Toon posts:

DMA niet aan te krijgen met seagate barracuda 5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg mijn DMA niet aan op mn seagate barracude 5 7200.7 rpm 120 gig hd.

Mn systeem:
MSI KT3 Ultra ARU (MSI 6380E)
Athlon 2400 XP
256 mb geheugen
Win XP pro SP1

Wat ik geprobeerd heb:
- In windows krijg ik de volgende melding als ik de dma aan wil zetten via apparaatbeheer, er staat dan DMA alleen via PIO modus, terwijl bij mijn Dvd brander en speler DMA gewoon aanstaat.
- Andere drivers gedownload voor mn Mobo plankje

Weet iemand hoe dit wel kan lukken? Of ondersteund de HD dit gewoon niet lijkt me niet toch?
Ik heb wel gezocht, maar ik kon hierover niks vinden

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je ook al in de bios gekeken?
Daar is bij een aantal planken ook de DMA in te stellen namelijk.

Verwijderd

kijk es wat er in je bios staat, welke modus je hd draait. pribeer anders es een biosupdate, misschien helpt dat.

edit: hmm toch nog te langzaam...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 15:21 ]

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03 11:38
Hangt ie toevallig aan een kabel samen met een CD-Rom speler? Zo ja, dit vertraagt de boel nogal, Sluit hem eens anders aan.
Zo nee, kijk je bios instellingen eens goed na. Grote kans dat er ergens iets niet goed staat.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

olof schreef op 02 april 2004 @ 15:22:
Hangt ie toevallig aan een kabel samen met een CD-Rom speler? Zo ja, dit vertraagt de boel nogal, Sluit hem eens anders aan.
Zo nee, kijk je bios instellingen eens goed na. Grote kans dat er ergens iets niet goed staat.
dit moet verder geen invloed hebben op de DMA instellingen en met een ATA66 controller of hoger maakt het zelfs geen reet meer uit.
Heb zelf een hdd achter mijn DVD speler hangen omdat mijn Tyan een heel vaag iets heeft (kan niet van cd booten als er 2 cdroms op 1 kabel hangen). Maar het werkt namelijk weer perfect :P

Verwijderd

Topicstarter
nieuwste bios zit erop, ik kan geen dma instellen voor de hd in de bios het vreemde is dat het bij mn dvd fikker en brander gewoon werkt.

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:30
Ik heb zo'n zelfde probleem gehad met een DVD-drive. Van alles geprobeerd om het te veranderen: Nieuwe BIOS-update, nieuwe VIA-drivers, DVD-Drive eruitgehaald, zowel fysiek ontkoppeld als softwarematig, werkte allemaal niet.

Uiteindelijk heb ik het opgelost door in apparaatbeheer de ide-controllers weg te halen. Vervolgens gewoon opnieuw opstarten en het werkt nu prima.

Misschien is het ook een oplossing voor je harde schijf.
Pagina: 1