Ik wil in een vrij lange sql query verschillende tabellen onder elkaar zetten, en uiteindelijk op datum sorteren, maar dit werkt niet helemaal goed... Het gaat om deze query:
Als er ik er nu overal, of alleen bij de laatste order by datum neerzet, dan doet hij dat helemaal niet goed... Als ik de query bekijk en handmatig oplopend laat sorteren op datum (waar ik overigens niets aan heb, het moet echt in de query gebeuren) dan sorteerd hij eerst op maand en dan pas op dag... dus je krijg eerst alle 1ste dagen van alle maanden onder elkaar, dan alle 2 dagen van alle maanden etc...
Ik weet niet of een andere format helpt, maar ik wil eigenlijk wel deze format gebruiken, omdat ik het resultaat van de query weergeef in een owc chart en de datum onder de x-as komt te staan.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| SELECT Format$(fictievedatum, "dd-mm-yyyy hh") AS datum, reeks, station, t2m FROM debilt_hirlam WHERE ((debilt_hirlam.fictievedatum Between #1/1/2003# And #12/31/2003#) And ((debilt_hirlam.voorspeltermijn)='+12')) UNION ALL SELECT Format$(fictievedatum, "dd-mm-yyyy hh") AS datum, reeks, station, t2m FROM debilt_xhirlam WHERE ((debilt_xhirlam.fictievedatum Between #1/1/2003# And #12/31/2003#) And ((debilt_xhirlam.voorspeltermijn)='+12')) UNION All SELECT Format$(fictievedatum, "dd-mm-yyyy hh") AS datum, reeks, station, t2m FROM debilt_debav WHERE ((debilt_debav.fictievedatum Between #1/1/2003# And #12/31/2003#) And ((debilt_debav.voorspeltermijn)='+12')) UNION ALL SELECT Format$(fictievedatum, "dd-mm-yyyy hh") AS datum, reeks, station, t2m FROM debilt_synops WHERE (debilt_synops.fictievedatum Between #1/1/2003# And #12/31/2003#); |
Als er ik er nu overal, of alleen bij de laatste order by datum neerzet, dan doet hij dat helemaal niet goed... Als ik de query bekijk en handmatig oplopend laat sorteren op datum (waar ik overigens niets aan heb, het moet echt in de query gebeuren) dan sorteerd hij eerst op maand en dan pas op dag... dus je krijg eerst alle 1ste dagen van alle maanden onder elkaar, dan alle 2 dagen van alle maanden etc...
Ik weet niet of een andere format helpt, maar ik wil eigenlijk wel deze format gebruiken, omdat ik het resultaat van de query weergeef in een owc chart en de datum onder de x-as komt te staan.