P4 3.06 FSB533 of 3.0 FSB800

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:09

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Topicstarter
Ik heb momenteel een Asus p4t533-C moederbord met een 2.26 FSB533 procje erop.
Nu zie ik dat de 3.06 redelijk aantrekkelijk geprijsd is en denk ik erover om te upgraden. Maar nu ben ik er niet zeker van of hier HyperThreading opzit (zijn er twee versies?) en of mijn mobo dit ondersteund. Volgens de asus site moet je een bepaalde pcb revisie hebben, en ik weet niet of ik die heb, en waar ik dat kan vinden.

Maar nu het volgende: ondersteund mijn mobo ook FSB800 processoren?? Deze zijn namelijk toch weer iets goedkoper dan de 533 versies. Volgens de asus site kunnen ze er niet op, en dat lijkt mij gewoon niet logisch, want het bord ondersteund wel PC800 en PC1066 geheugen... OK, de processor wordt dan niet volledig benut aangezien hij maar op 533 ipv 800 draait. Maar hij word hierdoor misschien wel minder warm, en ik wil hem natuurlijk wel overklokken...

Mijn vraag is dus: een FSB533 proc erop of een FSB800?? Ik ga nog geen nieuw mobo en geheugen kopen, dus vraag dat maar niet...

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
Je moederbord ondersteund wel die 3.06 Ghz met 533 Mhz FSB (en dus ook HT), maar geen 800 Mhz FSB CPU's, voor zover we ASUS.com mogen geloven ;)

The devil is in the details.

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-08 10:54
de 3,06 was de eerste intel processor met HT

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Topicstarter
Als je op http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx kijkt dan staat er idd HT support, maar alleen met PCB 1.03 en IAA versie 2.2.2

Ik ben een beetje half-n00b, dus weet ik niet wat hiermee bedoeld word.
En op mijn werk hier kan ik af en toe internetten (heb al uitbrandertje van mijn chef gehad :( ) En thuis... tsja, inbelmodem op laptop van pappie :(

Maar i.i.g. geen FSB800 proc dus...

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:07
De 800 FSB 3 GHz processor zal in theorie op net geen 2 GHz draaien. Beetje zonde dus. Dus een FSB533 processor erop, maar eerst tussen de onderste PCI sloten kijken welke moederbord revisie je hebt. Er staat iets van rev. 1.03 of iets dergelijks. Daarna de HT enabled bios erin flashen. Draait prima. Ik heb dezelfde processor, moederbord combinatie.
IAA is de Intel Application Accelerator. Kan je bij Intel op de site vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door biobak op 02-04-2004 16:27 ]

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Topicstarter
Tnx Biobak, en de rest natuurlijk...

Ik ga straks meteen kijken wat voor revisie ik heb, en dan hobbel ik 24 april naar de pc dump-dag...
Ben ik blij dat ik niet voor de FSB800 ben gegaan |:(
Nu maar hopen op een redelijke performance verbetering...

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Die performance is zeker wel te merken in programma's die veel gebruik maken van je CPU vooral als ze ook support voor HT hebben, als ze geen support voor HT hebben wordt maar de helft van je CPU gebruikt (single thread) en kan je daarbij dus nog een spel of een ander programma starten (multit hreaded), ikzelf vind het zeer fijn als een programma geen support heeft voor Ht, want ik wil altijd dingen tegelijk doen, heb nooit zin om te wachten ;)

Ik heb hetzelfde mobo als jij + de P4 3.06 Ghz, zorg wel dat je voeding dit aankan, de CPU gebruikt veel stroom en is dus best een heethoofd ;)

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Lennieboy83 schreef op 02 april 2004 @ 19:01:
ikzelf vind het zeer fijn als een programma geen support heeft voor Ht, want ik wil altijd dingen tegelijk doen, heb nooit zin om te wachten ;)
offtopic:
Dat is zeker niet (altijd) waar. Twee programma's die wel met meerdere threads werken zijn niet per se trager. Het kan zelfs sneller zijn. Het hangt er allemaal vanaf welke logische onderdelen van de CPU en welke/hoeveel I/O operaties er nodig zijn voor elke thread/programma. Maar gemiddeld genomen heeft het multi-threaded maken van software alleen maar voordelen.

{signature}

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 22:40
Lennieboy83 schreef op 02 april 2004 @ 19:01:
Die performance is zeker wel te merken in programma's die veel gebruik maken van je CPU vooral als ze ook support voor HT hebben, als ze geen support voor HT hebben wordt maar de helft van je CPU gebruikt (single thread) en kan je daarbij dus nog een spel of een ander programma starten (multit hreaded), ikzelf vind het zeer fijn als een programma geen support heeft voor Ht, want ik wil altijd dingen tegelijk doen, heb nooit zin om te wachten ;)

Ik heb hetzelfde mobo als jij + de P4 3.06 Ghz, zorg wel dat je voeding dit aankan, de CPU gebruikt veel stroom en is dus best een heethoofd ;)
Correct me if i'm wrong maarre er zijn op dit moment nog geen programma/games die HT ondersteunen/gebruiken volgens mij. Toch is die 3,06 ghz een goede keuze heb hem hiervoor ook gehad en was makkelijk over te klokken naar de 3,4 Ghz.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zoals je in de tekst bovenaan New Topic kunt lezen, wordt hier op GoT van je verwacht dat je vooronderzoek doet eer je een topic opent. Dat staat in het forumgedrag gedeelte van de registratievoorwaarden :)
Nyarlathotep schreef op 02 april 2004 @ 16:08:
Maar nu ben ik er niet zeker van of hier HyperThreading opzit (zijn er twee versies?)
Kijk dus op de website van de CPU fabrikant: www.intel.com Als je een beetje doorlinkt naar het Processors gedeelte, dan had je er het antwoord kunnen vinden. Ook had je dit via de FAQ van dit subforum kunnen vinden. Er staat een link naar een site met een overzicht van alle CPU's en chipsets.
en of mijn mobo dit ondersteund. Volgens de asus site moet je een bepaalde pcb revisie hebben, en ik weet niet of ik die heb, en waar ik dat kan vinden. Maar nu het volgende: ondersteund mijn mobo ook FSB800 processoren??
Dit staat allemaal in het support gedeelte van de Asussite. Hoe je de PCB revisie kunt vinden staat in de FAQ gedeelte van de Asussite.

Kortom: allemaal vragen, waarvan je het antwoorden makkelijk had kunnen vinden. Dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.