[XP] Bij domainusers duurt laden van Photoshop erg lang*

Pagina: 1
Acties:

• midde036
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03 17:05
Opstarten Photoshop CS 8.0 duurt ongeveer 5 minuten!
Met een muisklik veranderd het scherm in witte vensters.

Ik heb ook het idee dat alles langzaam is geworden. In de taskmanager zie ik de processor kracht helemaal niet hoog uitslaan (gemiddeld 5%) en de networking nog geen 1%.

Weet iemand wat hier aan de hand is?
Ik gebruik Windows XP in een Windows 2003 netwerk omgeving.

• dokasensai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-03-2025
Het zou makkelijk wezen als je je specs van je pc neer zet

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
SPECS van pc :?

[ Voor 0% gewijzigd door geforce5_guy op 02-04-2004 14:56 . Reden: shit net te laat :) ]

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Het zou goed zijn als we wat meer info kregen. Wat voor hardware heb je? Draait Photoshop lokaal?

Money for nothin' and your chicks for free

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-05 17:29

bonzz.netninja

Niente baffi

scratch disk die vol zit?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Te weinig geheugen? :? Of swapt ie heel erg veel? :?

Controleer je PC op spyware e.d.

En geef volgende keer wat meer specificaties van je systeem...

Tevens is ook je topic verkeerd geplaatst, aangezien dit meer een software probleem is...

[ Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 02-04-2004 15:08 ]

• DannyCLD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09-2021
heeft idd niets met je netwerk te maken denk ik...

virus of spy/ad-ware ?

• midde036
Specs:
Windows 2003 Pro omgeving met Compaq Evo 2,4 GH als clients. 512MB geheugen
Ze hebben allemaal dezelfde kloon met daarop Windows XP Pro en nog meer lokale software als Photoshop CS. Ook bevinden zich in deze kloon de nieuwste drivers en updates van alle software en windows XP.

Instellingen van Photoshop zijn goed. Scratch disk verwijst eerst naar D, dan naar C.

Ook al gecontroleerd op Spyware. Geen aangevonden.

Als ik als lokale administrator inlog, gaat het wel snel. De gebruikers hebben deze problemen. Ze hebben wel voldoende rechten.

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-03 23:01
beetje topictitel mag trouwens ook wel :P

Verwijderd

keertje defragmenteren een optie? HD leegmaken? virusscan? wat heb je zelf al geprobeerd te doen? En hoe groot is je geheugenbelasting?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 15:27 ]

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-03 15:49

Bzzje

Negeren is vooruitzien

midde036 schreef op 02 april 2004 @ 15:20:
Als ik als lokale administrator inlog, gaat het wel snel. De gebruikers hebben deze problemen. Ze hebben wel voldoende rechten.
het lijkt dan toch een rechtenprobleem.
hebben ze wel genoeg schijfruimte die ze mogen gebruiken als scratchdisk?

Negeren is vooruitzien

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-05 10:58
Dus het heeft duidelijk met de gebruikers te maken. Dat had je niet in je startpost gezet!

Misschien komt het doordat de gebruikers bepaalde registersleutels missen oid?

Edit:
Hoe zit het met de profielen van de gebruikers? Staan die toevallig op het netwerk? En schrijft dat programma bij het opstarten niet toevallig wat data weg naar het profiel? Als dat veel data is zal het opstarten ook lang duren. Dat verklaard ook waarom je als local administrator hier geen last van heb.

[ Voor 50% gewijzigd door Racemol op 02-04-2004 15:36 ]

• midde036
Ik denk ook dat er iets in het register niet goed staat. Maar wat?
Alsof er iets verwijst naar onze tweede server in Hongarije...

(Even voor de duidelijkheid. We hebben dus een tweede vestiging in Hongarije. Daar bevindt zich een zelfde situatie als hier. De server daar synchroniseert de data naar hier en andersom.)

• midde036
Edit:
Hoe zit het met de profielen van de gebruikers? Staan die toevallig op het netwerk? En schrijft dat programma bij het opstarten niet toevallig wat data weg naar het profiel? Als dat veel data is zal het opstarten ook lang duren. Dat verklaard ook waarom je als local administrator hier geen last van heb.[/quote]

De profielen van de gebruikers staan idd op de server. Maar deze zijn zo klein gehouden, dat het in het uitloggen super snel gaat nu.
De "aplication data" bevindt zich ook op de server. Dit zorgt ervoor dat de Adobe instellingen niet worden meegenomen tijdens in- en uitloggen.

Als bij het opstarten van Photoshop er enkele instellingen worden opgeslagen op de server, is dat nog geen ramp. Het zal iets langer duren als lokaal.

Maar ik vermoed dat hij iets wil schrijven op de server in Hongarije. Daarom duurt het opstarten van Photoshop dan ook 5 minuten.
Maar wat? En waar?

• pt0x
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

-Heb je ook geen tegestrijdige policies aanstaan?
-vage virusscan via het netwerk (mcafee EPO service ofzo) wat nogal agressief inhakt op je resources en buggy is.
-Staat je scratch disk ook local of via een network share (dan weet je de oplossing)-of schrijft de client tijdens het starten van de aplicatie mischien wat weg in het profiel van de gebruiker (welke op de server staat neem ik aan)
-Roaming of vaste profiles
-Is dit al vanaf dat je de image hebt gedraaid? zonee wat is er in de tussentijd veranderd?

je had in je topic titel en je startpost wat duidelijker kunnen zijn maar dat terzake

beetje laat :)

Ik neem aan dat hij wegschrijft in je application data op de NL server als je dat in hebt gesteld, check dit anders even na, als je via VPN met die server in het buitenland in contact staat moet dit helemaal zo te doen zijn. hier heb je trouwens wel gelijk een mogelijkheid tot oplossen van het probleem.
als jij zegt dat je application data op de server staat, en dat het dan langzaam gaat. Maar local daarintegen niet, dan denk ik dat het toch daarmee te maken kan hebben. kan je niet proberen de application data bij een client local te zetten en het dan opnieuw te proberen? ik denk dat je op die manier het probleem op kan lossen. Eventueel maak je ff een nieuwe user aan en copy je gewoon het profiel van een andere, heb je een goeie "testlogin"

[ Voor 42% gewijzigd door pt0x op 02-04-2004 16:03 ]

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-03 15:49

Bzzje

Negeren is vooruitzien

staat hongarije niet stiekem als scratchdisk ingesteld?

Negeren is vooruitzien

Verwijderd

Titeledit + move naar Windows Operated Systems

En even het verzoek aan midde036 om duidelijk te zijn. Edit gaarne je startpost even met wat extra informatie, zoals je die later ook gegeven hebt :)
Pagina: 1