tv-out naar tv alleen zwart wit

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Om te beginnen ben ik natuurlijk met de FAQ gestart, hiermee kwam ik er niet uit.

mijn opstelling
S-video kabel naar scartblok voor acherin de tv.
(mijn laptop heeft geen composite out, en het is een sis chipset)

Er staat ook een stukje over scart blokken in de FAQ maar deze voorspeld een verspringend beeld en niet z/w problemen.

iemand enig idee waarom de s-video kabel aan een scartblok zwart/wit beeld geeft? en vooral wat ik er aan kan doen.
Het lijkt erop dat ik geen PAL/NTSC kan instellen (kan het nergens vinden in het sis-tool)

ik heb ook nog een s-video naar tulip verloopstukje maar daar krijg ik helemaal geen beeld uit (zal wel het soldeerverhaal zijn).

specs
Een fijutsu siemens laptop met een sis m650 video kaart
Een Sony trinitron tv (waarvan ik geen handleiding heb, maar heel nieuw issie niet

[ Voor 31% gewijzigd door xychix op 02-04-2004 15:53 ]

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Je zat bij de verkeerde faq :)
De grote tv-out FAQ: Zwart Wit

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:49

Haan

dotnetter

Waarschijnlijk dat het signaal dan als ntsc staat ingesteld ipv pal.
Dit moet je gewoon in kunnen stellen, maar je bent vergeten te vertellen wat je specs zijn ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 19:03

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

t lijkt erop dat je tv het s-video signaal niet aan kan, probeer met tv-tool oid eens een composiet signaal te versturen, dit heeft bij mij iig goed gewerkt.
toch is dit een search vraagje en staat ook in de FAQ...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Achterin je TV toevallig een 2e scart-aansluiting zitten? Kan nl best zijn dat je TV via je scart geen S-video ondersteunt...en dan krijg je idd zw/w beeld. DUs als je hem hebt: probeer eens een andere scart...en anders ff zoeken naar de specs van je TV

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dat heb ik ook op mijn Sony TV als ik een AV kanaal kies inplaats van AV-s. Probeer dus eens een ander video kanaal dat wel s-video ondersteund.

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Firestorm schreef op 02 april 2004 @ 15:43:
t lijkt erop dat je tv het s-video signaal niet aan kan, probeer met tv-tool oid eens een composiet signaal te versturen, dit heeft bij mij iig goed gewerkt.
toch is dit een search vraagje en staat ook in de FAQ...
tv tool doet t niet voor sis m650

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 20:03
Ik had laatst ook problemen met mijn tvout icm een oude tv. Nu had ik die hele computer naar beneden verplaatst en aangesloten op een nieuwe phiilips breedbeeld tv. Na een paar klikjes kreeg ik meteen beeld (voor nix een verloop stekkertje gekocht). Het was zo dat die tv boven geen NTCS aankon waar die videokaart dus op stond en die tv beneden kan dat wel aan. NTCS veranderd naar PAL-B, computer boven angesloten en het werkte. Mischien een idee? In de hoop dat je eeen nieuwe computer bij je in de buurt heb :P

Verwijderd

Vaak kun je in je TV menu ergens instellen dat bijv. EXT2 ofzo s-video is ipv gewoon, in je ext menu ergens. Moet je ff uitzoeken, is bij mijn sony iig wel zo.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:08

JvS

Ik heb hem zelf ook

iemand enig idee waarom de s-video kabel aan een scartblok zwart/wit beeld geeft? en vooral wat ik er aan kan doen.
Omdat je TV/scart aansluiting zoals-ie nu ingesteld is geen s-video via die scart ingang aankan. Gebruik dus gewoon composiet > scart of gebruik een scart ingang die wel svideo snapt of stel je TV correct in. Zie bijvoorbeeld ook [search=scart svideo zwart wit]

[ Voor 20% gewijzigd door JvS op 02-04-2004 18:17 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.