overload. _/-\o_

PS het 30% lampie brand bijna altijd 8)

[ Voor 54% gewijzigd door Barry|IA op 04-04-2004 22:18 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Barry|IA schreef op 04 april 2004 @ 22:10:
die w200 dingen van mij zijn idd echt klote, ik wist niet dat visaton zulke troep leverde !!!!

Nu wil ik andere die ten eerste een heel groot vermogen aankan, en ten twede ook een beetje bass kan weergeven, het moet dan een speaker van 8''(20cm) zijn, iemand ideeen?
STOP Niet alle W200's zijn klote! De W200 S is een veel beter speaker, en is dan ook wat duurder. De NG is echt budget! Echter ook niet bedoelt om een subwoofer van te maken!

Wat dacht je van de Peerless XLS 10, Visaton GF 200 (of GF 200XS, die is nieuw en schijnbaar erg goed)!

[ Voor 6% gewijzigd door voodooless op 04-04-2004 22:15 ]

• Barry|IA
en die RTO's dan hebben die ook van die belachelijke budget serie's? k post vanaaf wel het type nummer van die 8'' woofers

Edit:

Ok ik heb hier de dozen bij me van die RTO (Ratho Hamburg) woofers.
Het gaat dus om de RTO WR-200/8 200mm Woofer, ik zie ook wat spec's op de doos ;) .

Nominale Belasting: 75 Watt
Muziek Belasting: 100 Watt
Impedantie: 8 Ohm
Frequentiebereik: 48-4,500 Hz

Welke zijn nou beter :?

[ Voor 64% gewijzigd door Barry|IA op 04-04-2004 22:58 ]

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Hier is de beruchte TomSwinnen :p
(Niet TomSwimmen , Play !! ;) )

Wil inderdaad nog steeds mijn Magnat voor een prijsje van de hand doen, je kan me altijd mailen voor meer info ofzo.
Lijkt me het ideale subje voor wat je wil. Doet volgens de specs 16 Hz , maar heb dit even getest en haalt toch wel netjes rond de 30 maar ofzo ..

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Barry|IA
TomSwinnen schreef op 04 april 2004 @ 22:23:

Wil inderdaad nog steeds mijn Magnat voor een prijsje van de hand doen, je kan me altijd mailen voor meer info ofzo.
Lijkt me het ideale subje voor wat je wil. Doet volgens de specs 16 Hz , maar heb dit even getest en haalt toch wel netjes rond de 30 maar ofzo ..
Yo,

Ik heb niet een subwoofer nodig, maar wil gewoon mijn twee bestaande luidspreker boxen, voorzien van een beetje redelijk kwaliteit 8'' speakers. Ik ben natuurlijk best bereid hier geld voor neer te tellen, het lijkt me alleen zonde als GEEN van de speakersetjes (RTO en Visaton) geschikt zouden zijn.

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Barry|IA schreef op 05 april 2004 @ 19:31:
[...]

Yo,

Ik heb niet een subwoofer nodig, maar wil gewoon mijn twee bestaande luidspreker boxen, voorzien van een beetje redelijk kwaliteit 8'' speakers. Ik ben natuurlijk best bereid hier geld voor neer te tellen, het lijkt me alleen zonde als GEEN van de speakersetjes (RTO en Visaton) geschikt zouden zijn.
Mijn reply was dan ook bedoeld op TS en niet op jou ;)
Had moeten quoten,maar ja :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Barry|IA schreef op 04 april 2004 @ 22:19:
en die RTO's dan hebben die ook van die belachelijke budget serie's? k post vanaaf wel het type nummer van die 8'' woofers

Edit:

Ok ik heb hier de dozen bij me van die RTO (Ratho Hamburg) woofers.
Het gaat dus om de RTO WR-200/8 200mm Woofer, ik zie ook wat spec's op de doos ;) .

Nominale Belasting: 75 Watt
Muziek Belasting: 100 Watt
Impedantie: 8 Ohm
Frequentiebereik: 48-4,500 Hz

Welke zijn nou beter :?
Met die specs kun je werkelijk helemaal niets doen (behalve dan dat je weet dat ie bij meer dan 100 W, of waarschijnlijk al eerder, doorfikt)... Je kunt aan de hand hiervan niet zeggen of de woofer goed of slecht is. Meer info is echt wel nodig.

• Barry|IA
sorry |:(, ik kan werkelijk niks vinden op het net over deze dingen

[ Voor 77% gewijzigd door Barry|IA op 05-04-2004 20:42 ]

• Barry|IA
Yo,

Ik heb eens een beetje rond zitten neuzen bij google, en kwam opeens de site www.botselec.nl tegen.

Het zou wel mooi zijn als ik daar een stel 8'' (20cm) woofertjes kon vinden, omdat er bij mij in de buurt een Bots dealer zit :) , nu zal het wel heel toevallig zijn dat hier DE speakers staan die ik zocht, ik zocht naar:

*Groot vermogen

*VEEL Bass >:)

*Redelijke prijs

*Een ''beetje'' kwalitatief spul

*en uiteraard een diameter van 20cm (8'')

En het speakertje dat ik gevonden heb, is ''volgens de verkoper'' een product waar je ''U'' tegen moet zeggen. 8)

Mijn oog viel dus op devolgende speaker:

PAW-205 PROFESSIONELE ALUMINIUM PA SUBWOOFERS PAW - SERIE 125/250W
Adviesprijs: € 29.95 P/ST

Beschrijving:

De PAW serie van XXL Power-Sound kan gebruikt worden bij grote PA-systemen. De luidspreker is van zeer hoge kwaliteit, heeft een stevig aluminium chassis, kapton spreekspoel, vergulde connec-toren en een zeer stevige ophanging. Vermogen 125/250W Afmeting 205 x 95 Bandbreedte 30Hz - 3500Hz dB. 92dB Res. 33Hz Gewicht 2,7 Kg

Dit is de volledige URL naar de site, waar deze speaker het makkelijkst te vinden is:

http://www.botselec.nl/bo...0/%20Hifi&sn=Luidsprekers

Is het de woofer die ik zoek :?

Edit:

Als dit em idd is, hebben ze ook nog een groter broertje liggen van 30cm (12''), ik denk dat ik dan wel goed doe als deze in mijn Marquant Red-Alert Tube woofer te hangen komt :*) :*) :*)

Het gaat om de volgende:

PAW-305
PROFESSIONELE ALUMINIUM PA SUBWOOFERS PAW - SERIE 215/450W
Adviesprijs: € 54.95

Beschrijving:

De PAW serie van XXL Power-Sound kan gebruikt worden bij grote PA-systemen. De luidspreker is van zeer hoge kwaliteit, heeft een stevig aluminium chassis, kapton spreekspoel, vergulde connec-toren en een zeer stevige ophanging. Vermogen 215/450W Afmeting 305 x 120 Bandbreedte 20Hz - 2000Hz dB. 97dB Res. 23Hz Gewicht 4,9 Kg

[ Voor 24% gewijzigd door Barry|IA op 05-04-2004 23:39 ]

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Verwacht er maar niet teveel van, zonder T/S parameters is er niet veel over te zeggen.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ook hier geld weer, zonder T/S parameters kun je er weinig mee. Je kunt geen kast berekenen, geen poort, niks... Toch kan het natuurlijk een prima woofer zijn natuurlijk, zeker voor de prijs. Er is echter gewoon niets over te zeggen.

Zoek gewoon een merk dat ook T/S parameter geeft, dan weet je tenminste waar je aan toe bent.

En BTW, als ik die verkoper was, dan zou ik ook U zeggen tegen jou :+

[ Voor 10% gewijzigd door voodooless op 05-04-2004 23:50 ]

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:37

Shaggy

Misantroop pur sang

Probeer eens een Cerwin-Vega Stroker... De ( officieel ) 1500watt RMS uitvoering Kan zo'n 8000watt RMS ( getest! Met concert opsteling gemeten vermogen lag rond de 8150watt rms..ggrr wel leuk ) hebben voor dat ie klapt... zonder twijfel een van de beste en strakste basen verkrijgbaar.

[ Voor 26% gewijzigd door Shaggy op 05-04-2004 23:54 ]

Making an ass of myself since the 70's

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

shaggy8675 schreef op 05 april 2004 @ 23:52:
Probeer eens een Cerwin-Vega Stroker... De ( officieel ) 1500watt RMS uitvoering Kan zo'n 8000watt RMS ( getest! Met concert opsteling gemeten vermogen lag rond de 8150watt rms..ggrr wel leuk ) hebben voor dat ie klapt... zonder twijfel een van de beste en strakste basen verkrijgbaar.
Deze is geen 8", en zal zeker niet in de gevraagde prijsklasse liggen.

Verder vind ik het knap dat je er 8 K doorheen kan jagen... Dat ding heeft maar een Xmax van 15,5 mm (19 mm 18" uitvoering).... Bij wat voor freqentie was die 8 K dan, zeker erg hoog? Ik ben eigenlijk niet erg onder de indruk moet ik zeggen...

[ Voor 8% gewijzigd door voodooless op 06-04-2004 00:14 ]

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:37

Shaggy

Misantroop pur sang

deepspace schreef op 06 april 2004 @ 00:13:
[...]

Deze is geen 8", en zal zeker niet in de gevraagde prijsklasse liggen.

Verder vind ik het knap dat je er 8 K doorheen kan jagen... Dat ding heeft maar een Xmax van 15,5 mm (19 mm 18" uitvoering).... Bij wat voor freqentie was die 8 K dan, zeker erg hoog? Ik ben eigenlijk niet erg onder de indruk moet ik zeggen...
Zou ik ff moeten opzoeken, wat het precies was, maar het was een serieuze test. Er werd niet getest van: oohh ik heb hier een versterker van 100 watt en die draai ik open, nee er werd gemeten hoeveel stroom erdoorging bij een bepaald signaal, en het waaren lage tonen hoor, echt geen hoog. Heeft een stuk in de Max-power gestaan een aantal jaren terug. het ding is van kevlar etc. niet van die schuimtroep van de gemiddelde sub. en aangezien je kevlar neit zomaar 1,2,3 kapot krijgt kan dit een aardig vermogen trekken.

ik zal het artikel wel eens zoeken, als ik het nog heb.

( p.s. Heb zelf 2x 15'er gehad met een Hifonics-Colossus. ) 600 x 2 watts @ 4 ohms RMS
900 x 2 watts @ 2 ohms RMS
1200 x 2 watts @ 1 ohm RMS
1800 x 1 watts @ 4 ohms RMS
2400 x 1 watts @ 2 ohms RMS

Was gewoon verschrikkelijk wat voor geluid daar uitkomt, daar kan zelfs bijv, een merk als Rockford-fosgate niet aan tippen!

[ Voor 16% gewijzigd door Shaggy op 06-04-2004 00:34 ]

Making an ass of myself since the 70's

• Barry|IA
deepspace schreef op 05 april 2004 @ 23:49:
Ook hier geld weer, zonder T/S parameters kun je er weinig mee. Je kunt geen kast berekenen, geen poort, niks... Toch kan het natuurlijk een prima woofer zijn natuurlijk, zeker voor de prijs. Er is echter gewoon niets over te zeggen.
Bij die Marquant Red alert zijn GEEN enkele specs te vinden op het net, toch beweerd iedereen dat het goedkope troep is :? , ik zal em voor de liefhebbers eens een keertje open schroeven en foto's maken, weet iedereen gelijk hoe mooi die eruit ziet >:)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Barry|IA schreef op 07 april 2004 @ 22:36:
[...]

Bij die Marquant Red alert zijn GEEN enkele specs te vinden op het net, toch beweerd iedereen dat het goedkope troep is :? , ik zal em voor de liefhebbers eens een keertje open schroeven en foto's maken, weet iedereen gelijk hoe mooi die eruit ziet >:)
Ik wil mijn sub er wel eens langs zetten, dan weet je denk ik direct wat er met goedkope troep bedoelt wordt :+ . Natuurlijk is het voor het geld een prima sub ;)

Verwijderd

Barry|IA schreef op 03 april 2004 @ 22:24:
[...]

Heb jij em thuis staan dan :? , nou ikke wel en ik zeg EERLIJK wat ik ervan vind. :)
Thuis? Nee, maar ik brand niks af en al helemaal niet als ik hem nog nooit gehoord heb. Een vriend van me had er 1 in z'n auto en die heb ik een jaar of wat geleden eens thuis aangesloten. Itt tot jouw bevindingen vond ik het laag dus alles behalve strak. Maar ok dat hoeft voor jou niks te betekenen. Smaak is persoonlijk :)
TomSwinnen schreef op 04 april 2004 @ 22:23:

Xcuus, namen langer dan 4 tekens gaat meestal fout :P

• Boekster

Boekster

Naimoholic

shaggy8675 schreef op 06 april 2004 @ 00:27:
[...]

Zou ik ff moeten opzoeken, wat het precies was, maar het was een serieuze test. Er werd niet getest van: oohh ik heb hier een versterker van 100 watt en die draai ik open, nee er werd gemeten hoeveel stroom erdoorging bij een bepaald signaal, en het waaren lage tonen hoor, echt geen hoog. Heeft een stuk in de Max-power gestaan een aantal jaren terug. het ding is van kevlar etc. niet van die schuimtroep van de gemiddelde sub. en aangezien je kevlar neit zomaar 1,2,3 kapot krijgt kan dit een aardig vermogen trekken.

ik zal het artikel wel eens zoeken, als ik het nog heb.

( p.s. Heb zelf 2x 15'er gehad met een Hifonics-Colossus. ) 600 x 2 watts @ 4 ohms RMS
900 x 2 watts @ 2 ohms RMS
1200 x 2 watts @ 1 ohm RMS
1800 x 1 watts @ 4 ohms RMS
2400 x 1 watts @ 2 ohms RMS

Was gewoon verschrikkelijk wat voor geluid daar uitkomt, daar kan zelfs bijv, een merk als Rockford-fosgate niet aan tippen!
Neem je deze test echt serieus? Waar was dit getest dan? 8000W is echt belachelijk veel. Er zijn vrijwel geen versterkers die dit fastoenlijk kunnen leveren, zeker niet op lage impedanties. Ook gaat het kevalr niet stuk, de magneet maakt gewoon een keer sluiting. Dan blaas je hem op. Dat kevlar blijft er prima uitzien :) .

Kan uiteraard in een lab getsest zijn (ziet er zekr naar uit, daar het een concertopstelling was), ik ben in ieder geval zeer benieuwd naar deze test. Overigens is een hoop vermogen niet garant aan strak laag ;) .

Music Addicted

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik had eerst ook een soort van PA subwoofer zelfbouw ding gemaakt in een 150l kast met 12inch speaker, ging loeihard maar verder geen strakke bas of super laag.

Nu heb ik een Mivoc SW-1000 actieve subwoofer gekocht voor 150 euro, die is gewoon zooo veel beter vooral in films is het prachtig maar muziek speelt ie ook goed.
Hier wat specs, hij is te bestellen bij de conrad.
Op kieskeurig wordt ie btw ook erg goed aangeschreven

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Tesla Model Y Juniper RWD

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Een 3kw amp op een driver die 1500w kan hebben is, mits goed geprocessed eigenlijk niet een probleem. 8000w lijkt me wel erg sterk, langer dan een minuut geef ik die driver niet met 8000w erop, daarvan zal circa 7900w omgezet worden in warmte en dat raakt zo'n ding echt niet zomaar kwijt.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• Barry|IA
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 22:57:
[...]
Thuis? Nee, maar ik brand niks af en al helemaal niet als ik hem nog nooit gehoord heb. Een vriend van me had er 1 in z'n auto en die heb ik een jaar of wat geleden eens thuis aangesloten. Itt tot jouw bevindingen vond ik het laag dus alles behalve strak. Maar ok dat hoeft voor jou niks te betekenen. Smaak is persoonlijk :)

[...]
Xcuus, namen langer dan 4 tekens gaat meestal fout :P
Ik had em op een Pioneer A-209-R versterker met een Caliber 260Watt (mono briddged), en dat vond die sub echt heel leuk hoor, alleen mijn voeding van 10ampere (12ampere PIEK) vond het niet zo leuk op een BEHOORLIJK hard volume :( , het lampje op de caliber amp ging dan op het ritme van de bass mee knipperen, en op dat moment vervormde de sub ook dus....ff opzoek naar een voeding die wat meer amperetjes levert :Y). Op wat voor versterker(s) had jij em dan hangen?.
Zelf weet ik dat dat ding PASSIEF ook niet de naam SUBwoofer verdiend, pas als je em actief maakt doormiddel van een car-amp of sub-module DAN is het echt wel een SUBWOOFER hoor :9~ .

Hier even wat meer specs van mijn Pioneer A-209-R amp :)

Power Output A-209R
DIN Continuous Power Output (1 kHz) 4 Ω 2 x 60 Watt

DIN Continuous Power Output (1 kHz) 8 Ω 2 x 45 Watt

Wide Range Technogoly A-209R
Wide-Range Linear Circuit Yes

Audio Features A-209R
Direct Energy MOSFET Circuit Yes

Low-Impedance Driving Capability Yes

Tone Controls Yes

Loudness Yes

Large Insulators Yes

Construction A-209R
Symmetrical Construction Yes

Sound Stabilisers Yes

Low-Noise Designs A-209R
Aero Wing Chassis Yes

“Silent” Microprocessor System Yes

“DIRECT” Switch Yes

Local Off Circuit (Tone/Phono) Yes, Phono

High-Quality Parts A-209R
Complementary Capacitor Pair Yes

Speaker A/B Switching Relay Yes

Motor-Driven Volume Control Yes

Conveniences A-209R
SR (System Remote) Control Unit Yes

Two-Way Dubbing Yes

Audio Inputs 6

Terminals A-209R
SR (System Remote) Terminal Yes

Headphone Output Yes

Speaker Outputs 2

Discrete Outputs (All Channels) Yes

A+B (Parallel) Yes

Amplifier Section A-209R
DIN Power output (1 kHz, 4 Ω) 2 x 60 Watt

DIN Power output (1 kHz, 8 Ω) 2 x 45 Watt

Continuous Power output 20 — 20,000 Hz, 4 Ω 2* x 45 Watt

Continuous Power output 20 — 20,000 Hz, 8 Ω 2* x 35 Watt

Total Harmonic Distortion (20 — 20,000Hz, 8 Ω, at –3 dB) 0,08 %

Input (Sensitivity/Impedance) A-209R
PHONO (MM) 2,8 mV / 50 k/ohm

CD, TUNER, AUX, TAPE 200 mV / 50 k/ohm

Frequency Response A-209R
CD, TUNER, AUX, TAPE 5 — 100.000 Hz*, +0 dB, –3 dB

Signal-to-Noise Ratio (DIN) A-209R
PHONO (MM) 71 dB / 67 dB*

CD, TUNER, AUX, TAPE 91 dB / 71 dB*

Miscellaneous A-209R
Power Requirements 220 — 230 V, 50 — 60 Hz

Power Consumption 130 Watt

Dimensions (W x H x D) 420 x 114 x 307 mm

Weight 4,7 kg

voor meer info: http://www.pioneer.nl/nl/..._id=444&taxonomy_id=42-97

Maar kijk als de versterker brak is waarom zou ik dan goede speakertjes kopen :? , dus mijn vraag....issie brak? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Barry|IA op 17-04-2004 20:51 ]

Pagina: 1