Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:54

ikker

No Risk No Pain No Fun!!!

Topicstarter
In december vorig jaar heb ik een asus mypal620 BT gekocht en was daar helemaal super tevreden over. Helaas was er iemand die vond dat hij meer belang had bij deze pda en heeft hem dus gejat.

Nu sta ik op het punt het geld terug te krijgen van de verzekering en kan dus een nieuwe PDA gaan halen. Nu moet ik zeggen dat ik dus de 716 ook wel geil vind om te zien.

specs
- Intel Latest PXA255 400MHz CPU
- Microsoft Windows Mobile™ 2003
- ROM 64MB Flash ROM
- RAM 64MB SDRAM
( 55 MB user accessible SDRAM for Western languages; 53 MB user accessible SDRAM for Eastern languages.)
- 3.5 inch, 240 x 320 pixels Transflective TFT LCD, 65,536 colors
- Card Slot Dual Slot
- CompactFlash Type II Card Slot (3.3V)
- SD Card Slot
- Infrared FIR 4Mbps Max/SIR: 115.2kbps Max
- Communication WLAN 802.11b / Bluetooth
- Power 1500 mAh Lithium Ion Removable Battery
(3000 mAh Lithium Ion Removable Battery Optional)
- Battery Life up to 19-hour battery life /Typical *
- Audio One 3.5 mm Stereo - Earphone Jack
- Built-in Microphone
- Built-in Speaker
- Full Duplex Record and Playback
- Size 135 x 78 x 17.6 mm /Typical
- Approximate Weight 197g /Typical

pics
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/pda/a716/images/dual.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/pda/a716/images/bluetooth.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/pda/a716/images/wifi.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/pda/a716/images/exten_battery.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pocketmatrix.com/news/a716promo3_small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pocketmatrix.com/news/a716promo_small.jpg

Anyway. Lekker geil ding dus de moeite wel waart. Het enige waar ik mee zit is die antennen voor het wireless lan. Is er iemand die weet of die antenne te verwijderen is? Ik bedoel kan je hem er afdraaien als je de antenne toch niet gebruikt en hem erop draaien op de momenten dat je hem wel gebruiken wilt?

Verder zijn alle meningen en reacties natuurlijk ook van harte welkom.

[ Voor 4% gewijzigd door ikker op 02-04-2004 14:10 ]

Mijn netwerkje

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 22:26

Mooody

elmoody

ff heel kort:
als je niet persé wireless lan nodig hebt (internetten op een PocketPC is de moeite niet waard - op een Palm is het al wat beter), zou ik gewoon weer een A620BT nemen

die is kleiner en lichter, een stuk goedkoper en is net zo snel.....

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 15:06
volgende maand komt de 730 met een vga beeldscherm , een 520mhz procesor
Display: 3.7 inch VGA TFT LCD
Memory: 64MB Flash ROM 128/64MB SDRAM
Expansion: CompactFlash and SecureDigital (SDIO)
Processor: Asus specifically told me they had “no comment” on this
Operating System: Windows Mobile 2003 with “Ozone” update to support VGA switch and landscape mode.
Wireless: Wi-Fi 802.11b, Bluetooth, IrDA with remote control support for CE
Camera: 1.3MP CMOS camera, with flash, with video recording ability (up to 8 minutes of video supported)
Size: 73 mm x 113 mm x 16.8 mm
Weight: Less than 190g
http://www.bargainpda.com/default.asp?newsID=1958
Afbeeldingslocatie: http://www.bargainpda.com/assets/2665.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.bargainpda.com/assets/2660.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.bargainpda.com/assets/2664.gif

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zwaar gejatte design maar ziet er veel beter uit idd.

Verwijderd

Gianni Rombios schreef op 02 april 2004 @ 17:16:
Zwaar gejatte design maar ziet er veel beter uit idd.
Idd lekker orgineel :P

• ikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:54

ikker

No Risk No Pain No Fun!!!

Topicstarter
Mooooody schreef op 02 april 2004 @ 14:27:
ff heel kort:
als je niet persé wireless lan nodig hebt (internetten op een PocketPC is de moeite niet waard - op een Palm is het al wat beter), zou ik gewoon weer een A620BT nemen

die is kleiner en lichter, een stuk goedkoper en is net zo snel.....
Het is niet te zeggen dat je wifi nooit nodig hebt. Maar meestal zal ik het niet gebruiken. Kan je in dat geval die antenne er af draaien?

En ik moet zeggen dat ik die 716 mooier vind qua design dan de 730. Hoewel de 730 natuurlijk wel wat aantrekkelijkere specs heeft. Is er ook bekend wat die moet gaan kosten?

[ Voor 16% gewijzigd door ikker op 05-04-2004 08:16 ]

Mijn netwerkje

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:14

MaDLiVe

.-Observer-.

ikker schreef op 05 april 2004 @ 08:15:
[...]

Het is niet te zeggen dat je wifi nooit nodig hebt. Maar meestal zal ik het niet gebruiken. Kan je in dat geval die antenne er af draaien?

En ik moet zeggen dat ik die 716 mooier vind qua design dan de 730. Hoewel de 730 natuurlijk wel wat aantrekkelijkere specs heeft. Is er ook bekend wat die moet gaan kosten?
Iets goedkoper dan de toshiba e800 denk ik zo.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

ikker schreef op 05 april 2004 @ 08:15 Is er ook bekend wat die moet gaan kosten?
The ASUS MyPal 730 will be released at the $599

beetje duur denk dat ik voor de 716 ga

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik heb mijn tungsten T|3 alweer gezien dus die is de verkoop in gegaan. Ik heb nu een serieus oogje op de asus A730. Een stoere PDA metr een hoge resolutie + wifi en BT. Beide erg handig. Ook is hij een stuk kleiner dan de e800 wat een enorm log ding is.

Afbeeldingslocatie: http://msmobiles.com/archives/2004.3.20_224233/asus.jpg

Ik ben alleen benieuwd naar de operating time op 1 charge (korter dan de e800).

Hier nog wat pics:

Afbeeldingslocatie: http://www.infosync.no/news/2004/03/21/gfx/asus_mypal_a730_01.jpg
De resolutie is sweeeet :D
In a package considerably smaller than Toshiba's Pocket PC e805, which may very well be the A730's closest competitor, ASUS has managed to include a next-generation Intel XScale processor running at a whopping 520 MHz, 128 MB of RAM, dual CompactFlash Type II expansion slots and an SDIO capable SD/MMC Card expansion slot.

Intel Next Generation CPU
Memory: 64 MB Flash ROM, RAM 128/64 MB SDRAM
Display: 3.7 inch VGA TFT LCD
CF Slot: Compact Flash II, Type II
SD: SD-IO
wireless: Wi-Fi and Bluetooth built-in (but the guy at stand at CeBIT said that a version with Bluetooth-only will be released first, and only after that, after some time, a version with both Bluetooth and Wi-Fi will be released)
IrDa (infrared): SIR, Remote Control Support for CE
Camera: 1.3 M Pixel CMOS Camera
Battery: Main 1150 mAH / Large 1800 mAH Removable
Size: 73x113x16.8 mm, +/- 0.3 mm
Weight: Less than 190 g
Accessory: Cradle, Larger Battery Pack, AC Adaptor, USB Cable
De cam is ook erg leuk speelgoed vooral die 1.3MP. Ik vraag me alleen af wat de larger batterypack precies inhoudt. (krijg je er een extra batterij bij in de vorm van een onslide thingie?).

Nu nog afwachten wat de nieuwe palmOne Pda's gaan brengen. Tegen die tijd zal ik even een beslissing nemen op basis van specs. Ik kan met beide OS'en prima overweg. Ik zou vanwege de resolutie (320x240 tov 640x480) zeker voor de 730 gaan.

[ Voor 66% gewijzigd door MaDLiVe op 10-04-2004 17:24 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Zeer vet dingetje, als ik nu nog ergens een kaartje vandaan kan toveren zodat ik er ook mee kan bellen, dan wordt dit mijn nieuwe pda. Echt alles wat ik wens. Damn!

Edit: Hrm zie dat zo'n GSM/GPRS kaartje veel te fucking duur is. 200 euro, dat ga ik niet meer uitgeven als ik al zo'n duur apparaatje koop.

[ Voor 31% gewijzigd door REDFISH op 17-04-2004 21:40 ]

Verwijderd

Begrijp ik het nu goed? Je koopt dus bij die A730 een 'kaartje' erbij en dan kun je ermee bellen? Hoe werkt dat precies?

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 14:33:
Begrijp ik het nu goed? Je koopt dus bij die A730 een 'kaartje' erbij en dan kun je ermee bellen? Hoe werkt dat precies?
Volgens mij is het gewoon een gprs/gsm module.

Verwijderd

En daar moet je dan een sim-kaart in steken? (of ben ik nu helemaal achterlijk?)

• reinhrst
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 00:58:
En daar moet je dan een sim-kaart in steken? (of ben ik nu helemaal achterlijk?)
Jep (die sim kaart dan)

Volgens mij is het een beetje hetzelfde idee als de vodafone PCMIA kaart (maar dan zonder WLan en UMTS).

Bellen zal denk ik niet gaan, alleen data

[ Voor 7% gewijzigd door reinhrst op 21-04-2004 01:10 ]

Claude

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Zijn er al advies prijzen voor de A730 gevonden? Ik zag ergens al 599 staan. Hetgeen gezien de specs erg, erg netjes is.

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-11 10:19
reinhrst schreef op 21 april 2004 @ 01:09:
[...]

Jep (die sim kaart dan)

Volgens mij is het een beetje hetzelfde idee als de vodafone PCMIA kaart (maar dan zonder WLan en UMTS).

Bellen zal denk ik niet gaan, alleen data
bellen gaat prima :)

Heb hier zo'n kaartje liggen maar heb voice nog niet geprobeerd :]

• REDFISH

REDFISH

Ja je steekt gewoon een simkaart in dat Compact flash kaartje. Nadeel vind ik alleen een beetje dat zo'n kaartje uitsteekt. En sowieso is 200 euro echt wel veel geld als je dan ook al 600 uitgeeft voor de pda.

Verwijderd

Past een dergelijke uitbreidingskaart in elke PDA met een CF-slot of moet de PDA nog het een en ander aan boord hebben?

• reinhrst
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 17:59:
Past een dergelijke uitbreidingskaart in elke PDA met een CF-slot of moet de PDA nog het een en ander aan boord hebben?
Volgens mij zijn sommige (oudere) CF slots alleen geschikt voor geheugenkaartjes en niet voor IO kaartjes.

Overigens lijkt het er op (op de software upgrades pagina) dat er alleen drivers voor pocketPC meegeleverd worden.

(overigens staat de audiovox in pricewatch nog op 249 euro ipv 200)

[ Voor 10% gewijzigd door reinhrst op 21-04-2004 22:32 ]

Claude

• MVC

MVC

Dag mensen, ik heb vandaag de A716 besteld en nu vraag ik me af bestaat er voor de Asus Mypal A716 een Uitklapbaar portable Toetsenbord ? hier kun je ze namelijk wel voor de Asus Mypal 620 bestellen.

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-11 08:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Die a716 ziet er zeker goed uit. Maar wat ik me afvraag: Weet iemand een (cf) uitbreiding zodat je ook met het ding kan bellen?
Ik kon het zo niet vinden.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-08 11:14
ik wil nu ook binnenkort een leuke pda kopen en mijn oog viel op deze (Asus716) met als redenen:
ik wil sowieso wifi
ik wil graag een cf slot hebben ivm digicam.
films kijken
mp3 luisteren
internetten mbv wifi
mailen

maar nu vroeg ik me af of ik met dit ding ook CF type 1 kaartjes kan lezen. want mijn canon s50 snoept die duz en ik wil dan wel, als ik dan al ga voor een CF slot, wel zeker weten dat het werkt.

als alternatief had ik op het oog de Ipaq 4150 ( maar deze heeft dus alleen SD :( )
en de dell Axim X5 ( wel CF maar scoort slecht in preformance )

kan iemand mij doorslaggevende info verstrekken ?

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Verwijderd

Opzich is de asus a716 niet echt een enorme vooruitgang op de asus a620 BT , helaas is de prijs wel zeer verschillend ....

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
nhimf schreef op 28 april 2004 @ 17:05:
Die a716 ziet er zeker goed uit. Maar wat ik me afvraag: Weet iemand een (cf) uitbreiding zodat je ook met het ding kan bellen?
Ik kon het zo niet vinden.
Zijn er wel GSM/GPRS cards maar kosten 200 Euro :-(

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:44
Een maandje later
Is er al iemand die ervaring heeft met deze pda?
Zit nog te twijfelen welke ik zal aanschaffen.

debeerzietzevliegen.nl

Verwijderd

Weet iemand in hoeverre de SD uitsteekt op de a716?, mocht ik hem willen gebruiken in combinatie met een CF GPS moduultje? past dit wel? zit die sd kaar niet in de weg, of past het pcies..?

Gr Eraz.

• debeer
Op foto's te zien steekt iig minder ver uit als een mmc.
mmc zijn ook groter kwa formaat.

debeerzietzevliegen.nl

• raymonvdm
IK weet het ook nog niet zeker, inmiddels kost hij nog "maar" 499 inclusief de 716 navigatie kit.

Maar nog steeds 499 * 2.20 => 1097 gulden.

• debeer
Das waar, voor mij blijft het een hebbedingetje (gadget dus :) )
Ik wil voor de pda zelf maximaal 500€ uitgeven.
Heb ook nog even naar de dell x3I en x5 gekeken maar vind de asus toch betere specs hebben.

Iemand nog een ander idee?

debeerzietzevliegen.nl

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-11 20:02
debeer schreef op 20 mei 2004 @ 12:58:
Das waar, voor mij blijft het een hebbedingetje (gadget dus :) )
Ik wil voor de pda zelf maximaal 500€ uitgeven.
Heb ook nog even naar de dell x3I en x5 gekeken maar vind de asus toch betere specs hebben.

Iemand nog een ander idee?
Iets van PalmOne, tenzij je pc pocketpc wilt.
De Zire 72 van palm is echt een multimedia pda, je mist wel wifi, maar je hebt er nog wel bluetooth opzitten :)

Kwa processor gebruikt de zire 72, een nieuwere intel xscale 270. Die op 312 Mhz loopt en een heel stuk zuiniger is, dan zijn voorgangers. En daarbij heb je ook minder Mhz-en nodig omdat het OS veel efficienter is :) Ook heb je er nog een 1,2 MP camera inzitten (zonder flits) waar je toch redelijk leuke foto's kan maken of filmjes mee kan opnemen.

Het scherm is mooi en helder, ik heb gewoon nog nooit zo'n mooi scherm gezien voor een pda. En de looks van de palmOne zijn uiteraard veel mooier dan van die pocketpc's type's. Ook de prijs is aantrekkelijk, want die is maar 289 euro.

[ Voor 21% gewijzigd door RonaldMade op 20-05-2004 13:19 ]

• debeer
Ook leuke specs, maar wifi moet er wel opzitten.
Thuis heb ik ook een draadloos netwerk, is toch leuk als je met je pda ff je mail kan ophalen enzo.

debeerzietzevliegen.nl

• RonaldMade
debeer schreef op 20 mei 2004 @ 13:32:
Ook leuke specs, maar wifi moet er wel opzitten.
Thuis heb ik ook een draadloos netwerk, is toch leuk als je met je pda ff je mail kan ophalen enzo.
mja het is dat je al een draadloos netwerk hebt. Maar je zou ook gewoon ff een bluetooth dongle / accespoint kunnen nemen en daarmee ook een draadloos netwerk opzetten, zo zou je ook met de palm je mail kunnen ophalen en internetten.

De meerwaarde in wifi op de palm is wel leuk omdat het sneller gaat, maar die snelheid die wifi ondersteund kunnen de kleine pocketpc's ook niet aan :)

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

RonaldMade schreef op 20 mei 2004 @ 13:44:
[...]

mja het is dat je al een draadloos netwerk hebt. Maar je zou ook gewoon ff een bluetooth dongle / accespoint kunnen nemen en daarmee ook een draadloos netwerk opzetten, zo zou je ook met de palm je mail kunnen ophalen en internetten.

De meerwaarde in wifi op de palm is wel leuk omdat het sneller gaat, maar die snelheid die wifi ondersteund kunnen de kleine pocketpc's ook niet aan :)
Dan snap je het grootste voordeel van wifi niet ;) Afstand is het magische woord. Class 1 bt reikt wel 100meter maar is ontzettend traag! Bovendien zijn alle pda's met class 2 uitgerust. Ideaal voor communicatie tussen een gprs mobiele telefoon en de pda. De snelheid van wifi, daar kunnen pda's al dankbaar gebruik van maken hoor. Muziek streamen bestanden overzetten. Het gaat met wifi stukken beter.

• RonaldMade
MaDLiVe schreef op 20 mei 2004 @ 14:57:
[...]

Dan snap je het grootste voordeel van wifi niet ;) Afstand is het magische woord. Class 1 bt reikt wel 100meter maar is ontzettend traag! Bovendien zijn alle pda's met class 2 uitgerust. Ideaal voor communicatie tussen een gprs mobiele telefoon en de pda. De snelheid van wifi, daar kunnen pda's al dankbaar gebruik van maken hoor. Muziek streamen bestanden overzetten. Het gaat met wifi stukken beter.
Mja het is maar hoe ver je er mee weg wilt, ik vind het al prima als ik 10 meter weg zit ofzo in de tuin :) Muziek ermee streamen kan je met 512 Kbit ook al in een hele hoge kwaliteit (in 10 meter omgeving) En verder is het nog altijd hopen of er nog mooie Wifi SD-kaartjes uitkomen :P (als ze al niet uitzijn).

Als je perse wifi wilt zou een palmone Tungsten|C ook wel leuk zijn. iig zijn er zat voordelen met palm os, die pocketpc niet heeft.

• debeer
En wat zijn de grootste voordelen dan?

debeerzietzevliegen.nl

• RonaldMade
debeer schreef op 20 mei 2004 @ 15:41:
En wat zijn de grootste voordelen dan?
1. Efficient, palmos is veel sneller en gaat beter om met zijn resource's dan welke pda met windows mobile 2003 erop.
2. Simpel, in een oogopslag kan je alles bedienen wat je wilt.
3. Tekstverwerken, documents to go voor de palm is veel beter dan MS zijn mobiele office variant op het moment, waar office de opmaak vernageld, behoudt document to go die.
4. Multimedia, bij de nieuwere palmone's krijg je er RealOne bij (ja dat is bah) maar er zijn ook andere software apps te verkrijgen zoals: PTunes, dat fijn en goed werkt. Ik heb geen idee hoe die van de pocketpc's werkt.. maar lijkt me even goed.

Verder gaan ze wel tegen elkaar op, maar de simpelheid en snelheid is de kracht van de palm.

• debeer
RonaldMade schreef op 20 mei 2004 @ 16:01:
[...]

1. Efficient, palmos is veel sneller en gaat beter om met zijn resource's dan welke pda met windows mobile 2003 erop.
2. Simpel, in een oogopslag kan je alles bedienen wat je wilt.
3. Tekstverwerken, documents to go voor de palm is veel beter dan MS zijn mobiele office variant op het moment, waar office de opmaak vernageld, behoudt document to go die.
4. Multimedia, bij de nieuwere palmone's krijg je er RealOne bij (ja dat is bah) maar er zijn ook andere software apps te verkrijgen zoals: PTunes, dat fijn en goed werkt. Ik heb geen idee hoe die van de pocketpc's werkt.. maar lijkt me even goed.

Verder gaan ze wel tegen elkaar op, maar de simpelheid en snelheid is de kracht van de palm.
Bedankt voor de info, ik wil er geen palm v windows van maken maar ehh.

1. Als ik alle software die ik wil gebruiken goed draait (en daar ga ik ff vanuit natuurlijk :) ) resources, tja als ie het goed doet vind ik het best.
2 ik ben windows 95, 98, nt en xp gewend, dus die (on)overzichtelijkheid is geen probleem.
3. denk niet dat ik em ga gebruiken voor textverwerken (weet eigenlijk nog niet waarvoor wel allemaal :) )
4. ik heb al een boel programma's gezien die net zo goed al dan niet beter met multimedia om kunnen gaan, hou zoizo niet van realone.

debeerzietzevliegen.nl

• debeer
schop

Is er niemand die deze pda heeft en mij kan vertellen wat zijn/haar bevindingen zijn?
Als dat het geval is moet ik mischien toch maar naar een ander merk kijken :)

debeerzietzevliegen.nl

• MVC

MVC

debeer schreef op 21 mei 2004 @ 20:11:
schop

Is er niemand die deze pda heeft en mij kan vertellen wat zijn/haar bevindingen zijn?
Als dat het geval is moet ik mischien toch maar naar een ander merk kijken :)
Ik heb hem nu een week vind het een geweldig ding ! lekker snel, goed geluid

http://mvc.savagetiger.org/M5110004.JPG

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 21:08 ]

Verwijderd

Zo eindelijk mijn 716 binnen! in combinatie gekocht met die GPS kit..

WOW wat werkt ie lekker, en ja Type 1 CF kaartjes werken, heb er nu mijn 512mb CFT1 in zitten, werkt perfect..

Als SD gebruik ik een 128mb MMC ipv SD en werkt ook perfect..

Heb er net even TomTom op geinstalleerd en alles werkt prachtig!

Ook even geinternet en wat streams geluisterd met Winamp for PPC,

Echt een super geluid!, vooral met hoofdtelefoon erg goed geluid..

• debeer
Kun je met de 716 ook je beeld 90c roteren?
Heb het nergens kunnen lezen.

[ Voor 27% gewijzigd door debeer op 27-05-2004 16:33 ]

debeerzietzevliegen.nl

• debeer
schopje, ik weet et toppic is bijna dood.

debeerzietzevliegen.nl

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-11 18:14
[onzinnige post-mode]

Ik heb er net ook een apart laten zetten, ik haal hem direct nadat ik klaar ben met mijn werk op.

Zodra ik wat ervaring heb opgedaan met het apparaat verander ik deze post in iets zinnigs.

Ik heb ook die GPS set gekocht, de TomTom software kan ik er bij krijgen van een kennis, dat scheelt weer een hoop geld.

[/onzinnige post-mode]

• debeer
En, al wat ervaring opgedaan?
Denk dat ik toch maar ff wacht op de A730 :)

[ Voor 45% gewijzigd door debeer op 31-05-2004 13:42 ]

debeerzietzevliegen.nl

• AnotherFruitcake
Ik heb idd de eerste ervaringen opgedaan en die vallen absoluut niet tegen.

Ik heb geen vergelijkingsmateriaal omdat ik nooit een pda heb gehad en ik er totnogtoe ook geen ervaring mee had, maar het apparaatje werkt feilloos.

DivX-jes omgezet naar 150 MB files speelt hij netjes af, ik heb er een erg mooi muziekspelertje opstaan (pocketmusic) en heb er ook al vele progsels en spelletjes op gespeeld (zelfs een complete flight simulator met erg aangename graphics). Ik heb gespeeld met een excelletje van Euro 2004 en krijg binnenkort TomTom-software.

ik breng mijn tijd op het toilet dan ook met plezier door! ;)

• debeer
En internetten op zo'n ding, werkt dat een beetje?

debeerzietzevliegen.nl

• AnotherFruitcake
Dat ga ik testen zodra ik op mijn werk ben.

Nu even een weekje verlof ivm de geboorte van mijn 2e zoon, dus het wordt volgende week!

• debeer
Gefeliciteerd :)

debeerzietzevliegen.nl

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

debeer, overweeg ook de Dell Axim X30 met 624Mhz,
wifi/bt heeft die ook. en je kan het beeld ook 90 graden roteren.
Ook zit er een nieuwere OS op (2003 second edition)
en hij is aantrekkelijk(ker) geprijst.

ik zat ook te twijfelen tussen de asus en de dell, maar uiteindelijk toch voor de dell gekozen (het design van de dell vond ik mooier :P)

• AnotherFruitcake
Heb je ook aan support ed gedacht? Hier staat Dell (van horen zeggen, ik heb geen ervaring met Dell) niet geweldig bekend om.

Ik heb de Dell ook in gedachten gehad, het is een prachtig apparaat met zeer goede specificaties, voor een uiterst aantrekkelijke prijs.

Ik hou er persoonlijk alleen niet van om vooruit te betalen en dat (icm met evt support) heeft mij er toe gezet om voor de Asus te kiezen (ik heb om eerlijk te zijn ook de HP 4150 in overweging genomen, maar icm een GPS-set werd die mij toch te duur tov de Asus).

• debeer
Julie maken het me er niet makkelijker op :) (twijfel twijfel)
Ik zal die dell nog es bekijken.

Ik vind de batterij van de dell wel snel leeg gaan, die van de asus A716 is een stuk krachtiger. Het enige wat ik bij de A716 mis is de windows se versie.

[ Voor 68% gewijzigd door debeer op 02-06-2004 20:05 ]

debeerzietzevliegen.nl

• AnotherFruitcake
En de Asus is nog uit te breiden met een 3000 mAh batterij die bij Salland slechts 45 euro kost. Hierop houdt het ding het minimaal 24 uur uit, denk ik (er staat bij dat het 38 uur is, maar dat is allemaal theoretisch).

• debeer
Als iedereen hier nou even post, koop ik een asus A716 :)

http://www.pocketmatrix.c...s=0&postorder=asc&start=0

debeerzietzevliegen.nl

• Remco2001
  • Nu online

Remco2001

Ehm, ok...

Ik zit gigantisch te twijfelen. Te twijfelen tussen de Asus A716 en de Ipaq 4150.

Asus A716 voordelen:

SD én CF slot.
Design.
Iets meer intern geheugen

Nadelen:

Vrij groot in verhouding met de Ipaq

Ipaq 4150 voordelen:

Compact en licht.
Design.

Nadelen:

Geen CF

Allebei kosten ze ongeveer €400 (Ipaq is ietsjes duurder dan de Asus, maar nagenoeg geen verschil daarin)

Ofwel, een klein beetje HELP! Ik kom er gewoon niet uit O-)

• debeer
hehe, denk dat ik toch maar voor de asus ga, de 730 komt pas in augustus.

Asus A716 voordelen:

SD én CF slot.
Design.
betere accu
goedkoper (370 euro in pricewatch)

Nadelen:

Vrij groot in verhouding met de Ipaq (vind ik niet zo erg)

Ipaq 4150 voordelen:

Compact en licht.
Design.

Nadelen:

Geen CF
minder goeie accu
ben niet zo dol op HP :)

[ Voor 96% gewijzigd door debeer op 08-06-2004 10:29 ]

debeerzietzevliegen.nl

• Remco2001
  • Nu online

Remco2001

Ehm, ok...

debeer schreef op 07 juni 2004 @ 22:40:
hehe, denk dat ik toch maar voor de asus ga, de 730 komt pas in augustus.

Asus A716 voordelen:

SD én CF slot.
Design.
betere accu

Nadelen:

Vrij groot in verhouding met de Ipaq (vind ik niet zo erg)

Ipaq 4150 voordelen:

Compact en licht.
Design.

Nadelen:

Geen CF
minder goeie accu
ben niet zo dol op HP :)
De accu is minder? Zag wel dat de asus iets van 13(?) uur deed met een accu en dat er accu's zijn die tot 24 uur gaan? Maar ik wist niet precies hoe lang die het van HP vol hield. Maar goed, nu weet ik dat dus. Toch een goede motivatie. En idd, de ipaq kan je ook niet in je broekzak duwen (zit tenslotte ook al sleutels en de andere kant een telefoontje (Samsung s300 (voor de degenen die het persee willen weten B) ))

• debeer
En, al besloten wat het gaat worden? (ik niet iig)
Als ik nog lang wacht kan ik de a730 kopen :p

debeerzietzevliegen.nl

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

je neemt wel je tijd voor je beslissing
bij mij nam het 1 dag in beslag. ik wilde een ipod mini (mn tante kwam gisteren uit amerika hier op vakantie) maar dat ding hebben ze ook daar niet op voorraad in de winkels, duss toen d8 ik, wat kan ik anders voor onnodige gadget halen. en toen opeens: EEN PDA!.
ik wist er nix vanaf, (nog steeds niet trouwens) en dag later had ik hem besteld :)

• debeer
Tja kan er niks aan doen :) ik wil altijd alle voor en nadelen van electronica weten voordat ik besluit iets te kopen.
Maareh, die 730 met wifi komt in augustus/september pas op de markt dus heb ik (bijna) besloten om de A716 aan te schaffen.

De voordelen t.o.v. andere pda's vind IK het design,duur van de accu icm de prijs doorslaggevend.

debeerzietzevliegen.nl

Verwijderd

Wat mij betreft ... ik wacht nog ff rustig de a730 af. Samen met de ook nog uit te komen Nokia 7610 lijkt me dat wel een leuke combo.

Verwijderd

Ik heb net de a716 gekocht en ben verbaast hoelang de batterij meegaat.

Alles draait ie prima af mp3'tjes en omgezette video'tjes. Blijf ook nog steeds verbaast hoeveel mensen hun draadloze netwerken open hebben staan in Amsterdam.

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:57

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

debeer schreef op 09 juni 2004 @ 22:56:
Tja kan er niks aan doen :) ik wil altijd alle voor en nadelen van electronica weten voordat ik besluit iets te kopen.
Maareh, die 730 met wifi komt in augustus/september pas op de markt dus heb ik (bijna) besloten om de A716 aan te schaffen.

De voordelen t.o.v. andere pda's vind IK het design,duur van de accu icm de prijs doorslaggevend.
Een voorzichtig schopje :)
Ik ben benieuwd of jij je keuze al gemaakt hebt.
Ik zit ook erg te twijfelen tussen de A716, iPAQ 4150, iPAQ 4350 of toch de A730.
Ze hebben allemaal zo hun voor- en nadelen.
De Asus heeft als voordeel de prijs en een cf-slot.
De iPAQ heeft weer als voordeel dat het design weer wat mooier is en wat kleiner van formaat. De iPAQ 4350 heeft weer het voordeel dat die een toetsenbord heeft. Ik vind het erg moeilijk.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• REDFISH

REDFISH

Ik wacht sowieso met het kopen van een nieuwe pda. Hetgeen ik het ALLER belangrijkste vind is de 640x480 resolutie, en die dingen komen net pas uit. HP komt binnenkort in juli ook uit met de release van 640x480 dingetjes, dus daar wacht ik sowieso op. De rest van de features is ook wel leuk, maar ik denk dat in het dagelijks gebruik die 640x480 toch het meeste uitmaakt.

• Schizoveen
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2021
Ik ga voor de a730,

de resolutie naar 640x480 zal een groot verschil uitmaken, en van asus is mij bekend dat het erg zuinig overweg gaat met de electriciteit, wat nou ook niet echt onbelangrijk is. de ingebouwde camera in de pda is een leuk extraatje, en de a730 word ook niet lomp groot. de design is op zo'n niveau dat het niet storend is, mooi hoeft het niet te zijn, want ik ga niet dat ding lopen patseren.

• Remco2001
  • Nu online

Remco2001

Ehm, ok...

Even melding: Ik ben dus voor de Asus A716 gegaan. En ik moét zeggen, het werkt allemaal prima. Internet, Games, Beheer, etc... Aanrader (Routenavigatie komt in de toekomst wel)

• debeer
Ik moet zoiezo nog een maand op mn centen wachten :(
Dus voor mij word het de A730 :)

debeerzietzevliegen.nl

• Zondagskindje

Zondagskindje

Ik heb inmiddels ook een pda gekocht, het is geen Asus geworden maar een HP iPAQ 4350.
Het werkt allemaal geweldig al moet ik er bij zeggen dat ik nog in de ontdekkingsfase zit.
Eigenlijk had ik moeten wachten op een pda met 640x480. Maar ja, ik ben een ongeduldig tiepje: als ik besloten heb iets aan te schaffen dan moet het gelijk gebeuren en niet na een aantal maanden.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Zondagskindje schreef op 02 juli 2004 @ 17:34:
Ik heb inmiddels ook een pda gekocht, het is geen Asus geworden maar een HP iPAQ 4350.
Het werkt allemaal geweldig al moet ik er bij zeggen dat ik nog in de ontdekkingsfase zit.
Eigenlijk had ik moeten wachten op een pda met 640x480. Maar ja, ik ben een ongeduldig tiepje: als ik besloten heb iets aan te schaffen dan moet het gelijk gebeuren en niet na een aantal maanden.
hallo pokeran #2 :)

als je zo gaat denken van: ik wacht wel op dat en dat. Kan je altijd blijven wachten, de technologie gaat altijd wel vooruit he :)

• Zondagskindje

Zondagskindje

pokeran schreef op 02 juli 2004 @ 20:26:
[...]

hallo pokeran #2 :)

als je zo gaat denken van: ik wacht wel op dat en dat. Kan je altijd blijven wachten, de technologie gaat altijd wel vooruit he :)
Precies, de technologie gaat wel door en helaas de prijzen ook.
De Asus 730 wordt pas "betaalbaar" als de opvolger daarvan in aantocht is.
Dus dat wordt dan een jaar wachten ofzo? En dat ga ik niet redden :o

• Artcore
  • Niet online
Zondagskindje schreef op 02 juli 2004 @ 21:33:
[...]

Precies, de technologie gaat wel door en helaas de prijzen ook.
De Asus 730 wordt pas "betaalbaar" als de opvolger daarvan in aantocht is.
Dus dat wordt dan een jaar wachten ofzo? En dat ga ik niet redden :o
Klopt, maar je kunt ook zo denken: 'als ik eenmaal zo'n bedrag uitgeef geef ik liever -nog- iets meer uit, dan is het meteen helemaal goed' ;)

Nee, ik heb zelf ook net een nieuwe pda gekocht (Palm Tungsten T, 2e hands voor 150€). Dan zit je net niet aan de top, maar die top is inderdaad onbetaalbaar.

• debeer
Nou heb uiteindelijk toch de A716 gekocht :)
Kan iemand mij helpen met de internet instellingen, kom er niet echt uit.
Ik heb een draytec router en daar zitten 2 computers op aangesloten (laptop heeft draadloos internet)
Welke instelling ik ook probeer ik krijg geen verbinding met de A716 :(
In de handleiding staat het ook niet zo duidelijk (vind ik)
Alvast bedank voor julie hulp.

debeerzietzevliegen.nl

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

debeer schreef op 09 juli 2004 @ 23:15:
Nou heb uiteindelijk toch de A716 gekocht :)
Kan iemand mij helpen met de internet instellingen, kom er niet echt uit.
Ik heb een draytec router en daar zitten 2 computers op aangesloten (laptop heeft draadloos internet)
Welke instelling ik ook probeer ik krijg geen verbinding met de A716 :(
In de handleiding staat het ook niet zo duidelijk (vind ik)
Alvast bedank voor julie hulp.
dus je wilt via de wifi van je laptop verbinding maken met je pda? dan moet je het instellen op Ad Hoc, maar dit werkt niet altijd. Zeker niet i.c.m. een PDA.

• debeer
Ik wil "gewoon" verbinding maken met mijn draadloze router.
Maar op de 1 of andere manier lukt het me niet.
Moet ik nou instellen, dit netwerk connects me to work of the internet?
Ik heb dhcp op mijn router aanstaan en het mac adres van de pda in mijn router gezet.
En welke netwerk adapter moet ik op mijn pda kiezen?
wifi driver, pptp, l2pt, ne2000 ?

[ Voor 20% gewijzigd door debeer op 10-07-2004 11:20 ]

debeerzietzevliegen.nl

• genosis
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11 13:56
maareh hoe zit het nou precies met dat nieuwe os (2003 Se) en word het mogelijk om te upgraden/updaten?

• debeer
Dat zou ik ook wel eens willen weten.
Probleem is trouwens opgelost.

debeerzietzevliegen.nl

Verwijderd

Ik zit eigenlijk op dit moment niet echt te wachten op SE op de 716, ik heb van TomTom gehoord dat versie 3.0 niet werkt op SE :|

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Heeft iemand al een carkit voor deze pda? en hoe zit het met zo`n usb / charger kabel voor de 716?

• debeer
Carkit heb ik (nog) niet.
Bedoel je die craddle die er bij zit om je pda op te laden?

debeerzietzevliegen.nl

Verwijderd

T_E_O schreef op 21 april 2004 @ 15:42:
[...]

bellen gaat prima :)

Heb hier zo'n kaartje liggen maar heb voice nog niet geprobeerd :]
kan je er nou wel mee bellen in NL met die CF card???? met bijvoorbeeld een sim kaart van t-mobile...een normaal gsm abbo dus?

• genosis
snik snik, ik zit nu op campzone en er heeft zich een ramp voltrokken :(

me display is aan diggelen, ik heb er op geleund terwijl ik een utp kabel naar de switch probeerde te krijgen, hij zat netjes in et hoesje in me tas, maar dat mocht niet baten.. :(

iemand ervaring met wat dit aan kosten mee brengt? het glas is gebroken, het bovenste plastic laagje niet, maar het beeld doet het nog voor de helft.

• raymonvdm
Ik denk een kleine 399 euro voor een nieuwe exemplaar. . . . . Mischien kan je er verzekerings werk van maken, en natuurlijk zoiezo navragen bij je leverancier wat een reperatie kost.

• genosis
tering :S nieuwe kost 450 zou wel erg jammer zijn :S als et zoveel kost ga ik gewoon een hp 2210 kopen :S dan maar geen wifi..

• nhimf

nhimf

Hier op het werk hebben we 20 van deze apparaten aangeschaft en elk met de 3000mah accu en die gaat erg lang mee, totdat ik voor de gein de wifi aan zet. Je hoort dan nog net geen draaikolk in de accu, maar hij is erg snel leeg.
Verder een goed apparaat die net zo goed werkt als een vergelijkbare ipaq (hebben we ook hier).
Maar zelf wacht ik liever op de a730, maar als ik tot januari daarvoor moet wachten, dan weet ik niet of ik dat wel trek :P

Iemand al een idee wanneer de a730 beschikbaar zal zijn in Nederland? Dat hij geen wifi heeft is geen probleem, kep toch geen draadloos thuis en als het er wel een keer komt, dan kan ik altijd 1 van de 2! CF sloten vullen met een wifi kaart. En is er al een Nederlandse prijsindicatie bekend?

Verwijderd

ASUS MyPal 730 PDA XScale PXA270 520MHz CF/SD BT WIFI Camera

te koop voor €452.00

wacht nog even op gps setje van asus.

type bovenste in google in.

ps. er zijn twee type's een met wlan en zonder.

groeten

_/-\o_

• nhimf

nhimf

Ik heb even zitten kijken, maar ik kan niet achterhalen via de site of dat inc of ex btw is. Persoonlijk denk ik ex, zeker omdat het de versie met wifi is.
Maar ik denk niet dat ze hem al kunnen leveren, want de versie met wifi komt later uit dan de versie zonder en volgens mij is zelfs die nog neit officieel uit.

Verwijderd

deze PDA moet nog voor de eerste keer bij ons binnen komen, onze leverancier
denkt dat het nog zo'n 2 a 3 weken kan duren.

ASUS GPS setjes zijn er nog niet voor, maar wij hebben een uitgebreid gamma
GPS modules die er op zullen passen.

Uitgebreide info is er nog niet, de sites van asus tonen nog geen
uitgebreide data sheet.

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Ik heb zelf de A730 aangeschaft. Ben er zeer tevreden over tot nu toe.

De camera is leuk om filmpjes mee te maken, alhoewel de kwaliteit ervan natuurlijk niet echt super is, vooral bij wat donkere omgevingen. De flitser (als je dat zo mag noemen) is niet echt effectief. Maar daarvoor heb ik hem ook niet gekocht.

M`n pa heeft de Ipaq 4150, en ik moet zeggen dat het beeld van de A730 indrukwekkend is in vergelijking tot de 4150.

De baterrij vind ik lang meegaan, ik gebruik hem als mp3 speler als ik naar m`n werk reis met de trein.

• genosis
Zo me pda is nu eindelijk opgestuurd (getouwtrek tussen Mycom en mij en Asus :( )
Nieuw scherm kost 179 euro.. en 36 euro verzendskosten totaal, in ieder geval dan doet ie het weer :) dus daar ben ik wel blij mee..
Pagina: 1