Toon posts:

Wel inbellen geen verbinding.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het proberen een computer (Windows XP) op internet te krijgen d.m.v. een 56 k modem en een Zonnet abonomentje.

Nu lijkt dit niet zo moeilijk maar ik kom het volgende tegen:
Ik kan gewoon inbellen, krijg een IP adres toegezonden en alles lijkt goed en wel. Maar schijn bedriegt.

Zodra ik wil serven naar bijvoorbeeld de Tweakers.net site wil bezoeken kom ik op search.msn.nl uit. Hier kan ik de zoek functie gebruiken of een van de Tweakers.net linkjes aanklikken.

Als ik op de Tweakers.net link drukt kom ik ook niet bij de site.

Dus ik denk mischien is er iets mis met DNS, ik rechtstreeks naar het Tweakers.net IP adres surfen en dat werkte ook niet.

Ik denk ga ik pingen werkt ook niet.

Nu heb ik er ondertussen een nieuw modem in, en nog kan ik geen verbinding krijgen hebben jullie ook enig idee hoe dit kan?

Ps. De bekabeling is goed getest.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan wel op www.zonnet.nl komen trouwens :?

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-05 20:04
wat voor modem heb je?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Uiteraard geldt dit ook voor jou ;): Algemene gedragsregels (Netiquette) #not-done

Maarre... Ik weet dat Zonnet de wachtwoord verificatie hebben uitgeschakeld, dus je kan wellicht een andere willekeurig account gebruiken (bijv. zonnet / zonnet). Wat zijn je DNS adressen?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Doe eens /ipconfig /all en post eens de uitkomst van dat hierzo :)

Beetje meer info dus :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
Sorry zal mij voortaan aan de regels houden.

Ik heb nu een Dynalink 56k v.92 intern modem.

Ik kan idd met zonnet/zonnet inloggen alleen dan kan ik nog niks, en waar vind ik in XP mijn DNS adressen?

Dit is IPCONFIG /ALL
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/kaheemsaid/ipconfig.JPG

• Canard
Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 11:45:
Ik kan idd met zonnet/zonnet inloggen alleen dan kan ik nog niks, en waar vind ik in XP mijn DNS adressen?
DNS ip-adressen staan in de screenshot :)

[ Voor 28% gewijzigd door Canard op 02-04-2004 11:51 ]

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 11:45:
Sorry zal mij voortaan aan de regels houden.

Ik heb nu een Dynalink 56k v.92 intern modem.

Je DNS doet het wel... ik denk eerder dat het probleem zit in het missen van het adres van de gateway server....

[ Voor 2% gewijzigd door tommie-boy op 02-04-2004 11:53 . Reden: typ fauten... ]

Humor moet je serieus nemen

• Canard
Nieuwe drivers voor je modem zou je kunnen proberen.

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 14:40
Jah dat heb ik ook met Zonnet... Ik krijg dus een verbinding, maar als ik gewoon wil internetten (Iexplorer) dan zegt hij dat hij dat ik offline ben (dus kan server niet vinden).
Terwijl ik gewoon nog verbinding heb (zegt Windows B) ) :X

Probeer ik het via een andere browser, maar dat helpt ook niet, en Msn wilde ook niet aanmelden.
Maar als ik soms een paar keer overnieuw inbel dan doet hij het wel gewoon. En als ik via wanadoo inbel dan doet hij het ook wel altijd dus.... het ligt niet aan m`n modem/telefoonlijn.

Volgens mij ligt het bij Zonnet zelf. Want ik heb zelf ook heel lang Zon Inclusief gebruikt en dat deed van de ene op de andere maand ook heel vaag.
Hij moet dan om de 1:15 uur van het internet afgaan, maar dat deed hij ook niet meer O-).
En hij was bezig op het internet terwijl ik niks deed 8)7
En ik wist zeker dat ik geen Virus/Spyware had omdat hij bij wanadoo het wel goed deed :Y)

Dus ik denk dat je ff met zonnet moet bellen en kijken wat zei voor je kan doen :Y)

Ik houd het mooi bij wanadoo _/-\o_

Verwijderd

Nou nou, dat heb ik nu precies hetzelfde.
Tot voor kort werkte de internetverbinding (van mijn zus) perfect, maar nu krijg ik telkens de melding 'Pagina niet gevonden'. Wat extra info:
- Ze kan nog wel gebruik maken van internet bankieren.
- De modem lijkt correct te werken.
- indien ik ping naar de DSN- server, dan krijg ik reactie terug.
- Indien ik ping naar een bekende pagina dan kan blijft het stil.
- Ik heb een nieuwe versie in Ineternet Explorer erop gezet, maar dat hielp niet.
- Ze heeft een Wanadoo account, maar ik heb het nu ook geprobeert via Freeler, maar dat maakt geen verschil.

Het lijkt wel of de vertaalslag van de websites naar een ip-adres niet werkt. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 09:51 ]

Pagina: 1