[JAVA J2ME] programmeren op een pda

Pagina: 1
Acties:

• Geodan
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06-2025
Ik ben een tijdje bezig om te kijken hoe J2ME nou werkt.
Het programmeren voor een mobieltje is niet zo moeilijk meer.
Nu wilde ik ook kijken om zo'n j2me programma (JAD bestand) op een Pocketpc pda te laten werken. Nu kan ik alleen nergens een PDA emulator vinden.
Heeft er iemand ervaring met het het programmeren / laden / uitvoeren van J2ME programma's op pocketpc 2002/2003 pda's ??

Verwijderd

Ik weet niet precies hoe je een PocketPC emulator kan krijgen maar met de Wireless Toolkit van Sun kan je je MIDlet's compileren en runnen. Wellicht kan je het daarna (met een ander programma) converteren naar een formaat dat op een PocketPC-PDA past.

• Geodan
Volgens mij heb ik nu ook een programma wat in princiepe op een pocketpc moet draaien, maar ik kan gewoon geen emulator vinden waarbij je dingen kan installeren.
Bij Palm os is dit goed te doen. Daar kun je verschillende dingen installeren en dan een programmatje draaien.

• Geodan
Voor diegene die het willen weten

je moet op de pocketpc de java virtual machine Jeode installeren.
Met deze JVM moet je een MIDP emulator draaien ME4SE en dan kun je alle MIDP applicaties draaien.

Verwijderd

[semi offtopic]

Wacht ff... ondersteunen PDA's tegenwoordig dan de hele standaard JRE (of in ieder geval een groot deel ervan) of begrijp ik het nu verkeerd? Anders heb je geen MIDP emulator nodig, toch? :?

Als dat zo is moet ik zo langzamerhand toch eens een PDA-tje gaan aanschaffen :)

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 11:50
offtopic:
nee, je flikkert gewoon de mobile JRE, oftewel J2ME op je PDA,
en bouwt vervolgens gewoon met de J2ME SDK een java applicatie
en pleurt die op je PDA, die emulator is alleen nodig om een PDA
op je Dev-bak (b.v. pc) te faken, steeds die java-WIP's uploaden
is zo vermoeiend.

Compromises are for the weak

Pagina: 1