Toon posts:

[ervaring] Sil 3x12 SataRAID drivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is hier nog geen topic over. Dus bij deze kunnen we er misschien een starten over de drivers voor de sil 3x12 SataRAID harde schijven.

Ikzelf heb een Maxtor 80GB Diamondmaxplus9 8mb cache S-ATA, en als mobo de ASUS A7N8X Deluxe.

Bij de eerste installatie had ik de drivers geinstaleerd die op de CD stonden van het mobo. Nu zag ik dat er een nieuwe uit was, wrs zijn er al veel uitgekomen, maar dit is volgens mij de laatste:

meuktracker: Silicon Image Sil3x12 RAID 10.0.0.47

Ik heb deze geinstaleerd en meteen terug ATTO disk benchmark gedraaid. Ik merktte dat men schijf ineens paar mb's/sec sneller was, en dit merk ik ook wel beetje in games.

Ik haal nu met ATTO, met "total length" op 32mb --> 58mb/sec write en 57mb/sec read.

Wat zijn jullie topsnelheden? Welke drivers gebruiken jullie voor je Sil3x12 SataRAID HD?

ATTO vindt je hier:

http://users.skynet.be/koenpje/atto202.exe

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Asus a7n8x Deluxe met de SATA 1.47 drivers
en 2x 80gb maxtor sata in striping, hierbij haal ik de volgende scores:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/sata.JPG

Wel lekker dacht ik zo :)

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Tesla Model Y Juniper RWD

• IFASS
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-02 12:15
(jarig!)
2*120 gig maxtor S-ATA RAID0 striped

driverversie 1.0.0.11

Afbeeldingslocatie: http://www.solcon.nl/wvdridder/run3.jpg

de write snelheden vallen me tegen, maar maybe dat een defragmentatie of nieuwe drivers wonderen doet.

specs:
A7N8X deluxe rev. 2.0
amd 3200+ (2600 @ 3200)
512 mb Cas2 ram (166 @ 189)
Windows Server 2003 Enterprise

Ik ga nu een run doen met de nieuwste drivers.. kzal zo de scores posten

EDIT.... bench met .47 drivers
ik hoef niet veel uit te leggen denk ik :r
Afbeeldingslocatie: http://www.solcon.nl/wvdridder/run2.jpg

en dat terwijl die laatste test in volledig unstressed is gedaan en die 1e (met oude drivers) met winamp enz. is gedraaid.

voor mij is het heel makkelijk.. kom maar op met die oude drivers :X

[ Voor 52% gewijzigd door IFASS op 02-04-2004 19:49 ]

• IFASS
(jarig!)
barst. drukte per ongeluk op reply.. :X

iig.. hierboven dus de scores met nieuwe drivers :r

Verwijderd

Topicstarter
Dat valt wel dik tegen die scores :? bij mij is hij er beter van geworden

alleen dak ik hierjuist men windows partitie formateerde, WinXP er weer wou opzetten, druk F6, die nieuwe drivers erin, en dan geeft hij een fout :? oude floppy drivers erin, en die pakt hij dan weer wel

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

IFASS schreef op 02 april 2004 @ 19:02:
2*120 gig maxtor S-ATA RAID0 striped

driverversie 1.0.0.11

[afbeelding]

de write snelheden vallen me tegen, maar maybe dat een defragmentatie of nieuwe drivers wonderen doet.

specs:
A7N8X deluxe rev. 2.0
amd 3200+
512 mb Cas2 ram
Windows Server 2003 Enterprise

Ik ga nu een run doen met de nieuwste drivers.. kzal zo de scores posten

EDIT.... bench met .47 drivers
ik hoef niet veel uit te leggen denk ik :r
[afbeelding]

en dat terwijl die laatste test in volledig unstressed is gedaan en die 1e (met oude drivers) met winamp enz. is gedraaid.

voor mij is het heel makkelijk.. kom maar op met die oude drivers :X
Zelfde moment getest ? ALs je nu terug switched, krijg je dan weer 85-100 MB/s ?

4015Wp west (Dordrecht)

• IFASS
(jarig!)
Tutti-frutti schreef op 02 april 2004 @ 19:22:
[...]

Zelfde moment getest ? ALs je nu terug switched, krijg je dan weer 85-100 mb/s ?
dat ga ik dus nu doen (kheb zojuist ff disk gepakt met de oude drivers.., ik post de scores zo)

Edit: benches na install van de oude drivers:

LET OP!!: ik heb een foutje gemaakt met de versie van de driver... dit is met de driver die door de windowsupdate op 3 februari werd meegeleverd.!! dus ook de oude scores hierboven zijn met die drivers van 3 februari
Afbeeldingslocatie: http://www.solcon.nl/wvdridder/run5.jpg

het mag dus duidelijk zijn dat ik bij deze drivers blijf ;)

[ Voor 41% gewijzigd door IFASS op 02-04-2004 19:45 ]

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

IFASS schreef op 02 april 2004 @ 19:23:
[...]

dat ga ik dus nu doen (kheb zojuist ff disk gepakt met de oude drivers.., ik post de scores zo)

Edit: benches na install van de oude drivers:

LET OP!!: ik heb een foutje gemaakt met de versie van de driver... dit is met de driver die door de windowsupdate op 3 februari werd meegeleverd.!! dus ook de oude scores hierboven zijn met die drivers van 3 februari
[afbeelding]

het mag dus duidelijk zijn dat ik bij deze drivers blijf ;)
Oftewel... de windows drivers van windows update doen het veel beter. Ik ga even testen :P

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
dus je hebt de .47 nog niet getest die nieuwe? Want je zegt dat je getest hebt met de drivers van de windows update

• IFASS
(jarig!)
Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 12:07:
dus je hebt de .47 nog niet getest die nieuwe? Want je zegt dat je getest hebt met de drivers van de windows update
jawel.. de lage scores waren dus met de .47, maar de originele scores waren met de drivers van de windowsupdate..

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ok, Mijn scores zijn allemaal niet noemenswaardig verschillend. Maar wat ik wel onder vonden heb is het volgende.

Ik ben van 1.0.0.47 naar 1.0.0.40 gegaan. Daarna naar de update van windows (windowsupdate 23 feb dus !).. en wat komt er dan bij eigenschappen van de sil3112 in mn hardwarelijst te staan:

1.0.0.47 8)7

Ik heb getest met 32 mb total length. Als je de resultaten wilt zien, moet je de bmk'tjes even laden in atto:
Download

System specs:

Abit NF7-S 2.0
2x Maxtor DMP 9 80 GB SATA
raid 0 - 64kb chunk.

[ Voor 38% gewijzigd door Tutti-frutti op 03-04-2004 12:37 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• IFASS
(jarig!)
ik heb het nu ook ja.. hij geeft bij versie aan 1.0.0.47

terwijl de prestaties toch wel degelijk verschillend zijn :? (ik neem aan dat het niet uitmaakt dat ik win2k3 draai)

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

IFASS schreef op 03 april 2004 @ 12:40:
ik heb het nu ook ja.. hij geeft bij versie aan 1.0.0.47

terwijl de prestaties toch wel degelijk verschillend zijn :? (ik neem aan dat het niet uitmaakt dat ik win2k3 draai)
Aha. MIsschien is dat het wel. Het enige wat wij eigk verschillend hebben is windows (ik win xp pro) en total length. Je haalt wle mooiere results, je zit zelfs op 4 mb total length. Is je hdd nog aardig leeg ?

4015Wp west (Dordrecht)

• IFASS
(jarig!)
Tutti-frutti schreef op 03 april 2004 @ 12:43:
[...]

Aha. MIsschien is dat het wel. Het enige wat wij eigk verschillend hebben is windows (ik win xp pro) en total length. Je haalt wle mooiere results, je zit zelfs op 4 mb total length. Is je hdd nog aardig leeg ?
mwah, nog 16 gig van de 40 vrij op de c partitie (raid opgedeelt in 2 partities)

dan vraag ik me toch af wat het verschil is tussen de windows update versie .47 en de andere .47 versie

[ Voor 12% gewijzigd door IFASS op 03-04-2004 12:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bij ATTO maakt de total lenght wel verschil uit hoor. Beste is dat je het op 32mb zet voor te testen. Als ik dat op 32mb zet heb ik +/- 58mb/sec, als ik dat op 1mb zet total length, krijg ik +/- 66mb/sec.

En Abandon heeft eens in een topic gezet dat je dat best op 32mb zet, dat dat het beste test voor je cache ofzo
Pagina: 1