Toon posts:

Internet delen met een switch?

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had even een vraagje: Kan je een bedrijfsnetwerk koppelen aan het internet met behulp van een switch? Ik krijg een ADSL-ethernetmodem bij het ADSL pakket wat ik heb besteld.

Ik hoop dat dit kan, want die switch wordt momenteel al gebruikt in het bedrijf. Misschien kan dit wel niet, omdat er conflicten optreden i.v.m. toewijzen van ip-adressen?

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
In principe kan het mits je ISP meerdere IP-adressen 'uitgeeft'. Dus dat zou je even na moeten kijken/vragen bij je provider.

They made me do it.

Verwijderd

Je zal ook een router nodig moeten hebben...

tenzij je modem ook als router gebruikt kan worden

check ff de FAQ bij netwerk stuff.., staat alles in

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
óf als je ADSL modem ip's uitdeelt dan kan dat ook.

conflicten onstaan alleen als je intern meerdere DHCP servers hebt draaien, maar dat kan ik uit je post niet opmaken :P

Mijn rig

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
waarschijnlijk is je adsl modem ook een router (speedtocuh 510 of iets dergelijk)

Verwijderd

stand. adsl modem van kpn adsl "speddtouch 510i" is gewoon aan te sluiten op je switch, dhpc is enabled. Modem aansluiten op de switch dmv de uplink poort.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:57
Hoe deel ik Internet ? :)

Kortom:

Je hebt een router nodig, dan kun je die aan je switch verbinden, en gaat het werken. Nu wil het feit dat veel ADSL modems standaard ook al router zijn, en dat het dus zonder problemen moet lukken. (Hoogstends even de router-functie aanzetten in het modem). Zie daarvoor de handleiding van je modem :)

Succes !
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.