hallo mensen
ik heb een jsp tje (fileSearch.jsp) met daarop een input type="file".
in dit veldje komt een bestandje bijvoorbeeld C:\test.doc.
Nu wil ik deze string testen op .doc. Indien deze niet ".doc" als laatste 4 karakters heeft, dat ie dan een error geeft.
ik werk overigens met strutsframework en heb deze code in mijn form bean:
stel ik heb "gegevens.doc" als string. Dan wil ik de substring controleren of deze gelijk is aan ".doc".
Als ik minder dan 4 spaties invul, doet hij het.
Als ik meer dan 4 spaties invul geeft hij de error "invalid extension"
Als ik meer dan 4 karakters met op het einde .doc invul geeft hij ook deze error
Weet iemand waar de bug zit?
.modbreak: zet javacode tussen [code=java]...[/code] tags
ik heb een jsp tje (fileSearch.jsp) met daarop een input type="file".
in dit veldje komt een bestandje bijvoorbeeld C:\test.doc.
Nu wil ik deze string testen op .doc. Indien deze niet ".doc" als laatste 4 karakters heeft, dat ie dan een error geeft.
ik werk overigens met strutsframework en heb deze code in mijn form bean:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| public ActionErrors validate(ActionMapping mapping, HttpServletRequest request) { ActionErrors errors=new ActionErrors(); // haal de spaties aan het begin en aan het eind weg fileLocation.trim(); //sla de lengte van de string op int lengte=fileLocation.length(); //begin vanaf dit punt te checken int zoekpositie=(lengte-3); if (lengte < 4 || (fileLocation==null || fileLocation.equals(""))){ errors.add("nofile",new ActionError("error.nofile")); } else{ if (fileLocation.substring(zoekpositie) != ".doc" || fileLocation.substring(zoekpositie) != ".pdf"){ errors.add("invalidextension",new ActionError("error.invalidextension")); } } return errors; } } |
stel ik heb "gegevens.doc" als string. Dan wil ik de substring controleren of deze gelijk is aan ".doc".
Als ik minder dan 4 spaties invul, doet hij het.
Als ik meer dan 4 spaties invul geeft hij de error "invalid extension"
Als ik meer dan 4 karakters met op het einde .doc invul geeft hij ook deze error
Weet iemand waar de bug zit?
.modbreak: zet javacode tussen [code=java]...[/code] tags
[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 02-04-2004 18:11 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar