[MySQL] Query met count()

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 12:36
Het is misschien een hele simpele vraag maar ik krijg het niet voor elkaar

Ik heb 2 tabellen, 1 tabel bestaat uit groepen, en 1 tabel bestaat uit producten. Elk product staat in een bepaalde groep. Dus in de tabel producten staat een groep_id die verwijst naar de tabel met groepen.

Ik wil nou een overzicht met groepen geven en achter elke groep moet het aantal producten worden weergegeven wat in die groep staat, ik dacht dat dit met count() makkelijk moest kunnen, dit is wat ik had gemaakt

select *,(SELECT COUNT(*) FROM producten,groepen where producten.groep_id=groepen.id) as aantal from groepen

Ik heb dus een subquery gemaakt wat het aantal producten telt in elke groep, maar dit werkt niet omdat ik er net achter ben gekomen dat mijn sql (3.23) het nog niet ondersteund.. ik heb het ook al geprobeerd met een left join, maar dan laat hij geen groepen zien waar 0 producten in voorkomen..

iemand een idee?

[ Voor 5% gewijzigd door plakbandrol op 02-04-2004 13:48 ]

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

zoiets? :

code:
1
select groepen.id, COUNT(produkten.id) as aantal FROM producten,groepen where producten.groep_id=groepen.id GROUP BY groepen.id

[ Voor 7% gewijzigd door bartware op 02-04-2004 13:53 . Reden: group by vergeten ]

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Professionele website nodig?

Dit topic is gesloten.