Toon posts:

Drive Image / Dos opstart diskettes ziet partitities niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een image file terugzetten op een computer, echter wanneer ik met Drive Image opstartdiskettes de computer opstart ziet hij geen ene partitie
Er zit een Maxtor 120 GB in, opgedeeld in 4 paritities. 1 primair (XPsp2) 3 logisch, alles ntfs.

Vreemd want ik moest paar weken geleden ook image terugzetten met DI 3.01 en toen zag ik alle partities gewoon.

Voor de gein de xp installatiecdrom erin gedaan en kijken of deze een partitie ziet, ziet echter ook geen enkele partitie.

Met 98se opstartdiskette in dos gestart, Fdisk gestart om te kijken wat deze kan zien, krijg ik eerst een knipperende
"berichtfout 6. Zie de header van fdisk.msg voor foutdefinities".

Vervolgens ziet hij slechts 51704 MB,
* 29306 in primaire ntfs partitie en
* 22390 in ext dos.

Hij meldt wel logische stations in uitgebreide dospartities in logisch dossattion maar wanneer ik de gegevens opvraag meldt die vervolgens dat er geen logische stations gedefinieerd zijn.

Terug in dos kan ik alvast nergens naar toe behalve a-diskette en mijn cd/dvd roms

Ik kan dus wel gewoon opstarten, in computerbeheer van XP ziet die gewoon alle partities.

Nog wat gegevens, het is een
gigabyte GA-7N400 pro 2, Nvidia Nforce2 chipset socket A / AGP8x, 4 ddr (dual ch) / Lan / 6-ch audio / Sata Raid chipset Sil3112 / Giga Raid IT 8212 / Ata133

Zit het in die Raid? Ik zag wel wanneer ik bijv de XP installatiecdrom of de Powerquest Drive Image 7.0 erin doe dat ik kan kiezen voor stuurprogramma's aanvullende scsi / raid. Loop al in deze richting te zoeken maar kom er niet uit

8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 17:06 ]

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03 14:05
Voor zover ik weet ondersteunt DI3.01 geen NTFS. Je zal dan een opstartdiskette moeten hebben van een hogere versie. DI2002 of DI7pro.

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-03 22:04

DkF

Als je schijf aan zo'n "extra" controller hangt, kan het idd zijn dat 'ie hem niet ziet...

Met die DI7 bootCD is het idd makkelijk op te lossen, gewoon een driverdiskette maken zoals je ook voor Windows installatie zou doen en het wijst zich vanzelf...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:37
Heeft meer met disken en controllers te maken dan met PMG, dus een move :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
DI3 heb ik geen ervaring mee, DI7 heeft wel probs met hangen als er een raid of Sata controller gebruikt wordt zonder IDE schijf, hier is de oplossing gewoon een ide schijf (van de PC van je zus bijv.) er in hangen en drive image werkt weer.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had ook ook nog met DI7 opstart cdrom geprobeerd maar die ziet ook geen ene partitie.

En di7 opstartdiskettes zijn er volgens mij niet, daarvoor moet je toch de cd gebruiken?

Kom er wel net achter dat de hele computer (is van een kennis) vol zit met virusbestanden van netsky. Bij de eerste scan met mcaffee heeft die van de 13000 bestanden 8500 gedelet, het volume van de XP partitie ging terug van 12 GB naar 8 GB !! Wist niet dat dit zulke grote vormen kon aannemen. Hij is hem nu nog een keer aan het scannen, kijken of dit hierna nog verschil maakt

En anders verdiepen in raid, daar heb ik nog helemaal niet mee te maken gehad.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 21:08 ]

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 20:57:
Ik had ook ook nog met DI7 opstart cdrom geprobeerd maar die ziet ook geen ene partitie.

En di7 opstartdiskettes zijn er volgens mij niet, daarvoor moet je toch de cd gebruiken?

Kom er wel net achter dat de hele computer (is van een kennis) vol zit met virusbestanden van netsky. Bij de eerste scan met mcaffee heeft die van de 13000 bestanden 8500 gedelet, het volume van de XP partitie ging terug van 12 GB naar 8 GB !! Wist niet dat dit zulke grote vormen kon aannemen. Hij is hem nu nog een keer aan het scannen, kijken of dit hierna nog verschil maakt

En anders verdiepen in raid, daar heb ik nog helemaal niet mee te maken gehad.
ik heb 1 grote fout geschreven, ik bedoelde DI6 (2002) deze heeft wel diskettes.
maakt voor jou geen verschil als DI7 hem niet ziet ziet 6 hem ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ben er nog uitgekomen. Op de mobo-cdrom stonden bestanden van de raidcontroller, deze op een diskette gezet, bij het opstarten van DI7 of de XP cd-rom de F6 indrukken en verwijzen naar de A-diskette, dan ziet die ze wel.
Allemaal bedankt!
Pagina: 1