Toon posts:

[W2k} VBScript script voor printers op win2k*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag heren,

Ik heb een vraagje over het Printer script voor win2k server, ik heb namelijk een script aangemaakt op mijn server, dit werkt allemaal prima op een ding na, dit is namelijk dat dit script een default printer pakt voor elke user en voor elke computer gelijk. Nou is mijn vraag of het ook mogelijk is om een printer aan een user te koppelen en als dat niet kan of het dan mogelijk is om helemaal geen default printer te laten kiezen zodat elke user verplicht is om een printer te selecteren, het gaat hier namelijk om een basisschool en je weet hoe dat gaat met kinderen ;(.
Ik heb ook bij microsoft gekeken is het script FAQ maar daar kom ik ook niet veel verder.

Alvast bedankt.

Groetjes,

Roland.

Verwijderd

Post het script eens.

Tip, maak de user en de printer tot variabelen. Als het script wordt gestart, dan leest het script een tabel uit die de koppeling maakt tussen printer en user, en mbv die waarden run je het verdere script.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 13:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit is het script dat er nu loopt:

Set objNetwork = Wscript.CreateObject("WScript.Network")
objNetwork.AddWindowsPrinterConnection "\\Server1\Teamkamer"
objNetwork.AddWindowsPrinterConnection "\\Server1\groep1-2"
objNetwork.AddWindowsPrinterConnection "\\Server1\groep3-4"
objNetwork.AddWindowsPrinterConnection "\\Server1\groep5-6"
objNetwork.AddWindowsPrinterConnection "\\Server1\groep7-8"
Set WshNetwork = CreateObject("WScript.Network")
objPrinter.SetDefaultPrinter "\\server1\Teamkamer"
Set objNetwork = NOTHING

Maar deze werkt nou ook niet goed, zit nog ergens een foutje in, krijg namelijk de melding object vereist.

Verwijderd

Topicstarter
Heb deze fout nou al ondekt, draai nu dit script:

Set objNetwork = Wscript.CreateObject("WScript.Network")
objNetwork.AddWindowsPrinterConnection "\\Server1\Teamkamer"
objNetwork.AddWindowsPrinterConnection "\\Server1\groep1-2"
objNetwork.AddWindowsPrinterConnection "\\Server1\groep3-4"
objNetwork.AddWindowsPrinterConnection "\\Server1\groep5-6"
objNetwork.AddWindowsPrinterConnection "\\Server1\groep7-8"
Set WshNetwork = CreateObject("WScript.Network")
WshNetwork.SetDefaultPrinter "\\Server1\Teamkamer"
Set objNetwork = NOTHING

Verwijderd

Topicstarter
Maar is er iemand die mij uitleg kan geven dan hoe ik er dan voor kan zorgen dat er per user een default printer wordt gekozen ??
Ben er namelijk al heel de morgen mee bezig om te zoeken er naar maar niks echt gevonden waar ik iets mee kan.

Groetjes,

Roland.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Flash_Devil17, als je zelf de laatste bent die gereageerd heeft, zou je dan je laatste bericht willen bewerken in plaats van een nieuwe reactie te plaatsen? :)

Verder - je zal op zoek moeten naar een manier om in je loginscript de huidige username / groepen uit te lezen ik denk dat je daar met wat google werkzaamheden wel e.e.a. over kan vinden. Daarna zal je met een 'case' statement of met een 'if' statement aan de gang moeten om per user / groep een andere default printer te kiezen. Al met al kan je er wel e.e.a. over vinden denk ik :)
Pagina: 1