Toon posts:

problemen met 8 GB geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb recent een Dell Poweredge 1750 aangeschaft, dual Xeon 2.8, 8 GB ECC geheugen, een Raid 5 controller, 3 x 36 GB HD's.

Nu ik FreeBSD (4.8) aan het installeren ben lust ie of de 8 GB niet of de Raid controller niet.

Dus een configuratie met 4 GB werkt prima met alle componenten of een configiratie met 8 GB zonder Raid werk ook prima. Schijnbaar heeft het te maken dat FreeBSD daar problemen mee heeft gezien andere Linux versies wel werken hiermee.

Is er wellicht een oplossing dat bovengenoemde config wel kan werken ?

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
T.Net had volgens mij hetzelfde probleem: oa. daarom bouwen ze nu een nieuwe databeest servert.

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
King_Louie schreef op 02 april 2004 @ 13:14:
T.Net had volgens mij hetzelfde probleem: oa. daarom bouwen ze nu een nieuwe databeest servert.
Maar dat was een opteron en dit een xeon powered server ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bartjeee schreef op 02 april 2004 @ 18:06:
[...]

Maar dat was een opteron en dit een xeon powered server ;)
Het was dan ook de combo >4GB en de RAID controller die het probleem gaf. Dat staat in beginsel los van het gebruikte platform.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Nieuwste bios geinstalled? Alles >4GB moet nl. anders worden aangesproken, misschien dat daar een foutje in zit?

(ben de naam ff kwijt :) )

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 21:31:
Nieuwste bios geinstalled? Alles >4GB moet nl. anders worden aangesproken, misschien dat daar een foutje in zit?

(ben de naam ff kwijt :) )
iets met uma?
uniform mem arch bla
numa?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

PipoDeClown schreef op 02 april 2004 @ 21:36:
[...]

iets met uma?
uniform mem arch bla
numa?
Nee, das voor de opteron. Non unified memory architecture uit mijn hoofd. Iedere proc heeft dan zijn eigen lokale geheugen.

PAT was het geloof ik ook niet. Ach barst ik kan er niet opkomen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 21:39 ]

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 21:39:
[...]

Nee, das voor de opteron. Non unified memory architecture uit mijn hoofd. Iedere proc heeft dan zijn eigen lokale geheugen.

PAT was het geloof ik ook niet. Ach barst ik kan er niet opkomen.
numa is niet een amd uitvinding. maar een manier om in mainframes en supers mem die beheerd wordt door afzonderlijke cpus aan te kunnen spreken.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

PipoDeClown schreef op 02 april 2004 @ 21:56:
[...]

numa is niet een amd uitvinding. maar een manier om in mainframes en supers mem die beheerd wordt door afzonderlijke cpus aan te kunnen spreken.
true maar dat is de meest bekende variant :) herkenbaarder :)

Verwijderd

PAE = Physical adressing extensions, dat zoeken jullie. Maar daarmee is het probleem natuurlijk nog niet opgelost :(

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu enkele uren aan het expirimenteren geweest en tot nu toe geen enkel resultaat om het werkend te krijgen. 8)7
Pagina: 1