Monitor bij post screen even op standby.

Pagina: 1
Acties:

• Neogenic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-03-2022
Ik heb veel gezocht op internet via google etc. en dit forum maar het schijnt geen veel voorkomend 'probleem' te zijn maar ik vind het echt behoorlijk irritant.

Zolang ik dit systeem bezit heb ik het hele post screen nog niet gezien. Bij het opstarten springt m'n monitor op standby voor het post scheen om vervolgens ongeveer bij het XP-logo scherm weer uit de standby te gaan. Oke hij start ook wel snel op maar het post scherm valt niet te freezen met de pause-knop, hij stopt wel maar m'n monitor staat dan op standby. Ik heb ook nog een schermpje van Asus Ai voor het XP-logo scherm die ik nog wel ff in een flits zie en ook wel op pauze kan zetten maar daar heb ik niet echt veel aan.

Nu is mijn vraag: Weet iemand waarom de monitor ff op standby gaat en hoe ik dat kan veranderen. kan het een monitor- of bios instelling zijn?

Ik wil echt graag het post-scherm kunnen zien omdat daar gewoon relevante info in staat bv. of het systeem wel in dual-channel mode staat enz.

Mijn systeem specs:

- Intel Pentium 4 2.8Ghz
- Windows XP SP1a
- Asus P4P800 Deluxe (bios v1016)
- 512Mb Corsair Twinx PC3200LL
- Hercules 3D Prophet 9700 Pro 128Mb
- WD Raptor 36.7Gb Sata 10.000rpm
- SB Audigy
- LG F900P 19" monitor

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08 18:58

gws24

Thinking is hard!

Weet niet of er een nieuwe bios beschikbaar is voor je videokaart maar ik had hetzelde probleem met mijn asus radeon plank en door het flashen van de nieuwste bios was het probleem verholpen.

Check even: http://www.hercules.com/

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Neogenic
Ik heb de laatste bios voor de 9700Pro.

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

dat asus logo is je bios... je moet in je bios even full screen logo op disabled zetten, dan zie je de bios dingetjes weer even, maar het zal nooirt lang zijn, radeons hebben geen lange bios net als nvidia's en daarbij waarom zou je dat willen?

bios alleen lijkt me meer dan genoeg

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

SantjeS schreef op 02 april 2004 @ 16:51:
dat asus logo is je bios... je moet in je bios even full screen logo op disabled zetten, dan zie je de bios dingetjes weer even, maar het zal nooirt lang zijn, radeons hebben geen lange bios net als nvidia's en daarbij waarom zou je dat willen?

bios alleen lijkt me meer dan genoeg
Wat hij zegt....

Dus als je dat plaatje ziet --> ff op de DEL drukken waardoor je dus wel in je bios komt.

• Neogenic
Ik kom wel in de bios met DEL maar ik zie het post/bootscherm met oa. CPU/RAM info niet.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Neogenic schreef op 02 april 2004 @ 17:23:
Ik kom wel in de bios met DEL maar ik zie het post/bootscherm met oa. CPU/RAM info niet.
Zet je bootlogo uit in het BIOS. Volgende keer handleiding lezen en niet meteen GoT gaan laten helpdesken.

• Neogenic
Ik dacht dat dat van het XP-logo scherm was maar inderdaad nu laat hij in een fractie het POST-scherm zien vlak nadat de monitor uit de standby springt.

Thanks!
Pagina: 1