Dell XPS 13 9343
Verder is er voor een vroege versie van linux volgens mij ook een minimum van 8MB benodigd.
Signature
Verwijderd
Je kunt van die norton commander ofzo onder dos draaien, dat is al iets verder dan dos.
ps. Als je er aan kan komen zou ik knap vinden.
Heb nog nooit een 386 gezien met maar 640kb geheugen volgens mij kijk je alleen naar je basis geheugen??
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;q98026pastapappie.NET schreef op 02 april 2004 @ 16:07:
Lijkt me sterk dat dat Windows versie 1.0 is, ik denk eerder 3.1 of 3.11
Verder is er voor een vroege versie van linux volgens mij ook een minimum van 8MB benodigd.
Bijna onderaan de pagina...
Dell XPS 13 9343
Gebruikt FreeSCO niet toevallig ook meer dan 640kB geheugen???G33rt schreef op 02 april 2004 @ 16:08:
Je kunt ook Freesco erop doen (kan naar de HD geinstalleerd worden), en hem als router/server gebruiken
Dat gaat over Microsoft Project. Niet over Microsoft Windows zelf.--unknown-- schreef op 02 april 2004 @ 16:09:
[...]
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;q98026
Bijna onderaan de pagina...
Signature
Die bestaan wel degelijk , zelfs met 512kb.Sierra-NL schreef op 02 april 2004 @ 16:09:
Goh, toch knap dat ik dan al een 80286 machine had met 1Mb geheugen.
Heb nog nooit een 386 gezien met maar 640kb geheugen volgens mij kijk je alleen naar je basis geheugen??
En Windows v1.0 bestaat ook!
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Maar een kort antwoord: kijk eens naar MINIX
Leuk OS (Linux is er ooit van afgeleid) om mee te klooien.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Inderdaad, viel me ook meteen op. Kun je nog 's wat uitgebreider kijken naar de technische specs?Sierra-NL schreef op 02 april 2004 @ 16:09:
Goh, toch knap dat ik dan al een 80286 machine had met 1Mb geheugen.
Windows 1.0 vereist 256 kb, dus dat kan heel goed. Maar - veel kan je er niet mee. En, in Dos 6.0 draait 't op zich niet - er zit een check in waardoor hij niet boven dos 3.3 draait. Echter, met setver.exe onder dos 6 (ook dos 5) kan je 't wel aan de praat krijgen.
Windows 2.0 draait ook uitstekend in 640kb, maar je kunt er ongeveer net zoveel mee als versie 1.0.
Windows 3.0 draait OOK in 640kb (in Real modus). Maar erg snel zal 't niet zijn. En veel geheugen hou je ook niet over...
Vanaf windows 3.1 heb je echt meer nodig.
Ik heb alle versies in de praktijk geprobeerd, en voor 't geval je het niet gelooft: Ik heb Windows 3.0 in real modus op een 8mhz XT gedraaid, op een hardeschijf van 10mb(!!) en 640kb memory.
https://photune.blogspot.com/
Ik heb Windows 2.0 van 5.25" diskettes gedraaid op een 4.77MHz PC met Hercules, zonder HD en met 512KB RAMdevvy schreef op 02 april 2004 @ 16:11:
Ik heb alle versies in de praktijk geprobeerd, en voor 't geval je het niet gelooft: Ik heb Windows 3.0 in real modus op een 8mhz XT gedraaid, op een hardeschijf van 10mb(!!) en 640kb memory.
[ Voor 4% gewijzigd door Exirion op 02-04-2004 16:14 ]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Geil!! Ik ben eens bezig geweest om ALLE MSDOS versies te verzamelen maar kwam niet erg ver.. Vooral voor versie 3.30 kom je maar bar-weinig tegen..devvy schreef op 02 april 2004 @ 16:11:
dan kan je wat zwaardere dingen draaien (8mb is wel HEEEEEEEEL fijn
3.21 heb ik nog ergens liggen en 2.0 heb ik ooit gehad.Sierra-NL schreef op 02 april 2004 @ 16:13:
Geil!! Ik ben eens bezig geweest om ALLE MSDOS versies te verzamelen maar kwam niet erg ver.. Vooral voor versie 3.30 kom je maar bar-weinig tegen..
Toen de 386 het topmodel was, dan was je echt wel 'the man' als je daar ook nog eens 8Mb geheugen in had zitten..dataghost schreef op 02 april 2004 @ 16:14:
ehm ik heb hier als het goed is nog wel 8x 1mb liggen, uit een 386dx 40mhz
dan kan je wat zwaardere dingen draaien (8mb is wel HEEEEEEEEL fijn)
phew...
Konden we toch maar tijdreizen hè?
ja idd.. nu ben ik n00b met mn 512mb pc133Sierra-NL schreef op 02 april 2004 @ 16:17:
[...]
Toen de 386 het topmodel was, dan was je echt wel 'the man' als je daar ook nog eens 8Mb geheugen in had zitten..
phew...
Konden we toch maar tijdreizen hè?
mareh... serieus, het doel voor dat geheugen hangt in meerdere stukken aan de muur
hehehe, in meerdere stukken aan de muur???dataghost schreef op 02 april 2004 @ 16:19:
[...]
ja idd.. nu ben ik n00b met mn 512mb pc133
mareh... serieus, het doel voor dat geheugen hangt in meerdere stukken aan de muurdus vraagt en gij zult krijgen
Ik denk dat ik mijn computer ga begraven voor de toekomstige mens als ik aan een nieuwe toe ben.
Gaat niet lukken,ReemF schreef op 02 april 2004 @ 16:06:
Linux Redhat 6.0 zou wel een idee zijn, of als je wat meer ervaring hebt met Linux, een Debian of slackware
Voor een beetje linux heb je toch zeker 8MB nodig.
4 MB gaat als je zelf veel van linux af weet (zelf vootfloppies maken met zelfgebakken kernels enzo)
2 MB is mij nog niet gelukt, ik heb wel een kernel erop kunnen laten booten, maar die had geen ondersteuning voor TCP/IP, IDE, Ethernet, swap. Verder had die kernel ook geen filesystem-driver, dus dan wordt het wel heel erg moeilijk om iets zinnigs te kunnen doen
Maar zoals gezegt werkt MINIX wel aardig goed.
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Het is de bedoeling om een soort fotolijstje hiervan te maken, die een slideshow geeft van de foto's die op een nog aan te sluiten hdd komen te staan. Best leuk project.
Dell XPS 13 9343
MINIX-VMD draait X-Windows (gestripte/oude versie, maar toch), dus daarmee kun je wel een eind komen. Hou er wel rekening mee dat oudere VGA kaarten vaak niet verder 256 kleuren komen, en als het geen SVGA is dan kom je niet verder dan 320x200 met 256 of 640x480 met 16 kleuren--unknown-- schreef op 02 april 2004 @ 16:40:
Het is de bedoeling om een soort fotolijstje hiervan te maken, die een slideshow geeft van de foto's die op een nog aan te sluiten hdd komen te staan. Best leuk project.
Verwijderd
Wow wat een gaaf ding!
-offtopic-
Een soort voorloper van de Laptop -> digitale fotolijst MOD
Dos 3.30 gaat nog wel - maar daarbeneden wordt 't lastig.Sierra-NL schreef op 02 april 2004 @ 16:13:
[...]
Geil!! Ik ben eens bezig geweest om ALLE MSDOS versies te verzamelen maar kwam niet erg ver.. Vooral voor versie 3.30 kom je maar bar-weinig tegen..
Wel eens gezocht naar Windows/386 2.11 trouwens?
https://photune.blogspot.com/
Verwijderd
Ik heb zelf wel eens Geos (GeoWorks Ensemble) gedraaid op een XT. Dat is een Windows achtige schil om DOS. Bevat een complete Office suite. Ik kan het me niet zo goed herinneren, maar het zou best wel eens kunnen dat er een Powerpoint achtig programma bij zat.
Volgens mij kun je volstaan met MS-DOS (bijvoorbeeld versie 5). Er zijn vast wel picture viewers te krijgen voor DOS. Ik heb er vroeger ook wel een gehad, maar ik weet niet meer welke.
Komt dat moederbord uit een laptop? Dan kan het wel eens een probleem zijn om geheugen te vinden. Als het gewone SIMMS zijn, dan kun je het geheugen gemakkelijk uitbreiden tot 8 MB.
ik heb denkik nog wel wat simmetjes, mara heb je de ouwe of de nieuwe:
http://www.hardwaregrundlagen.de/images/sipp-to-simm.gif => onderste=oude
http://www.smtofamerica.com/imgs/simm.gif => nieuwe
ik neem aan oude, daarvoor moet ik ff grondig gaan zoeken
EDIT: ik neem aan dat ie niet uit een lappie komt aangezien ik een ISA-videokaartje zie?
[ Voor 13% gewijzigd door ValHallASW op 02-04-2004 18:53 ]
Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed