Toon posts:

Oproep

Pagina: 1
Acties:
  • 278 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dit forum:"Exotische netwerken en professionele beheerderskwesties. Voor als je méér hebt dan 'gewoon een vraag' over netwerken."

Hallo, ik ben een bewoner in een groot studentenpand aan de kanaalweg 92 in Utrecht.
Zoals iedereen tegenwoordig willen wij (ik en de 139 andere bewoners) internet.

Het pand betreft een oud KPN-pand waarin een uitgebreid utp-netwerk ligt met switchboards. Wij hebben meerdere providers gesproken over het leveren van internet, maar geen enkele kan redelijk internet leveren voor een redelijke prijs.
Ons idee is dan ook om uit te vinden hoe moeilijk het nou helemaal is om het zelf te doen.

Hierbij kunnen we wel wat hulp gebruiken in de vorm van een expert die ons kan vertellen wat we moeten aanschaffen. Natuurlijk hebben we niet stilgezeten en zelf ook al een en ander opgezocht. Er zijn twee punten van aandacht:

1: Internet
- routing
- packetshaping

2: Intern netwerkverkeer
-routing

Wanneer je ervaring hebt met het aanleggen van een netwerk voor meer dan 75 personen dan zouden wij je hulp/ervaring kunnen gebruiken.

Stuur me een mail op oursixpacks@hotmail.com en laat je telefoonnummer achter of een berichtje als je wilt helpen of tips hebt.

Groet van NiQuil

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Personeelswerving is niet de bedoeling op GoT. Probeer het op monsterboard.nl of dergelijke :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ligt misschien aan mij, maar is het niet effectiever om er op het forum over te discussiëren? Dan kunnen veel meer mensen je helpen in plaats van 1...

En als ik je goed begrijp... Je wilt zélf je eigen internet verbinding maken / leveren? :? Wordt denk ik erg lastig, en vraag me af of het als particulier zijnde wel kan...

[ Voor 37% gewijzigd door CH4OS op 02-04-2004 11:08 ]

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

studentenpand -> woningbouwvereniging/eigenaar van het pand laten praten met het netwerkbeheer van de Universiteit.

Zo werkt het in Delft in ieder geval. Het Apothekersweg complex kreeg er jaren geleden HDSL. Apperatuur kwam van de universiteit, woningbouw vereniging Duwo had geen bezwaar tegen zelf plaatsen van een cabinet en het trekken van UTP kabels in de kabelkast. De HDSL (2 lijnen SDSL multiplexed, 2,3 mbit upload en download) werd door de KPN gedaan, in opdracht van de universiteit, enzovoorts.

(Ondertussen hangt dat pand aan ADSL ipv HDSL, maar da's dan weer een ander verhaal.)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Helaas, GoT/PNS is niet het forum voor werving ende selectie o.i.d.
Wil je toch discussieren over dit onderwerp, zou ik meer aandacht aan de topicstart willen zien.
Hoewel je een redelijk uitgebreide/lange topicstart hebt, vind ik het technische niveau nou niet echt je van het.
Je meld dat je niet hebt stilgezeten, en het e.e.a. hebt uitgezocht/bedacht, maar laat daar bar weinig van merken ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.