S/P-DIF & mp3's

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:40
Ik wil nu eindelijk eens m'n prehistorische AWE64 gaan vervangen door een wat betere soundkaart. Ik wil er een kopen met zo'n optische uitgang voor m'n minidisc. Nou wilde ik weten of het mogelijk is om via die optische uitgang mp3's naar m'n minidisc te pompen. En als we dan toch bezig zijn, welke soundkaart kan ik het beste nemen? Ik speel niet zo veel spellen, af en toe wel Q3 en UT. Ik heb een Labtec soundsystem met 2 speakers en een subwoofer. Ik zit nu te twijfelen tussen een Guillemot Fortisimo en een Live! 1024 Value. Als iemand een beter idee heeft, is dat natuurlijk altijd welkom.. :)

Thx,

Martijn

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 13:18
die mp3's naar je minidisc 'pompen' gaat dus niet. Je zult ze gewoon moeten afspelen en laten opnemen.
Waar je op moet letten is of de geluidskaart een optische of coaxiale digitale uitgang heeft!
Op mijn portable Sony MD zit een optische digitale ingang en hierbij heb ik een Terratec Xlerate Pro, leuk kaartje met A3D.
Die Guillemot is ook goed denk ik...

Verwijderd

Juist.. (niet dus)

ff een ander feitje...

er is een kaartje de Xitel Storm Platina die juist reclame maakt met hun ondersteuning voor mp3 zetten op minidisk
(zie www.xitel.com )

probleem.. WAAR KOOP IK DAT DING??? (graag zonder dat domme forcefeedback geval op je kop)

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:40
Je kunt dus niet optisch mp3's op je minidisc zetten. Das shit, dan heb je er toch ook niks aan?

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-08 11:57
Die Xitel is op een aantal plekken te koop. o.a. bij Narwal. Er zit een optische uitgang op, die je met een glasvezel kabeltje aan je md recorder kan koppelen. Ik heb hier al eens iets over gepost, dus zoek maar even op dit forum... (keyword MD) Ik wordt zo onderhand wel een beetje moe van vragen die 25x gesteld (en 24x fout) beantwoord worden.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Verwijderd

Ik zou niet moeilijk doen en gewoon een Creative Soundblaster Live (1024/Platinum) kopen. Deze bevat alle in-en uitgangen die jij nodig hebt!

meer info: www.m3dzone.com

Verwijderd

Ik heb een 1024, en dat is dus een coaxiale optische uitgang. Dat kan dus niet samen met die optische ingang van een MD recorder. Ik heb van hoontech.com een add-on kaarje gekocht voor 70 piek (verzendkosten included) en daar zit wel zo'n optische uitgang op. Daar kannik dan mp3's mee op m'n minidisc zetten. Je moet dan wel gewoon afspelen/opnemen. Jammergenoeg kun je geen ID/3 tags overzetten zodat je die naampjes niet in hoeft te voeren.

Greetz

Bassov
Pagina: 1