[Oude Pc] Software Updaten?

Pagina: 1
Acties:

• Fed-Ex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08 12:29

Fed-Ex

Hakuna Matata

Topicstarter
Ik moet een pc van een maat van me opnieuw installeren.
Het is een AMD K6 500 zo uit mijn hoofd.
Hierop zet ik straks Windows 98 (wat btw niet vlekkenloos gaat maar dat doet er verder niet toe).

Nu is mijn vraag: Moet ik alles hierop gaan updaten als ik klaar ben?
Zoals Internet explorer ; ik heb wel eens gedacht dat de pc er best wel traag van werd zodra ik IE6.0/6.1 er op zette. Kan dit kloppen ?

DirectX 9.0 is dat wel een verstandige zet ? er zit een TNT 32mb kaartje dus volgens mij heeft het niet echt veel nut.

De pc word voornamelijk gebruikt voor MSN en internet en verslagen dus games doet er niet echt toe (daarvoor is hij ook wat versleten)

Het is dus een oude bak maar internet werkt er op, en daar gaat het zijn pa om :)

offtopic:
Er werd me ook gevraagd of ik even flink over drempels kon scheuren met die pc in de achterbak ;)

Soms zit het mee, Soms zit het tegen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Zeer belangrijk: hoeveel geheugen?

Overigens werkt, afhankelijk van de hoeveelheid geheugen (en licentie :P ), Windows 2000 ook prima op die PC. Vaak stabieler en ook een stuk veiliger als je standaard geen adminrechten geeft.

Een aantal updates hoeven niet. Maar alle veiligheidsupdates zeer zeker wel. En natuurlijk een goede, vaak geupdate virusscanner. Of trek modem en netwerkkaart er uit. Dus alle Windows en Office veiligheids-gerelateerde updates installeren. En beter: geen IE maar Firefox laten gebruiken.

Nieuwe DirectX en Mediaplayers zou ik achterwege laten, geen voordeel in dit geval.

Vergeet de drivers niet voor je formatteert :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Fed-Ex

Fed-Ex

Hakuna Matata

Topicstarter
geheugen 128 mb

geen IE maar firefox ?
Das meestal een heel probleem om mensen een andere internet explorer te laten gebruiken ....
Kan het proberen en het icoon veranderen in IE :)

*Goh wat ziet de IE er ineens anders uit.
** jah das nieuw :P

Verwijderd

Ik heb hier een dergelijk systeem draaien. De combinatie Windows 2000, Mozilla en Norton Antivirus is echt een aanrader.

Voordelen:

* Als je de gebruiker beperkte rechten geeft kan hij/zij het systeem niet echt vernachelen.
* Draait voldoende snel op een ouder systeem.
* Geen last van veiligheidsgaten in Internet Explorer en Outlook.
* Mozilla Mail heeft handige anti-spam functies.

Je kunt eventueel een oudere Office versie (Office 97) installeren. De nieuwere versies draaien op dit systeem niet lekker.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:37

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Een Athlon 500 Mhz met 128mb ram zou prima Win2k met IE 6 moeten kunnen draaien. Kzie het probleem daar niet zo van in. (Mijn voorkeur ligt bij Firefox, maargoed :P )

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• Fed-Ex

Fed-Ex

Hakuna Matata

Topicstarter
Tis wel een k6 500 maar dat ding wil voor geen meter volgens mij raakt alles wat versleten ofzo.....

Of gewoon omdat er via mainboard in zit dat die zo raar doet maar dat lijkt me stug.

Nou dan ga ik win2k met firefox eens proberen :)

offtopic:
Zodra ik uit stage ben dan denk ik, kmoet ook nog in de tuin bezig... tegeltjes leggen als het zand er is

• --MeAngry--
  • Laatst online: 16:37

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Fed-Ex schreef op 02 april 2004 @ 13:54:
Tis wel een k6 500 maar dat ding wil voor geen meter volgens mij raakt alles wat versleten ofzo.....

Of gewoon omdat er via mainboard in zit dat die zo raar doet maar dat lijkt me stug.

Nou dan ga ik win2k met firefox eens proberen :)

offtopic:
Zodra ik uit stage ben dan denk ik, kmoet ook nog in de tuin bezig... tegeltjes leggen als het zand er is
Ah, een K6 is wel wat anders als een Athlon he :P Maar dan nog.. probeer toch eens Windows 2000 te installeren ipv Windows 98 (als dat mogelijk is ;) ) en let er ook op dat je de goede chipsetdrivers installeert!

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Verwijderd

mediaplayer gewoon 7.1 doen ofzo... had ik ook altijd op "oude" pc staan (p3 450) daarboven is echt bagger!. Als erop gesurft wordt wel gewoon IE 6.0 erop zetten (indien je IE wilt gebruiken) moet gewoon lukken met 128 mb (als je beetje goed speurt kan je, of je maat, voor paar tientjes toch wel 256 of 512 mb erin gooien.. ).
DX9.0 tja.. als ie spellen speelt waarvoor DX9.0 nodig zijn dan wel.. anders heeft het niet erg veel nut en kost het gehuegen.

Nieuwste drivers iig, security updates en major bug fixes ook natuurlijk

• Fed-Ex

Fed-Ex

Hakuna Matata

Topicstarter
Hmm jah nu ik er over na denk.

Welke firewall/antivirus zal ik er dan op doen...
ik gebruik zelf altijd norton dus geen ervaring/weet over andere soorten.
Norton is niet echt geschikt voor zo'n pc'tje want dat vreet wel recources.

Welke raden jullie mij aan...

mcafee werkt meestal wel aardig toch tenminste die zie ik wel vaker op van die zwakke pc's

• Bbfreak
  • Laatst online: 23-06 13:45
Zou gewoon Norton gebruiken dan. Ik heb het ook op een brakke bak geinstalleerd maar ze kunnen er totaal niet mee omgaan en het vreet recources. Ook Norton is zwaar meer eenvoudiger in gebruik.

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile

Pagina: 1